Typ foutje

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Typ foutje

Bericht door Manuel »

Wanneer er maar één geregistreerde gebruiker online is, dan wordt het volgende weergegeven:

Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bedankt voor het vermelden. Ik wist niet eens dat dit overzicht bestond, maar dat terzijde. Hoe kom je daar eigenlijk terecht ?

Ik heb de tikfout inmiddels aangepast in het taalbestand, dus als er nu weer eens slechts 1 geregistreerde gebruiker op het forum aanwezig is dan moet het wel goed vermeld worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
RobC
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 april 2005, 14:18
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door RobC »

Hoofdscherm --> klikken op "wie zijn er online".
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.10) Gecko/20100101 Firefox/10.0.10
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.11) Gecko/20121116 Thunderbird/10.0.11
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Bedankt voor het vermelden. Ik wist niet eens dat dit overzicht bestond, maar dat terzijde. Hoe kom je daar eigenlijk terecht ?
Graag gedaan.
RobC schreef:Hoofdscherm --> klikken op "wie zijn er online".
Het heeft bij mij een tijdje geduurd voor ik me van die link bewust werd, is soms wel handig.
nirwana schreef:Ik heb de tikfout inmiddels aangepast in het taalbestand, dus als er nu weer eens slechts 1 geregistreerde gebruiker op het forum aanwezig is dan moet het wel goed vermeld worden.
Okee = :-)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

"typ foutje" ? www.spatiegebruik.nl ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

ucchan schreef:"typ foutje" ? www.spatiegebruik.nl ;) .
Nadat ik het gepost had zag ik ook dat het niet correct was, maar was te lui om het nog aan te passen :)
nirwana schreef:Ik wist niet eens dat dit overzicht bestond, maar dat terzijde. Hoe kom je daar eigenlijk terecht ?
Ik denk dat het niet gelijk zo duidelijk is dat je op 'Wie zijn er Online?' kunt klikken, het lijkt eerder de titel van een item, als dat het op een link lijkt.

Temeer daar eronder al staat wie er online zijn (dus waarom zou je dan nog op 'Wie zijn er Online?' klikken?). Ook is nergens een indicatie dat je, door op die link te klikken, ook nog ziet waar de verschillende gebruikers zich op dat moment bevinden ('Forum Locatie').

En last but not least: als de links nou gewoon blauw zouden zijn dan zou ik het ook duidelijker vinden (ik vind die roodbruine linkkleur niet ècht je van het).
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

in deizelfde zin staat -volgens mij- ook een grammaticale fout
het moet zijn "er is 1 geregistreerde en er zijn 0 verborgen gebruikers online"

omdat zijn en is niet gelijk is mag een van de twee niet weggelaten worden.
Dit is waarschijnlijk moeilijker aan te passen wegens de beperkingen van PHPbb talensysteem.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik denk dat als je er één keer 'zijn' ipv 'is' van zou maken het wel vrij aanvaardbaar is. X en X verborgen is namelijk nogal meervoudig ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

FFuser schreef:in deizelfde zin staat -volgens mij- ook een grammaticale fout
het moet zijn "er is 1 geregistreerde en er zijn 0 verborgen gebruikers online"

omdat zijn en is niet gelijk is mag een van de twee niet weggelaten worden.
"omdat zijn en is niet gelijk is" moet volgens mij zijn 'omdat zijn en is niet gelijk zijn', Zijn + is zijn 2 dingen, en 2 dingen zijn iets, 2 dingen is niet iets, tenzij, 2 dingen bij elkaar b.v. een verzameling is, maar dan gaat het over de verzameling, en die is = ;-))
Laatst gewijzigd door Manuel op 29 mei 2005, 1:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:
nirwana schreef:Ik wist niet eens dat dit overzicht bestond, maar dat terzijde. Hoe kom je daar eigenlijk terecht ?
Ik denk dat het niet gelijk zo duidelijk is dat je op 'Wie zijn er Online?' kunt klikken, het lijkt eerder de titel van een item, als dat het op een link lijkt.
Ok, dat was mij inderdaad nog nooit opgevallen. Zojuist was ik hier de enige geregistreerde gebruiker op het forum, dus heb ik daar maar even een screenshotje van gemaakt:
Afbeelding[/img]
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:
nirwana schreef:Ik wist niet eens dat dit overzicht bestond, maar dat terzijde. Hoe kom je daar eigenlijk terecht ?
Ik denk dat het niet gelijk zo duidelijk is dat je op 'Wie zijn er Online?' kunt klikken, het lijkt eerder de titel van een item, als dat het op een link lijkt.
Ok, dat was mij inderdaad nog nooit opgevallen.
Als er veel info/tekst op een pagina is denk ik dat het helpt wanneer links gewoon 'ouderwets' vertrouwd blauw zijn. Valt mij trouwens dat je overal steeds vaker afwijkende linkkleuren ziet. Dit zie er vaak wel mooi en visueel harmonisch uit, maar komt de leesbaarheid niet ten goede, wat ik ook al meer zie de laatstetijd is dat de kleur van de bezochte link niet, of nauwelijks afwijkt van een nog niet bezochte link, ik heb vanwege de leesbaarheid dus deze bookmarklet op m'n toolbar staan:

Code: Selecteer alles

javascript:(function(){var newSS, styles='* { background: white ! important; color: black !important } :link, :link * { color: #0000EE !important } :visited, :visited * { color: #551A8B !important }'; if(document.createStyleSheet) { document.createStyleSheet(%22javascript:'%22+styles+%22'%22); } else { newSS=document.createElement('link'); newSS.rel='stylesheet'; newSS.href='data:text/css,'+escape(styles); document.getElementsByTagName(%22head%22)[0].appendChild(newSS); } })();
nirwana schreef:Zojuist was ik hier de enige geregistreerde gebruiker op het forum, dus heb ik daar maar even een screenshotje van gemaakt:
Afbeelding
Zo is ie perfect = :-)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Forum Locatie => Forumlocatie.
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

FFuser schreef:in deizelfde zin staat -volgens mij- ook een grammaticale fout
het moet zijn "er is 1 geregistreerde en er zijn 0 verborgen gebruikers online"

omdat zijn en is niet gelijk is mag een van de twee niet weggelaten worden.
Dit is waarschijnlijk moeilijker aan te passen wegens de beperkingen van PHPbb talensysteem.
Als je spreekt van 'is' zul je vermoedelijk ook 'gebruiker' moeten toevoegen. Beter is denk ik om 'is' te vervangen door 'zijn'. Dus:

"Er zijn 1 geregistreerde en 0 verborgen gebruikers online".

In alle gevallen is immers sprake van meerdere gebruikers, totaal gezien dan. Je kunt je dan nog wel afvragen hoe het zit met het verschil tussen 'gebruiker' en 'gebruikers' in het eerste deel, maar vermoedelijk is dit toch de enige juiste vorm. Zie ook Taalunieversum.

P.S. Is het 'typefoutje' of 'typfoutje'? ;)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

ucchan schreef:Forum Locatie => Forumlocatie.
Mee eens.
Tonnes schreef:Als je spreekt van 'is' zul je vermoedelijk ook 'gebruiker' moeten toevoegen. Beter is denk ik om 'is' te vervangen door 'zijn'. Dus:

"Er zijn 1 geregistreerde en 0 verborgen gebruikers online".
Ook mee eens.
Tonnes schreef:P.S. Is het 'typefoutje' of 'typfoutje'? ;)
Typfoutje denk ik ;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het 'Groene boekje' zegt: typefout. :wink:

Edit:
En Van Dale ook.
Plaats reactie