Hoe kan ik Thunderbird standaard op NL zetten?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WimV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2005, 15:01
Locatie: Den Dungen, NL
    unknown unknown

Hoe kan ik Thunderbird standaard op NL zetten?

Bericht door WimV »

Beste mensen,

Ik heb TB 1.0.2 (NL versie) geinstalleerd; wanneer ik TB opstart via snelkoppeling op bureaublad start de Engelse versie op.
Wanneer ik via Start/Uitvoeren
thunderbird.exe -UILocale nl-NL -contentLocale NL
gebruik, krijg ik pas de NL vertaling.

Kan ik ergens instellen dat ik altijd NL versie krijg?

Wie kan me uitleggen hoe dit werkt? Via de diverse Help pagina's en forums kom ik er niet uit.
Grtn, WimV
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het is doorgaans zo dat je Thunderbird slechts eenmaal met die parameters hoeft op te starten. Een volgende keer moet Thunderbird dan in het Nederlands opstarten. Als dat niet goed werkt, dan kun je die speciale parameters ook toevoegen aan de snelkoppeling waarmee je normaal Thunderbird start. Alleen ga je er dan ook van uit dat Thunderbird altijd via die snelkoppeling gestart zal worden.

Daarnaast is er de Locale Switcher-extensie waarmee je in Thunderbird eenvoudig van taal kunt wisselen: http://benjamin.smedbergs.us/switch-locales/
Ik hoop trouwens dat dit ook werkt met recentere Thunderbird-versies. Er wordt op de website namelijk melding gemaakt van Thunderbird 0.9, maar het zou kunnen dat de website uit die tijd dateert en sindsdien niet is bijgewerkt (maar dat de extensie nog altijd goed werkt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
WimV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2005, 15:01
Locatie: Den Dungen, NL
    unknown unknown

Bericht door WimV »

Ik heb de parameters reeds toegevoegd aan de snelkoppeling, en TB start op in het Nederlands.
:D Wanneer ik ze daarna weghaal, start TB weer op in het Engels. Is dit een bug? Zinvol om aan te melden? Zo ja waar kan ik dat doen?

De locale swichter extensie heb ik (nog) niet aan de praat, maar ik ga nog even verder proberen. :(

Dank voor het snelle antwoord.
Grtn, WimV
Gebruikersavatar
WimV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2005, 15:01
Locatie: Den Dungen, NL
    unknown unknown

Bericht door WimV »

Locale Switcher 0.3 blijkt niet compatible met TB versies > 0.9. Ik krijg een errormelding dat alleen versie 0.8 en 0.9 worden ondersteund.
Grtn, WimV
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

WimV schreef:Locale Switcher 0.3 blijkt niet compatible met TB versies > 0.9. Ik krijg een errormelding dat alleen versie 0.8 en 0.9 worden ondersteund.
Daar was ik al een beetje bang voor, maar mogelijk kunnen we dit fixen. Daarom heb ik de extensie iets aangepast en via MozBrowser aangeboden: www.mozbrowser.nl/downloads/switch-locales-1.0.xpi

De aanpassing is dat ik nu heb aangegeven dat Thunderbird 0.9 niet de hoogste versie is waarin deze extensie werkt. Zo wordt die in elk geval niet tegengehouden. Overigens is het niet gezegd dat elke extensie met deze truc automatisch gaat werken, maar vaak helpt het wel. Kortom, probeer het eens en dan merk je het snel genoeg.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
WimV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 maart 2005, 15:01
Locatie: Den Dungen, NL
    unknown unknown

Bericht door WimV »

Extensie geinstalleerd, en werkt prima.

