Firefox Aviary en Trunk met gemeenschappelijk profile

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
JanT
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 oktober 2004, 11:19
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Firefox Aviary en Trunk met gemeenschappelijk profile

Bericht door JanT »

Hallo,
Al enige tijd heb ik op mijn Pc de laatste nightly van Firefox Aviary en Trunk (en de laatste Release)
Ze gebruiken hetzelfde profile met onder andere het Nederlandse languagepack als extensie. In de laatste maanden heb ik de woordenlijst bijgewerkt om het nog werkend voor de trunk te houden. Het is nu één module die zowel de aviary als de trunk lijsten bevat.

Het wordt nu tijd om die te splitsen maar dan moet het zo ingesteld worden dat elke versie zijn eigen languagepack gebruikt.

Wat is een handige manier om dat te doen?
De informatie van Tim Maks op https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=291678#c10 zou iets kunnen zijn. Echter bij een nieuwe nightly moet men de oude firefox-l10n.js en de nl-bestanden bewaren.
Nog ander hints?
Bij voorbaat dank,
Jan
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Een probleem wat ik opmerkte is dat de code voor de aviarybranch nl-NL is en voor de trunk nl. Het is dus moeilijk om een brach en een trunkversie (allebei origineel Engels) met hetzelfde profiel in het Nederlands te laten draaien.

De enige mogelijkheid zou dus zijn dat je dan allebei losse profielen gebruikt en dan via de commandline optie -p programnaam de verschillende Fireffox-en opstart.
Met een extensie als bookmarkbackup kun je er misschien voor zorgen dat de bestanden allebei gesynchroniseerd zijn, want je zulk niet beide Firefox-en tegelijkertijd open hebben.
Plaats reactie