Balk met rode tekst onderaan v0.6

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Jake
    unknown unknown

Balk met rode tekst onderaan v0.6

Bericht door Jake »

Met goede moed v0.6 (installer NL) geinstalleerd, eerst de chrome directory van 0.5 verwijderd en toen starten.

Hij haalt wel de oude instellingen op maarrrr een Balk onderaan met rode tekst .

Nou had ik ook zoiets gehad met de NL-versie van Firefox, toen had ik het geloof ik op moeten lossen met een nieuw profiel, dus dat probeerde ik nu ook, maar dit werkte nu hier niet.

Hoe krijg ik de balk weg ?
Jake
    unknown unknown

Bericht door Jake »

Opgelost ! :lol:

Ik heb het zelf voor elkaar gekregen, de balk is weg !

Het volgende heb ik gedaan :

Gedeinstalleerd, chrome directory in Progr.Files-Moz Thunderbird map verwijderd, vervolgens weer geinstalleerd maar niet gelijk gestart..

Eerst met Profile-manager een nieuw profiel aangemaakt (Standaard Gebruiker) en toen gestart : Balk weg !

Weer opgestart met Profile-manager : default profiel geselecteerd en : werken zonder balk !

Blijkbaar was dit de truuk, in ieder geval heeft het voor mij gewerkt !
:wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goed dat je het zelf hebt opgelost. Ik denk dat dit nog het lastigste probleem is bij installatie en gebruik van Mozilla-software: de profielen.

Misschien moesten we maar eens een MozProfile-reader maken. Iets dat net een stukje verder gaat dan MozBackup en toont wat er zich allemaal in een profiel bevindt.
Maar wat ook altijd erg lastig is, is net de samenwerking met de geinstalleerde extensies. En de chrome.rdf. Waarvoor wordt dat laatste bestand eigenlijk gebruikt ? Als een soort van cache ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Maar wat ook altijd erg lastig is, is net de samenwerking met de geinstalleerde extensies. En de chrome.rdf. Waarvoor wordt dat laatste bestand eigenlijk gebruikt ? Als een soort van cache ?
Ik denk eigenlijk dat het probleem ligt bij de extensies. Sommige extensies staan in je TB map en anderen dan weer in je profiel. Ik geraak altijd uit zo'n 'rode-balksituatie' door al m'n extensies manueel te verwijderen, chrome-map deleten.

Ik denk trouwens dat er in de chrome.rdf een lijst wordt bijgehouden van alle geïnstalleerde extensies...
Plaats reactie