Dank voor de uitstekende en waarlijk supersnelle hulp.
Grtn, WimV
Han
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 juni 2005, 21:17
    unknown unknown

Nederlandse Thunderbird-vertaling

Bericht door Han »

De extra parameters leveren mij niets op: via start of via een shortcut wordt er gevraagd waarmee ik het bestand wil openen (moeten er soms nog '' toegevoegd worden?), via een geprogrammeerde toets of via 'DockObject' start toch de engelse versie op. Als ik de door Martijn genoemde link wil openen opent er (in Firefox) een extra tabblad met '(geen titel)' en voor de rest niks. De enige keer dat ik de site in het Nederlands krijg is als ik na installatie aan het eind de optie 'Mozilla Thunderbird opstarten' selecteer. De eerstvolgende keer is het alweer mis.

Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlandse Thunderbird-vertaling

Bericht door nirwana »

Han schreef:Als ik de door Martijn genoemde link wil openen opent er (in Firefox) een extra tabblad met '(geen titel)' en voor de rest niks.
Sleep de link dan eens naar de adresbalk van de browser en zie wat er gebeurt. Dan wordt namelijk geen nieuw tabblad geopend en opent de link gewoon in het huidige venster. Volgens mij hoef je mozBrowser dan niet eens aan je whitelist voor software-installatie toe te voegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Han
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 juni 2005, 21:17
    unknown unknown

Re: Nederlandse Thunderbird-vertaling

Bericht door Han »

nirwana schreef:
Han schreef:Sleep de link dan eens naar de adresbalk van de browser en zie wat er gebeurt. Dan wordt namelijk geen nieuw tabblad geopend en opent de link gewoon in het huidige venster. Volgens mij hoef je mozBrowser dan niet eens aan je whitelist voor software-installatie toe te voegen.
Inderdaad wordt dan de taaloptie toegevoegd. Maar helaas wordt deze optie aan FF toegevoegd en die had ik al in NL. Het ging mij om TB en daar is niks veranderd
Han
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlandse Thunderbird-vertaling

Bericht door ByteWarrior »

Han schreef:Inderdaad wordt dan de taaloptie toegevoegd. Maar helaas wordt deze optie aan FF toegevoegd en die had ik al in NL. Het ging mij om TB en daar is niks veranderd
De extensie werkt voor zowel TB als FFx. Je moet het dan wel in TB installeren.

Sla de extensie op op je harde schijf, open TB, ga naar Extra > Extensies > Installeren. Zoek de extensie op je HD en installeer deze. De extensie wordt nu in TB geïnstalleerd...
Han
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 juni 2005, 21:17
    unknown unknown

Re: Nederlandse Thunderbird-vertaling

Bericht door Han »

Sla de extensie op op je harde schijf, open TB, ga naar Extra > Extensies > Installeren. Zoek de extensie op je HD en installeer deze. De extensie wordt nu in TB geïnstalleerd...[/quote]

Inderdaad gaat ie nou goed, hartelijk dank.

Han
Gebruikersavatar
hsmdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 4 april 2005, 20:20
Locatie: thuis
    unknown unknown

Re: Hoe kan ik Thunderbird standaard op NL zetten?

Bericht door hsmdb »

WimV schreef:Beste mensen,

Ik heb TB 1.0.2 (NL versie) geinstalleerd; wanneer ik TB opstart via snelkoppeling op bureaublad start de Engelse versie op.
Wanneer ik via Start/Uitvoeren
thunderbird.exe -UILocale nl-NL -contentLocale NL
gebruik, krijg ik pas de NL vertaling.

Kan ik ergens instellen dat ik altijd NL versie krijg?

Wie kan me uitleggen hoe dit werkt? Via de diverse Help pagina's en forums kom ik er niet uit.
Ook ik krijg TB 1.0.6 alleen op deze manier in het Hollands. Een toevoeging in de snelkoppeling geeft een foutmelding. Die extensie switch-locales-1.01.xpi heb ik niet kunnen vinden in TB.
groetjavascript:emoticon(':roll:')
Rolling Eyes
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Dat komt omdat in je profiel staat dat hij in het engels moet werken (waarschijnlijk heb je hiervoor een oude engelse versie (van voor 1.0) gebruikt). Je kan dit oplossen door de volgende bestanden te verwijderen uit je profielmap:

- XUL.mfl
- extensions/
- chrome/


succes

MM
Plaats reactie