Frontpage werkt niet goed

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Frontpage werkt niet goed

Bericht door Koraalduivel »

Ik krijg de hele tijd de volgende error bij de frontpage als ik verder ga dan de openingspagina. Deze error kwam nadat ik mij probeerde aan te melden.
Fatal error: Class plainmenu: Cannot inherit from undefined class layersmenucommon in /home/httpd/vhosts/mozbrowser.nl/httpdocs/lib/plainmenu.inc.php on line 17
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik krijg deze error niet. Misschien ligt het aan de problemen die er gisteren waren met de database...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik kreeg precies dezelfde error ook toen ik iets in mijn instellingen voor de site gewijzigd had. Heb toen maar een nieuw account aangemaakt en nu werkt het goed.

Ik kreeg dit gelijk nadat ik in probeerde te loggen en dat ging al gelijk mis. Met nieuw account werkt het nu weer goed, maar ik wist ook niet wat ik toen moest doen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik vind dit hele vreemde problemen. Gisteren waren er problemen met de datbase-server. Die zijn uiteindelijk opgelost door een tweetal tabellen (1 van de site en 1 van het forum) te repareren. Daarna waren de voornaamste problemen verholpen.

Het genoemde probleem met lib/plainmenu.inc.php begrijp ik niet echt, want die heeft met het menu aan de linkerkant te maken. Dit heeft geen relatie met de database.

Maar ik heb net het bestand layersmenu-common.inc.php opnieuw geplaatst. Daarin staat de klasse gedefinieerd die niet gevonden kon worden, dus hopelijk heeft dat effect.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik het andere thema voor de frontpage gebruikte?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dat zou best eens kunnen, dat ik volgensmij ook iets anders ingesteld en toen werkte het niet meer. Lijkt dus wel een logische oorzaak...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Koraalduivel schreef:Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik het andere thema voor de frontpage gebruikte?
Andere thema ? Ik ben meteen even gaan kijken. Dat lijkt er inderdaad mee te maken te hebben. Ik wist niet eens dat er nog een ander thema was. Ik denk dat het tijd wordt om dat te disablen om zo dergelijke fouten te voorkomen (tenzij iemand hevig gaat protesteren).

PS: nu moet ik alleen nog zien hoe ik mijn eigen account weer terug krijg naar het standaard-thema.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goed, het kostte wat moeite, maar nu is ook dit probleem opgelost. Alleen begrijp ik niet waarom het uberhaupt optrad op dat moment. Of was het puur dat iedereen opeens zin kreeg om het moz-thema te gaan gebruiken ? Dat was nog een oud thema, waarvan ik me afvraag wie daar in die hoedanigheid nog echt blij van kon worden.

Anyway, dat Moz-thema heb ik nu ook weer een beetje bij de tijd gebracht (al was het maar omdat ik zo weer de mogelijkheid kreeg om mijn eigen account terug te brengen naar het default-thema).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Nu werkt alles inderdaad weer goed met mijn oude account. Bedankt nirwana!
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Hmm, bij mij werkt het nog steeds niet. Kun je misschien in de database handmatig het thema in mijn profiel wijzigen?
Plaats reactie