Beveiligde website bezoeken

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
RonaldH
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2004, 16:09
    unknown unknown

Beveiligde website bezoeken

Bericht door RonaldH »

Hallo iedereen,

Ik ben zojuist overgestapt op MozBrowerser Build ID: 2004011308.

Ik beheer een aantal websites die ik kan beheren met Plesk Control Panel.

Om hier in te komen moet ik een wachtwoord e.d. invullen.

Als ik de openingspagina wil starten, dan krijg ik de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden.

Maar deze pagina is echt online, bij Internet Explorer werkt hij perfect.

Weten jullie wat hier het probleem is?
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,





Ronald
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

MozBrowser wordt toevallig ook via Plesk beheerd en daarmee hebben we totaal geen problemen. Het werkt echt lekker en reken maar dat wij de website met Mozilla Firefox beheren.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het aan het poortnummer ligt. Plesk draait voor zover ik weet op een andere poort (en via een beveiligde SSL-verbinding). Dat zijn 2 zaken waardoor het fout zou kunnen lopen.

Surf je bijvoorbeeld via een proxy of een firewall ? Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Stel dat Internet Explorer wel zo is ingericht dat het goed werkt via de verbinding, maar dat dit nu juist zaken zijn waarop jouw Mozilla nog niet is geconfigureerd.

Ik kan niet aangeven waar het precies aan ligt, maar kan dus wel een richting geven waarin het antwoord mogelijk te vinden is. Plesk zou normaal moeten werken. Hier hebben we zowel Plesk 6.0 als Plesk 7.0 gebruikt en dat werkt goed.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
RonaldH
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2004, 16:09
    unknown unknown

Bericht door RonaldH »

Hallo Nirwana,

Bedankt voor uw reactie.

Was eventjes vergeten te vermelden om welke plesk versie het gaat, en het betreft hier de 7.0 versie.

Verder gebruik ik geen softwarematige firewall, alleen een hardware matige die in mijn multi pc modem zit ingebouwd.

Ik surf met internet explorer via een proxy server, met mozilla nog niet, heb nog niet gekeken waar ik dit in kan vullen.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,





Ronald
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

RonaldH schreef:Bedankt voor uw reactie.
Ehrm, je mag me tutoyeren, hoor. Anders ga ik me zo oud voelen...
RonaldH schreef:Verder gebruik ik geen softwarematige firewall, alleen een hardware matige die in mijn multi pc modem zit ingebouwd.

Ik surf met internet explorer via een proxy server, met mozilla nog niet, heb nog niet gekeken waar ik dit in kan vullen.
Nou, dit kun je gewoon instellen via de Connection Settings...-knop in het Opties-scherm (General-tab). Hopelijk zit daar het verschil in.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie