Geen contact met POP3?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Geen contact met POP3?

Bericht door Robby »

Ineens gaat Thunderbird vreemd doen

Wanneer ik voor het eerst on-line ga via Thunderbird. Dan zegt hij dat hij geen contact kan krijgen met POP3. Vervogens gaat hij toch contact maken.

Dat deed hij eerst niet.


Waar kan dat aan liggen?

Groeten Robby
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In het mailaccount is ingesteld of Thunderbird bij het opstarten op nieuwe mail moet controleren. Tevens kun je instellen om de hoeveel tijd Thunderbird opnieuw moet controleren. Zo kun je ook instellen dat TB niet bij opstarten controleert, maar dus wel na een x aantal minuten.

Het is ook mogelijk dat Thunderbird constateert geen contact te krijgen met de POP3-server (omdat deze niet binnen een gestelde tijd reageert). Een volgende keer kan de communicatie wel goed verlopen. Daarom blijft Thunderbird ook controleren of de verbinding alsnog tot stand gebracht kan worden.

Ik hoop dat deze uitleg je iets verder helpt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Dat kan het niet zijn, volgens mij,


Ik krijg de melding steeds bij het inloggen. En een seconde of wat later wordt er toch een verbinding gemaakt...


Groeten Robby
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb dit ook wel eens gehad aangezien ik ook een mailchecker voortdurend heb draaien. Die kunnen dan soms gelijktijdig de mailbox geopend hebben en dat geeft conflicten.
Maar zegt-ie echt "locked by other server" ? Het lijkt me namelijk dat er een andere client is die de mailbox lockt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Dag Martijn,

Nee hij zegt: "Contact met POP3 server is mislukt" (of zoiets) als ik dan op oke druk doet hij dat nog een keer en dan gaat de verbinding alsnog van start. Het enige vreemde dat ik bij de instellingen kan zien is dat hij poort 110 gebruikt ipv 25 (ik dacht dat dat standaard was).



Groeten Rob
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik heb even zonealarm geïnstalleerd. Maakt geen verschil (behalve dan dat die steeds blijft melden dat het gevaarlijk is om pswd's over het internet te versturen als ik hier inlog :) )

Wat gebeurt er:
- onder in beeld (verbindingsicoontje geeft aan dat er een verbinding is met internet
- boven in beeld (Thunderbird zegt: "verbinding met server pop3.zonnet.nl is mislukt

- vervolgens als dat wegclick dan gaat hij de berichten inlezen van de 3 accounts die ik heb. Soms doet hij ze allemaal achter elkaar en soms moet ik op het accout gaan staan en op binnenhalen duwen.

Nauw ja.... er valt mee te werken hoor!


Groeten Robby
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gebruik je toevallig een soort "Get all messages" om al je accounts tegelijk te controleren? Hier had ik ook zo nu en dan een probleem mee. Die heb ik dan maar uitgeschakeld.

Ook als je al je accounts tegelijkertijd laat controleren bij het opstarten kan dit problemen geven. Bij mij werkt dit maar goed met één account, de andere moet ik manueel controleren...
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Inderdaad!

Groeten Robby
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Gisteren ging het ineens weer allemaal goed! Werkt zeker alleen niet op oneven dagen :)
Plaats reactie