wachtwoordbeheer meerdere e-mailadressen bij zelfde provider

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
adri-a3
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2005, 9:19
Locatie: Ede
    unknown unknown
Contacteer:

wachtwoordbeheer meerdere e-mailadressen bij zelfde provider

Bericht door adri-a3 »

Wie helpt?
Ik heb bij een provider 3 e-mail adressen die ik op het zelfde web-adres moet openen. Als ik inlog gaat het programma standaard naar een van de 3 e-mail namen. Ik kan dan wel een ander e-mail naam invoeren en een ander wachtwoord maar er is geen keuze optie. Pas na de computer opnieuw opstarten kan ik naar een ander e-mail naam. Naar een andere website en weer terug geeft me geen nieuwe keuzemogelijkheid meer.
Wie kent dit probleem en is er een oplossing voor of ben ik gewoon wat vergeten in te stellen.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Firefox, want ik neem aan dat je het daarover heeft, kan opzich goed verschillende wachtwoorden voor 1 website opslaan. Het probleem lijkt echter dat de website door middel van sessies/cookies je oude login onthoudt.

Heb je aangegeven bij de website dat deze je automatisch moet aanmelden? Je kunt misschien aangeven dat er geen cookies opgeslagen mogen worden voor deze website, of je moet iedere keer gewoon weer uitloggen.
adri-a3
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2005, 9:19
Locatie: Ede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door adri-a3 »

Beste Gert-Paul, (en overige hulpverleners)
Ja met Firefox. Ik heb de cookies geblokkeerd maar er verandert niets. Pas na opnieuw opstarten verschijnt het scherm waarin het eerste adres uit het wachtwoorden lijstje wordt getoond. (extra-opties-opgeslagen wachtwoorden) Is het niet binnen firefox mogelijk een keuze te maken uit meerdere inlognamen?
Wie helpt me verder?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri-a3 schreef:Is het niet binnen firefox mogelijk een keuze te maken uit meerdere inlognamen?
Een optie zoals je hier voorstelt heb ik ook wel eens gewenst, maar ik ben nog geen browser tegengekomen die zoiets biedt.

Overigens denk ik dat het opnieuw starten van de PC niet nodig zou moeten zijn. Het afsluiten van de browser heeft dan volgens mij hetzelfde effect.

Deze bug-report lijkt er wel een beetje op:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=220734
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

nirwana schreef: Een optie zoals je hier voorstelt heb ik ook wel eens gewenst, maar ik ben nog geen browser tegengekomen die zoiets biedt.
Ik heb een programma Roboform met een speciale Firefox plugin die het wel kan. (bv inloggen bij meerdere gmail accounts)

website
http://www.roboform.com/

plugin
https://addons.mozilla.org/extensions/m ... os=windows
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:
adri-a3 schreef:Is het niet binnen firefox mogelijk een keuze te maken uit meerdere inlognamen?
Een optie zoals je hier voorstelt heb ik ook wel eens gewenst, maar ik ben nog geen browser tegengekomen die zoiets biedt.
:?: :?: :?:
Via Extra --> Opties--> Privacy --> Opgeslagen formulierinformatie en Opgeslagen wachtwoorden kun je toch instellen dat FF (maar IE doet dat ook hoor) die accountnamen en desbetreffende wachtwoorden onthoudt.
Ook al zijn het er meerdere per site.
Geen enkel probleem.
adri-a3
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2005, 9:19
Locatie: Ede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door adri-a3 »

Beste allemaal,
Ja, in extra->Opties->Opgeslagen wachtwoorden staan ze alle 3 vermeld. Bijkbaar houdt hij de eerste in de lijst vast.
Ik heb RoboForm opgehaald en geinstalleerd, werkt fantastisch. Klik je op Logins dan gaat de browser rechtstreeks naar de onderliggende pagina. Mooi!!
Ik zal binnenkort contact opnemen met mijn provider want er staat voor alle 3 de adressen: webmail.internl.net, het zijn pop adressen die ik ook via internet kan benaderen. Ik laat weten wat de oplossing wordt of zijn er nog andere ideeen?
Adri
PS de andere Adri was me voor vandaar adri-a3
adri-a3
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2005, 9:19
Locatie: Ede
    unknown unknown
Contacteer:

Meerdere webmail adressen bij een provider.

Bericht door adri-a3 »

beste allemaal,

Het probleem is opgelost. Ik heb de nieuwste versie opgehaald, 1.0.6, het vasthouden van de gegevens uitgezet en met behulp van Kee Pass Password Save kan ik nu alle namen en wachtwoorden in de betreffende vensters slepen zonder dat ik de browswer opnieuw op moet starten. Het opnieuw aanklikken van de bladwijzer geeft een nieuwe invoerpagina van de webmail pagina. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groet Adri
Plaats reactie