Nederlandse versie sunbird?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jeffrey
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 juni 2005, 8:44
    unknown unknown

Nederlandse versie sunbird?

Bericht door Jeffrey »

Hoi,

Hoe kan je sunbird alleen sunbird in het nederlands vertalen?

Gr, jeffrey
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Met Sunbird wordt al een vertaling meegeleverd. Deze moet je echter zelf nog activeren door in een bestand wat te veranderen.

Ga naar de map waar je sunbird geïnstalleerd hebt en open dan chrome/chrome.rdf. Vervang in dat bestand
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar.jar!/locale/en-US/calendar/ door
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar-nl-NL.jar!/locale/nl-NL/calendar/

Daarna moet je eventueel ook nog xul.mfl uit je profielmap verwijderen om alles te laten werken.
Jeffrey
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 juni 2005, 8:44
    unknown unknown

Bericht door Jeffrey »

Gert-Paul schreef:Met Sunbird wordt al een vertaling meegeleverd. Deze moet je echter zelf nog activeren door in een bestand wat te veranderen.

Ga naar de map waar je sunbird geïnstalleerd hebt en open dan chrome/chrome.rdf. Vervang in dat bestand
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar.jar!/locale/en-US/calendar/ door
c:baseURL="jar:resource:/chrome/calendar-nl-NL.jar!/locale/nl-NL/calendar/

Daarna moet je eventueel ook nog xul.mfl uit je profielmap verwijderen om alles te laten werken.
het eerste deel is gelukt met die codes wijzigen, alleen nu heb ik het probleem met die nog steeds geen nederlands is, waar kan ik het bestand xul.mfl ergens vinden?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Jeffrey schreef:het eerste deel is gelukt met die codes wijzigen, alleen nu heb ik het probleem met die nog steeds geen nederlands is, waar kan ik het bestand xul.mfl ergens vinden?
Dat vind je in je profielmap. De locatie hiervan kun je op http://help.mozbrowser.nl/firefox/edit.html#profile vinden voor Firefox. Voor Sunbird moet je ipv Firefox in de map Sunbird kijken.
Jeffrey
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 juni 2005, 8:44
    unknown unknown

Bericht door Jeffrey »

Gert-Paul schreef:
Jeffrey schreef:het eerste deel is gelukt met die codes wijzigen, alleen nu heb ik het probleem met die nog steeds geen nederlands is, waar kan ik het bestand xul.mfl ergens vinden?
Dat vind je in je profielmap. De locatie hiervan kun je op http://help.mozbrowser.nl/firefox/edit.html#profile vinden voor Firefox. Voor Sunbird moet je ipv Firefox in de map Sunbird kijken.
Ik heb de helft nederlands, de menu balk helemaal bovenaan en de icontjes met de text eronder enzo is engels. als je in het scherm bent voor het toevoegen van een agenda punt dat is weer nederlands :?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dat is idd wel apart. Door op deze manier Sunbird Nederlands te maken klopt het dat niet alles in het Nederlands is, maar zoveel als bij jou is niet normaal. Je zulk bv nog knoppen als Ok en Cancel tegenkomen, omdat de onderliggende code niet vertaald is. Alleen de Calender zelf is op dat moment vertaald.

Misschien dat je xul.mfl nog een keer moet proberen te verwijderen en ook pas als Sunbird afgesloten is, maar mmisschien had je dat al wel gedaan.
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

NL versie activeren

Bericht door dick.stomp »

Dag Gert-Paul,
Aan de hand van de discussie met Jeffrey heb ik mijn standalone Sunbird Calendar in het Nederlands gekregen. Daar mankeert niks aan! Werkt perfekt! Bedankt!
Met groet,
Dick
Plaats reactie