Problemen met downloadsite van Escan

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Problemen met downloadsite van Escan

Bericht door Robby »

Dag allemaal,

Ik probeer via een link uit een mail iets te downloaden. Maar er gebeurt niets. Zou dat aan Thunderbird kunnen liggen?

Download link :
ftp://update.mailscan.info/download/escan/awn2k3e.exe

Het lijkt erop alsof alles beginnend met "ftp://" problemen oplevert

Groeten Rob
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De link is gewoon te downloaden, maar ik denk dat je eens in het Configuratiescherm moet kijken onder Internet-opties.

Gaat het alleen fout met ftp:// of werkt geen enkele link vanuit een mail in Thunderbird ?

Maar je zult denk ik moeten instellen waar jouw browser te vinden is.
Zie bijvoorbeeld http://www.depts.drew.edu/cns/support/d ... t_mozilla/ voor instructies. Zie ook http://home.att.net/~cherokee67/ns7default.html (er is ook zo'n ingang voor FTP in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ftp\shell\open\command).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb hier in Thunderbird 0.6 geen last van. Welke versie gebruik jij?

Zou Thunderbird bug kunnen zijn uit oudere versies, maar ook als je default browser niet helemaal goed ingesteld staat kan ik me voorstellen dat het niet lekker werkt. Kijk daar dus eventje naar.
Werken HTTP links trouwens wel, als dat zo is zou het misschien toch een TB probleem kunnen zijn.

Ik zal het zo eens ff in 0.5 proberen die nog wel ergens op mn PC staat.

EDIT: dubbelpost.. en trouwens in 0.5 ook geen problemen
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

blijft probleem....

Bericht door Robby »

Het lukt me niet,

Op zich werkt de link wel, firefox opent zichzelf meteen en gaat naar de site, maar ik krijg meteen de melding "Done" (onderin het beeld) zonder dat er iets gedownload is. De HTTP links lijken wel te werken, al moet ik meteen erbij zeggen dat ik op die manier nog nooit iets heb gedownload sinds in thunderbird gebruik. (Ik bebruik nog versie 0.5 engelse versie). Ik werk volgens mij gewoon met de standaard instellingen.

Nog andere suggesties?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Heb je toevallig een firewall geïnstalleerd? Sommige van deze dingen blokkeren ftp-verkeer.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Ja

Bericht door Robby »

Inderdaad BW, Sygate personal. Ik heb thunderbird echter alle permissies gegeven (voor zover ik weet). Ik zie nergens een optie om ftp-verkeer te reguleren.

Maar voor de zekerheid even de firewall uitgezet en ja hoor. Werkt meteen.

Bedankt voor de suggestie. Ik ga nog maar eens verder zoeken naar de instellingen.

Groeten Robby!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Ja

Bericht door Gert-Paul »

Robby schreef:Inderdaad BW, Sygate personal. Ik heb thunderbird echter alle permissies gegeven (voor zover ik weet). Ik zie nergens een optie om ftp-verkeer te reguleren.

Maar voor de zekerheid even de firewall uitgezet en ja hoor. Werkt meteen.

Bedankt voor de suggestie. Ik ga nog maar eens verder zoeken naar de instellingen.

Groeten Robby!
Ik gebruik ook de Sygate Personal Firewall 5.5 en gewoon Thunderbird alle rechten gegeven en geen problemen..
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Dan weet ik het ook niet

Bericht door Robby »

Gert-Paul,

Zie jij dan ergens een optie ftp-verkeer te reguleren in SPF die ik gemist heb? (Ik heb ook 5.5).
Als ik de firewall uitzet gaat het wel dus het moet toch echt aaan de firewall liggen, lijkt me.

Groeten Rob
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Dan weet ik het ook niet

Bericht door Gert-Paul »

Robby schreef:Gert-Paul,

Zie jij dan ergens een optie ftp-verkeer te reguleren in SPF die ik gemist heb? (Ik heb ook 5.5).
Als ik de firewall uitzet gaat het wel dus het moet toch echt aaan de firewall liggen, lijkt me.

Groeten Rob
Het zou dan idd de Firewall moeten zijn, maar ik heb voor FTP niets ingesteld.

Staat er toevallig niet een vinkje als je naar Tools > Applications > Mozilla Thunderbird selecteren > Advanced de vinkjes dat hij altijd als server en cliënt mag fungeren. Bij mij staat ook ICMP trafic en during Screensaver mode aan for TB. Bij jou ook?
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

ja

Bericht door Robby »

Allemaal precies dezelfde instellingen Gert-Paul.

Vreemd he!
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik heb nu even zonealarm geinstallerd.... maakt niets uit. Misschien iets bij de verbindingsinstallingen met internet. Ik ga nog eens verder zoeken

Robby
Plaats reactie