MOZBROWSER WIKI UPGRADE

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

MOZBROWSER WIKI UPGRADE

Bericht door nirwana »

Om dit onderwerp even op te laten vallen heb ik het maar met hoofdletters geschreven.

Als het goed is, dan krijgt vandaag onze Wiki een nieuwe versie.
Deze gaat dan van MediaWiki 1.1.0 naar 1.4.5. De software is hier sinds ingebruikname nooit geupgrade, dus dat mag wel eens.

Overigens kwam deze suggestie van Ben "ByteWarrior" Branders. Na de upgrade wil hij de inhoud van de wiki wat verder onder handen nemen. Anderen zijn natuurlijk ook van harte welkom om eraan bij te dragen. Het doel is dat de Wiki voor Nederlandstalige gebruikers goed bruikbare informatie biedt. Een beetje vergelijkbaar met de Mozillazine Knowledgebase, maar dan ook vooral bruikbaar voor beginnende gebruikers. Dit om te voorkomen dat op het forum steeds dezelfde antwoorden voorbij komen.

Deze aankondiging doe ik hier om te weten te komen of er recentelijk nog wijzigingen in de Wiki zijn aangebracht. Ik zie dat de laatste wijzigingen door Grauw zijn aangebracht en die vind ik gelukkig ook in mijn lokale kopie (waarop ik de upgrade gisteren heb uitgevoerd) terug.
Als er verder nog zaken zijn waarbi ik op moet letten dan hoor ik dat graag... Ga er maar voor het gemak van uit dat de Wiki vandaag niet beschikbaar is. Zodra deze is overgezet, is deze weer beschikbaar. Het gaat me er in eerste instantie om dat de inhoud en de gebruikers van de Wiki goed zijn overgezet. Vervolgens kan er - indien nodig - nog wel iets gesleuteld worden aan het uiterlijk van de Wiki.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Eventjes een update:
de Wiki is nu weer beschikbaar en wel met de nieuwe software-versie. Zover is de upgrade dus geslaagd. Alleen zijn er nu nog bepaalde termen in het Engels (article, edit, etc). Daarvoor moet ik nog bekijken hoe ik die omzet. Misschien moet de Nederlandse vertaling worden uitgebreid ofzo.

Opmerkingen en suggesties omtrent de nieuwe Wiki zijn welkom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

ik krijg als ik naar de wiki ga de volgende foutmelding

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ')' in /home/httpd/vhosts/mozbrowser.nl/httpdocs/wiki/languages/LanguageNl.php on line 199

Ligt dit aan mij, of hebben meerdere mensen last van deze melding

Ik surf met de engelse DearParkAlpha versie van FF.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dat was een klein foutje. Dat is ondertussen al opgelost.

In de loop van de volgende uren (dagen?) kan het zijn dat je nog zo'n fouten ziet. Probeer het dan gewoon even later terug opnieuw...
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als je bij de pagina van firefoxextensies kijkt zie je ergens "??n" ipv "één" staan, is de character encoding goedgegaan..?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:Als je bij de pagina van firefoxextensies kijkt zie je ergens "??n" ipv "één" staan, is de character encoding goedgegaan..?
Dat is nog een oude pagina.
Ik heb het nu verbeterd, maar ik denk niet dat dit echt een probleem vormt. Dit is toch één van de pagina's die grondig herschreven moet worden. Nu staat er enkel een lijst van extensies, zonder meer uitleg.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik kan ook niet op die pagina kijken. Ik krijg deze fout:

Database fout
Bij het zoeken is een syntaxfout in de database opgetreden. De laatste zoekpoging in de database was:
(SQL query verborgen)
vanuit de functie "MediaWikiBagOStuff:_doquery". MySQL gaf the foutmelding "1062: Duplicate entry 'mozbrowser2:messages' for key 1 (localhost)".

groeten Robby
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Robby schreef:Database fout
Bij het zoeken is een syntaxfout in de database opgetreden. De laatste zoekpoging in de database was:
(SQL query verborgen)
vanuit de functie "MediaWikiBagOStuff:_doquery". MySQL gaf the foutmelding "1062: Duplicate entry 'mozbrowser2:messages' for key 1 (localhost)".
Die ben ik ook wel eens tegengekomen. De oorzaak is mij vooralsnog onbekend. Als je nog weet van welke pagina naar welke pagina je in dit geval ging (welke link ben je gevolgd ?) dan verneem ik dat graag...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heel vreemd, maar de ene keer ziet die pagina er goed uit, de andere keer weer niet. De linker kolom ontbreekt dan, die is dan helemaal onderaan weggemoffeld, ook het logo is dan niet te zien, je ziet dan dus alles in 'body'.
In Opera doet ie het wel altijd. :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Heel vreemd, maar de ene keer ziet die pagina er goed uit, de andere keer weer niet. De linker kolom ontbreekt dan, die is dan helemaal onderaan weggemoffeld, ook het logo is dan niet te zien, je ziet dan dus alles in 'body'.
Wat ik in zo'n geval graag wil weten:
- welke browser-versie gebruik je ?
- als je een andere skin selecteert (via Voorkeuren; selecteer bijvoorbeeld MonoBook) heb je dan soortgelijke problemen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

'Voorkeuren' bij 'Speciale pagina's' bedoel je?

Ik gebruik FF 1.0.4. (W98SE)
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

ik heb (denk ik) de link van jou gevolgd waarmee je dit topic opend.

Ik gebruik FF 1.04 (engelse versie)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Vandaag was de pagina weer zo raar te zien, na aanmelden was ie ineens weer goed. :?:

Het zal wel... :lol:
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

De titels in de wiki zijn te lang voor de voorpagina van MozBrowser door het gebruik van underscores.

Bijvoorbeeld: Thunderbird_Ongewenste_Berichtenfilter
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:De titels in de wiki zijn te lang voor de voorpagina van MozBrowser door het gebruik van underscores.

Bijvoorbeeld: Thunderbird_Ongewenste_Berichtenfilter
Die underscores worden automatisch gegenereerd. Spaties worden omgezet naar "_".
Plaats reactie