Nederlandstalig installeren

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2004, 12:16
Locatie: NEDERLAND
    unknown unknown

Bericht door Kieltje »

Ja ja ja zal wel ik ben zo gefrusterend......ik wou nederlandstalig installeren

NIKS NEDERLANDS!!!!

Elke keer doorverwijzen naar andere websites en dubbele sites daar raak ik in de spinneweb....ik snap er niks van!! :evil: :x :x
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jannie,

Ik neem aan dat je naar http://mozillanl.mozdev.org/ bent gegaan om de Nederlandse vertaling te downloaden. En dan hoop ik dat je http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... 2-nlNL.zip hebt gedownload.

Heb je deze inmiddels uitgepakt (met een zip-programma) en ergens op jouw systeem geplaatst ?

Mocht Firefox na het downloaden en uitpakken van de Nederlandse versie nog niet in het Nederlands verschijnen, dan kan het helpen om het programma eenmalig met het volgende commando op te starten:
firefox -UILocale nl-NL -contentLocale NL
Je kunt bijvoorbeeld via Start > Uitvoeren... het volgende invoeren:
"c:\program files\mozilla firefox\firefox -UILocale nl-NL -contentLocale NL" (met de aanhalingstekens eromheen, want anders gaat Windows weer lopen zeuren). Dit voorbeeld gaat er van uit dat je Firefox in c:\program files\mozilla firefox hebt uitgepakt, dus dat zul je even moeten aanpassen als je Firefox in een andere locatie hebt uitgepakt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Kieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2004, 12:16
Locatie: NEDERLAND
    unknown unknown

Bericht door Kieltje »

Nou nu is de balk wel in nederlands,.soms engels.

En of beide,....maar de rest is engels
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Kieltje schreef:Nou nu is de balk wel in nederlands,.soms engels.
En of beide,....maar de rest is engels
Kun je ongeveer aangeven wat in het Nederlands is en wat in het Engels ?
Is het geheel nu wel bruikbaar ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Kieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2004, 12:16
Locatie: NEDERLAND
    unknown unknown

Bericht door Kieltje »

Nee is niet bruikbaar,......het is alles doorelkaar

ik snap er niks van en als ik om uitleg vraag is het in engels!!

Ik ga weer van rot mozilla af...ik ben te dom voor!!

IK BEN EEN DIGIBEET!!
Gebruikersavatar
Kieltje
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 juni 2004, 12:16
Locatie: NEDERLAND
    unknown unknown

Bericht door Kieltje »

:evil: :evil: :evil: Ik ben zo gefrusterend ik ben hele dag bezig met proberen te installeren en ik begrijp het niks van.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Is het ook een idee dat je eerst de cursus die op MozBrowser staat doorneemt?

<a href=http://www.mozbrowser.nl/node/view/388>9-Delige cursus: Een introductie tot Mozilla Firefox </a>
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit is je eerste installatie van Firefox ? Vaak komt half Engels/half Nederlands doordat je eerst een Engelse versie hebt gebruikt en daarna een Nederlandse versie. Er blijven dan nog sporen van de Engelse versie achter. En die worden dan op de een of andere manier gemengd met de Nederlandse vertaling. Dat staat natuurlijk erg lelijk en zou inderdaad niet zo moeten zijn. Maar daarom is Firefox ook nog voortdurend in ontwikkeling.

Helpt het misschien als je Firefox met een nieuw profiel opstart ? Dat is namelijk de schoonste manier om Firefox uit te proberen. Dit doe je door Firefox met de optie -p te starten (weer met Start > Uitvoeren en dan firefox -p gebruiken).

Als je de Nederlandse Firefox in een nieuwe map uitpakt (bijvoorbeeld c:\ffnld) en van daaruit opstart met een nieuw Mozilla-profiel dan zou ik toch verwachten dat het goed moeten gaan (lees: dat dan alles in het Nederlands verschijnt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Timothy
    unknown unknown

Bericht door Timothy »

Hoi,

Ik ben ook van plan om Mozilla te gaan gebruiken, maar dat Nederlandse wil niet echt...

Ik heb mozilla geinstalleer (versie 0.8 http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... up-0.8.exe )

En het Nederlandse pakket http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... 2-nlNL.zip

Maar als ik dan Mozilla heb geinstalleerd en ik pak de Nederlandse versie uit in de mozilla installatie map, kan ik Firefox niet eens meer opstarten. Ik kan dan alleen nog maar de manager opstarten...

Wat doe ik verkeerd?

P.S. Ik heb Windows XP...
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Timothy,

De Firefox installeerder die aangeboden wordt via Mozilla-NL is al een complete versie van Firefox in het Nederlands.

Het beste kun je het volgende bestand downloaden en installeren:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... up-0.8.exe

Succes
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Timothy
    unknown unknown

Bericht door Timothy »

Ja, die heb ik ook gebruikt, maar als ik dan de Nederlandse in die map uitpak, kan ik Firefox helemaal niet meer starten.
Timothy
    unknown unknown

Bericht door Timothy »

Als ik die download die Erik zei, is het Engels...
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Deze heb ik van de week nog geprobeerd:
http://downloads.mozdev.org/mozillanl/F ... 2-nlNL.zip
Die heb ik uitgepakt en ergens (geeft-niet-waar) neergezet.
Daarna heb ik C:\Documents and Settings\Ria\Application Data\Phoenix hernoemd naar C:\Documents and Settings\Ria\Application Data\Phoenix1.
Daarna de nieuwe Firefox opgestart en hij werkte goed.
Wel was het zo dat ik daarna geen Engelse versie meer op dat profiel kon draaien.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Timothy schreef:Als ik die download die Erik zei, is het Engels...
En als je die van mij pakt (helemaal in het begin), dan heb je wel de Nederlandstalige te pakken. Erik dacht vermoedelijk dat-ie op de Nederlandstalige pagina als eerste link de Nederlandstalige versie te pakken had. Dat valt helaas vies tegen. Al vraag ik me direct af hoeveel mensen reeeds in diezelfde kuil zijn getrapt om er vervolgens bij gebruik achter te komen dat het toch geen Nederlandse taal-versie was.
Om vervolgens de Nederlandse versie te downloaden en te installeren en erachter te komen dat die problemen krijgt met het Engelstalige profiel ofzoiets. Het is een wat gevaarlijke hypothese, maar zou de nodige problemen kunnen verklaren...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Timothy
    unknown unknown

Bericht door Timothy »

Die is ook Engels...

Ik denk dat ik maar wacht tot versie 0.9 uit is met de Nederlandstalige installer...

Bedankt iig,
Timothy
Plaats reactie