Routeplanner vanuit adresboek

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Mozilla-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Routeplanner vanuit adresboek

Bericht door moZes »

Na het bewerken van mijn vCard in Mozilla 1.6 zag ik achter de extra informatie een button met "Plattegrond" verschijnen. Als je hierop klikt kom je terecht bij www.mapquest.com waar de adresgegevens al zijn ingevuld.
Is het misschien een idee voor de Nederlandse vertaling om naar een Nederlandse routeplanner te linken?
Dit geldt trouwens ook voor ThundeBird.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voor het geval dit is aan te passen in de Nederlandse Thunderbird (zou op zich wel moeten, want het is tenslotte allemaal opensource software): heb je een suggestie voor een routeplanner die gebruikt zou kunnen worden ?

Let daarbij op dat deze het ook aanmoedigt dat de dienst door zoveel mogelijk mensen gebruikt wordt. Er zijn ook diensten die door licenties gebonden zijn of die anderszins liever het gebruik van hun diensten beperken tot de bezoekers die via de website zelf zoeken (omdat ze dan via de nodige reclame komen gesurfd ofzo).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

suggesties

Bericht door moZes »

nirwana schreef:heb je een suggestie voor een routeplanner die gebruikt zou kunnen worden ?
Er zijn natuurlijk nogal wat en ze zijn allemaal commercieel. De kunst is nu om daar een geschikte uit te zoeken. In elk geval moet de site waarnaar verwezen wordt goed werken in Mozilla/FireFox. Hier enkele bekeken sites:
www.routenet.nl : site toont niet helemaal goed; geen informatie in adresbalk dus waarschijnlijk niet mogelijk om hiernaar te verwijzen; wel snel.
http://route.anwb.nl/zoek_plattegrond.html : site werkt ok; goede mogelijkheid
www.nl.map24.com/ : prima site; geen adresbalkinfo; iets trager.
www.leaseplan.nl/routeplanner.htm : site ok, irritante reclame; geen adresbalkinfo; redelijk snel.
www.routemaster.nl : snelle site; geen adresbalkinfo; zelfde als anwb.

Verder zijn er nog routeplanners van de veschillende providers zoals tiscali en wannadoo, zoekmachine Ilse en MSN :evil: . Handig is dat de beoordeelde sites zowel routeplanner zijn als enkele locaties kunnen weergeven.

www.telefoongids.nl kan ook nog, maar dat is iets omslachtiger en met moet in de telefoongids staan.

Al met al lijkt de ANWB mij een goede keus.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Vergeet niet dat die routeplanners dan ook in België moeten kunnen werken... Je bent dus het best af met een planner voor de hele Benelux. Ik weet er wel niet direct zo één...
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

opties

Bericht door moZes »

ByteWarrior schreef:Je bent dus het best af met een planner voor de hele Benelux.
Tiscali heeft er een en http://www.vananaarb.nl/.
Dit blijkt echter moeilijker dan ik dacht. Het zit hem meer in het feit dat verzoeken die verstuurd worden naar de betreffende site precies aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. Vreemd genoeg krijg je bij mapquest wel een kaartje als je bij Land : Netherlands ingevuld hebt, echter niet als er een huisnummer achter de straat staat.
Ik kan het wel zover krijgen dat hij direct naar de Nederlandse kaarten gaat, maar dat geldt dan gelijk voor alle routes, ook voor België dus :( .

Wordt vervolgd ..............
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Mozilla 1.7

Bericht door moZes »

Ik heb dit in de Mozilla Suite 1.7 weer geprobeerd en ze hebben kennelijk wat dingen opgelost.
Enige voorwaarde is dat je bij het land de Engelse naam invult, dus Netherlands, Belgium, Germany, etc. Daarna krijg je keurig de lokatie in mapquest. Wellicht lukt het nu ook beter om dit te realiseren in een Nederlandstalige lokatie-/routeplanner.
GrrRon
    unknown unknown

Bericht door GrrRon »

Map24 heeft mijn voorkeur (al geeft deze mapquest ook leuke routebeschrijvingen).
Deze ondersteunt ook België (Europa) en heeft ook interactie met google.
Plaats reactie