Firefox 0.9 ... ik ben niet zo blij

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Firefox 0.9 ... ik ben niet zo blij

Bericht door Irmen »

Wat gaat er veranderen in Firefox 0.9?
  • alle geinstalleerde en te downloaden extensies doen het niet meer. :evil: Echt kl0te vind ik dit
    themes doen het ook niet meer... :evil: ik wil Charamel! :cry:
    geruchten dat het Qute standaard theme vervangen wordt door een ander theme. Qute is wat de naam al zegt!
Ik hoop dat het allemaal goed komt straks, als 0.9 uit komt.... :roll:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het klopt dat het hele extensie en theme systeem is omgegooid waardoor alles anders verpakt moet worden.

Voor Themes is dit een groter probleem dan voor extensies, als je nl deze nieuwe extensie installeert ( Show old extensies) dan kun je ook oude extensies benaderen.

Voor thema's bestaat zoiets volgensmij niet, alleen Caramel is nog niet 0.9 ready..

Een overzicht van de themes vind je hier: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=292
En van de extensies: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284

En over dat default theme, dat is vanwege licentie redenen. Hoewel dat niet goedkeurt dat ze het zo slecht gecommuniceerd hebben.
Het is gewoon wennen vergeleken met Qute, maar ik vind het niet extreem lelijk. Een van de makers heeft wel gezegd dat dit nog maar een 0.1 release van het thema is en dat het rond FF 1.0 veel meer afgewerkt moet zijn. Hadden ze dat misschien toch beter eerst kunnen doen..
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voorlopig ben ik ook nog niet echt happy met de implementatie van het nieuwe extension-systeem, maar ik neem aan dat dat door mij komt. Als ik nu een extensie aan klik dan wordt gevraagd of ik die wil installeren. Ja, natuurlijk wil ik dat, dus klik ik op Install Now. Vervolgens wordt de extensie gedownload met de Download-manager en daarna dan krijg ik een heel klein venstertje met 2 knoppen. Ik kan daar alleen op update klikken. Doe ik dat dan krijg ik vervolgens van Firefox de melding dat er geen updates zijn en kan ik nog op Details klikken om te zien welke extensies gecontroleerd zijn.

Maar in elk geval zie ik nergens de zojuist door mij geinstalleerde (althans, dat was de intentie) extensie terug. Dus ook een Show Old Extensions krijg ik om die reden niet geinstalleerd. Maar zoals ik al aangaf zal dat vast aan mij of aan mijn profiel liggen ofzoiets (neem ik aan).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dat moet wel. Het is bij mij als sinds de introductie geen probleem om nieuwe extensies te installeren.

En dat update maganisme is ook nog niet perfect, vooral omdat niet over een update locatie is ingesteld en update.mozilla.org nog niet klaar.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Aangezien de Extensionmanager eigenlijk nog niet in een stable build zit, mag je nog niet klagen. Ze werken er nog volop aan verder. Pas als 0.9 uit is, en het werkt dan nog niet, dan heb je een grondige reden tot klagen. Niet vergeten: de nightly builds zijn alleen maar om te testen. Als iets niet werkt, tja, dan is het ook maar zo.

Ook de updates van de thema's en de extensies komen wel in orde. Meestal gaat het maar om de manier waarop een thema/extensie ingepakt is. Als er een actieve ontwikkelaar achter het thema zit (er zijn namelijk al genoeg thema's die niet meer verder ontwikkeld worden), dan zal het snel geüpdated worden.

Persoonlijk blijf ik enkele weken voor een release liever af van de nightlies. Bij de release zelf is dan veel duidelijker wat er veranderd of bijgekomen is. En het werkt dan meestal nog ook ;-)
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Irmen schreef:Qute is wat de naam al zegt!
Ik vind Qute juist erg mooi :):)
In nightlies van gisteren en eergisteren zat het nieuwe thema "Winstripe". Ik schrok me wild en dacht dat het een fout was of een soort test.
Dit zijn kennelijk keuzes die erg verstandelijk gemaakt zijn (met het oog op belangen enzo) en dat lijkt me niet verstandig.
Ik heb wel een map met ikonen van Qute weten te downloaden maar het installeren lukte niet. Ik heb nog nooit het default thema gewijzigd dus binnenkort moet ik dat voor de eerste keer doen. :?
Hoop dat het dan wel lukt. :?
Kan het thema ook in de profielmap worden geinstalleerd?

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Dit zijn kennelijk keuzes die erg verstandelijk gemaakt zijn (met het oog op belangen enzo) en dat lijkt me niet verstandig.
Net wel verstandig. Als ze Firefox zo open mogelijk willen houden, moest Qute eruit.
Ik heb wel een map met ikonen van Qute weten te downloaden maar het installeren lukte niet.
Je kan Qute hier downloaden (direct link. Let wel op: deze versie is voor de 0.9 versie. In de RC zou hij ook al moeten werken.

Bij het installeren van een thema hoe je zelf niets uit te pakken. Gewoon op de link van het thema klikken en dan doet FFx de rest wel.
Laatst gewijzigd door ByteWarrior op 9 juni 2004, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ria schreef:
Irmen schreef:Qute is wat de naam al zegt!
Ik vind Qute juist erg mooi :):)
Maar dat bedoelde ik dus ook! :D Qute = Cute = schattig :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Irmen schreef:Maar dat bedoelde ik dus ook!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(m'n emoticons doen hier erg raar; ik moet ze handmatig intikken) :D
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Je kan Qute hier downloaden (direct link. Let wel op: deze versie is voor de 0.9 versie. In de RC zou hij ook al moeten werken.
Ha bedankt ByteWarrior :)
Ria
    unknown unknown

qute

Bericht door Ria »

Ha bedankt ByteWarrior
Installeert helaas (nog) niet. :(
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: qute

Bericht door Gert-Paul »

Ria schreef:
Ha bedankt ByteWarrior
Installeert helaas (nog) niet. :(
Heb in de nightly van gisteren geen last van. Sleep het thema eventueel eens naar de nieuwe theme manager. Dat moet zeker werken..
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Als ik op Themes klik krijg ik de Extension manager. Als ik klik op de downloadlink dan zegt mijn computer dat er niks te slepen valt (zo'n bordje met schuine streep).

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Oef, die Winstripes staan intens lelijk bij de Win XP-ikonen die ook op de toolbar staan (Toolbar Enhancements en External Application Buttons).
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

ByteWarrior schreef:Je kan Qute hier downloaden (direct link. Let wel op: deze versie is voor de 0.9 versie. In de RC zou hij ook al moeten werken.
Deze link klopt in elk geval. Wat je best doet is met de rechtermuisknop op de link (met extensie JAR) klikken, "Save link as" aanklikken, opslaan, en dan naar http://www.texturizer.net/firefox/themes/#install gaan. Daar moet je dan het bestand op je PC zoeken en dan zal dat theme vanzelf installeren. Omslachtig, maar volgens mij is het de enige manier die niet al te veel werk vraagt.

Groetjes!
Plaats reactie