Thunderbird 0.6 op Knoppix

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Thunderbird 0.6 op Knoppix

Bericht door temptation »

Ik ben linux aan het beproeven mbv " sudo-knoppixinstaller"

Jullie snappen natuurlijk wel dat ff en tb er gelijk op moeten :)
Nu is het installeren van firefox mbv de mozbrowser wiki flex verlopen,(top die handleiding)

Thunderbird wil helaas nog niet zo smooth, ik kreeg een gtk warning bij het opstarten van TB (waarschijnlijk omdat ik dat nog niet geinstalleerd heb?)

Ik heb de installatie hetzelfde doorlopen als die van firefox, ( aleen -jxvf ipv -zxvf en andere mappen)
maar als ik thunderbird wil runnen krijg ik deze output:
#------------------------
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified


(thunderbird-bin:4765): Gtk-WARNING **: cannot open display:
#---------------------------------

Misschien weet iemand hier wat ik kan doen?
Ook zoek ik nog een manier om hotmail te ontvangen met thunderbird, ik las op L4L dat dit met gotmail kon in Kmail. Kan dit dan ook met Thunderbird?
In dezelfde guide staat ook dat er bepaalde paketten vereist zijn om gotmail te runnen, hoe kan ik zien of ik die paketten al heb?

PS.Ik weet dat dit geen linux forum is, toch wil ik vragen of jullie mij een zetje kunnen geven.:D

Alvast erg bedankt!
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Firefox doet het wel?
Thunderbird geeft die foutmelding?

Heel apart.

Het is een X-windows beveiligingsprobleem, je X-server staat thunderbird niet toe een window te openen.
Waarom firefox het wel goed doet is mij een raadsel.

Je start Thunderbird toch wel op dezelfde machine/account op?
Staat je DISPLAY variabele goed?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Bericht door temptation »

Irmen schreef:Firefox doet het wel?
Thunderbird geeft die foutmelding?
yep, firefox loopt als een trein.
Het is een X-windows beveiligingsprobleem, je X-server staat thunderbird niet toe een window te openen.
Waarom firefox het wel goed doet is mij een raadsel.
Mij ook, al ben ik de symlink vergeten aan te maken, kan dat het geweest zijn?:oops:
Overigens, ik kom net uit de bieb met een boekje "snel leren werken met unix" dit boekje zal mijn basis moeten gaan worden, hopelijk krijg ik dan wat meer inzicht in linux in het algemeen.
Je start Thunderbird toch wel op dezelfde machine/account op?
Staat je DISPLAY variabele goed?
Zelfde account, ehm.. DISPLAY hoe? :wink:
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik zie net dat de error de tekst "Xlib: connection to ":0.0" refused by server " bevat. dat betekent dat je DISPLAY variabele wel al goed staat.

Ik snap er geen hout van, waarom andere programma's wel gewoon hun window kunnen tonen, maar dat Thunderbird door je X-windows server wordt tegengehouden.

Sorry ik kan je ook niet verder helpen (gebruik zelf Mandrake 10 -- ik weet niet hoe knoppix in elkaar zit)...
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Als je 'xhost +' typt of 'xhost +localhost' weigert de X server in ieder geval niets (of niets van localhost).
Dit is waarschijnlijk alleen niet een nette oplossing als Firefox dit probleem niet heeft.
temptation
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2004, 18:54
    unknown unknown

Bericht door temptation »

Sorry voor mijn late antwoord, ik had wat tijd nodig...

Het goede nieuws, ik heb thunderbird0.6 kunnen installeren! (mbv synaptic= nog gemakkelijker dan in windoos :shock: )

gotmail heb ik nog geen tijd in gestoken, maar mijn vertrouwen in linux(en mezelf) begint al te stijgen :)

Heb ik toch nog vraagje:
Hoe zit het eiglijk met het verwijderen van een oude symlink? Is dat gewoon de files verwijderen en done? (is geen prio, het draaid nu ook perfect)


Bedankt voor de aandacht en antwoorden.
gr
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

temptation schreef:Heb ik toch nog vraagje:
Hoe zit het eiglijk met het verwijderen van een oude symlink? Is dat gewoon de files verwijderen en done? (is geen prio, het draaid nu ook perfect)
Volgens mij is een 'symbolic link' gewoon een soort snelkoppeling (om even met Windows te vergelijken). Die kun je volgens mij gewoon verwijderen/overschrijven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie