URL tag

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

URL tag

Bericht door Manuel »

Is het een idee om bij het posten van een bericht [/color] te veranderen in [color=darkbl ... .phpbb.nl/ or Dit is een link[/code]

te veranderen in

Code: Selecteer alles

Link: [url=http://www.phpbb.nl/]Dit is een link[/url]

Code: Selecteer alles

[url]http://www.phpbb.nl/[/url]
is eigenlijk overbodig, aangezien

Code: Selecteer alles

http://www.phpbb.nl/
zonder de tags ook werkt.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Het lijkt me niet echt handig het hele forum te gaan customizen. Dat is alleen maar lastig bij het updaten naar nieuwere versies.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik dacht het mogelijk alleen het aanpassen van ergens één regeltje was, maar als je het dan bij elke update opnieuw moet aanpassen... Daar had ik niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gebruik de BBCode extensie. Gewoon de tekst typen, selecteren en de link copy/pasten mbv BBCode. De link wordt dan netjes gemaakt. Zeer makkelijk als je regelmatig fora bezoekt...
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik ben BBCode nu aan het proberen in een test profiel. Ik had 'm al 'ns eerder zien staan, maar had zoiets van 'veel meer opties dan ik nodig heb'.

Iets later... Bij nader inzien inderdaad toch niet nodig.

wat dat [url] of [url=] betreft: het is natuurlijk volkomen niet belangrijk, had het alleen iets eenvoudiger gemaakt.

Ik ga BBCode niet gebruiken, denk ik, het gaat zo allemaal wel, evengoed bedankt voor je tip!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als je tikwerk wilt besparen overweeg dan eens een extensie als Signature

Evenzo is er voor Thunderbird de QuickText-extensie.

De gebruikte BBCode op het forum wil ik zoveel mogelijk standaard houden. Dan komt deze namelijk overeen met wat men op andere fora gewend is. Onlangs heb ik wel een BBCode-tag toegevoegd (voor doorgestreepte tekst). Maar bij iedere forum-upgrade moet ik er zorgvuldig om denken dat ik die aanpassing mee neem in de nieuwe versie. Anders wordt de BBCode al snel weer vervangen door de standaard BBCode. Daarom heb ik bij voorkeur zo min mogelijk aanpassingen aan de standaard-software. Maar daar waar ik het nodig acht maak ik wel eens een aanpassing; bijvoorbeeld om het spammers wat minder gemakkelijk te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Nirwana, je overwegingen om zo min mogelijk aanpassingen te doen aan de standaard-software zijn duidelijk, bedankt voor de uitleg = :-)

Ook bedankt voor de tip over Signature, ik zal 'm zeker proberen.
Plaats reactie