Media Player & Flash

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Plaats reactie
mofo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 maart 2005, 10:56
    unknown unknown

Media Player & Flash

Bericht door mofo »

ik weet niet ofdat dit t goede topic is maar ik heb een probleempje.

ik zoek eigenlijk een plugin zodat ik in firefox Win media player kan kijken/streamen. op forums/sites hebben ze wel eens een pagina en dan speelt er een filmpje af in windows media player, als ik met firefox kijk zie ik niks,open ik dezelfde pagina met bv Opera(webbrowser) zie ik t filmpje wel.

sorry voor de wat vage uitleg maar ik hoop dat jullie me toch snappen en me evt kunnen helpen?

groetjes ralph
mofo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 maart 2005, 10:56
    unknown unknown

Bericht door mofo »

10 keer bekeken en geen antwoord :cry: heeft niemand een oplossing dan?khad eerst gehoord dat er wel een plugin voor moet zijn ergens,maar vinden doe ik m niet...
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Als je Firefox met de installer installeerd pakt hij automatisch de Windows Media 9 codecs als die geinstalleerd staan op je systeem. Waarschijnlijk zijn de filmpjes Quicktime of Real. De codecs hiervoor kun je hier krijgen:
http://www.codecguide.com/
Download simpelweg Real Alternative en Quicktime alternative en nogmaals als je de firefox installer hebt gebruikt worden ze daar automatisch ingezet. Je kunt checken of het is gelukt door in de adresbalk "about:plugins" in te tikken en te kijken of real en quicktime en windows media er tussen staan.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

10 keer bekeken hoeft nog niets te zeggen, ik had hem net ook al openstaan maar was nog even met andere dingen bezig voor in een antwoord gaf.

Ik denk dat het te maken heeft dat de plugin in Firefox niet goed geïnstalleerd is. Waarschijnlijk zul je als je about:plugins in de locatiebalk intypt geen vermelding voor de Windows Media Player zien staan.

Je kunt bijvoorbeeld WMP opnieuw installeren (als die niet in about:plugins vermeldt staat) en op sommige sites kan ook dit helpen. (een link naar de patch van ms werkt niet in dat topic door een ) te veel, dit moet dit zijn)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zoek je misschien deze plug-in van Microsoft?
mofo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 maart 2005, 10:56
    unknown unknown

Bericht door mofo »

dankjullie allemaal voor de reacties,maar t werkt nog steeds niet. ik heb een tijd geleden gewoon firefox geinstalleerd door de setup te downloaden van getfirefox.com , heb net de netscape plugins gedaan maar zonder resultaat.

kheb even een printscreen gemaakt van t plugin gedeelte :
Afbeelding

zoals jullie zien wel de plugin voor Media player,maar t werkt niet? :cry: :?
theelion
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 maart 2005, 0:16
    unknown unknown

Bericht door theelion »

ik had een analoog probleem en is nu opgelost : zie
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=3550
wieter
Berichten: 231
Lid geworden op: 8 november 2004, 16:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door wieter »

misschien moet je deze extensie media player connectivity eens proberen

hiermee bepaal je zelf welke streams worden afgespeeld door welke media player en op welk moment (standaard, of nadat jij erop geklikt hebt, of..)

Ik laat alles standaard afspelen door VLC videolan http://www.videolan.org/vlc/ opensource en kan werkelijk alles aan:-)
Plaats reactie