Wie heeft er nog last van spyware?

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Object

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:
ByteWarrior schreef:Je kan bijvoorbeeld een e-mail aan een document "linken".
Snap echt niet wat er bedoeld wordt.
Is er geen synoniem voor "object" te geven waardoor de betekenis in deze context duidelijk wordt?
Ik kan niet zo direct op een synoniem komen. Misschien kan ik het met een voorbeeld duidelijk maken. Ik ga er even van uit dat je MS Word op je pc hebt (je kan dit ook met OpenOffice.org).

Maak een nieuw bestand aan en typ enkele regels. Kies nu Invoegen > Object. Je krijgt nu de keuze om een nieuw 'object' aan te maken of om een bestaand bestand te gebruiken (zie tabs). In de "nieuw object" tab krijg je een lange lijst van objecten die je kan invoegen. Ga nu eens naar de "Bestand gebruiken" tab en open een bestand (bijvoorbeeld een Excelbestand). Vink "Aan bestand koppelen" aan.

Dit is wat er gebeurd: je voegt een Excelbestand in in je Worddocument. Elke wijziging die je maakt aan het Excelbestand (in Excel), zie je ook in dat Worddocument (omdat het bestand gelinkt/gekoppeld is)...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Nadat ik Mozilla Firefox 0.9 heb geinstaleerd kwamen er meteen 3 vensters op het beeldscherm met de namen incredifind en wupdater. Ik weet dat dit spyware is maar hoe kom ik eraan. IE heb ik al een paar maanden niet meer gebruikt

Groetjes
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Anonymous schreef:Nadat ik Mozilla Firefox 0.9 heb geinstaleerd kwamen er meteen 3 vensters op het beeldscherm met de namen incredifind en wupdater. Ik weet dat dit spyware is maar hoe kom ik eraan. IE heb ik al een paar maanden niet meer gebruikt

Groetjes
Het zou kunnen dat er spyware geinstalleerd is vanuit een setup van een programma. Kazaa is hier een goed voorbeeld van. Het is dus niet altijd aan de browser te danken.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Ria
    unknown unknown

Re: Object

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:
Ria schreef:
ByteWarrior schreef:Je kan bijvoorbeeld een e-mail aan een document "linken".
Snap echt niet wat er bedoeld wordt.
Is er geen synoniem voor "object" te geven waardoor de betekenis in deze context duidelijk wordt?
Ik kan niet zo direct op een synoniem komen. Misschien kan ik het met een voorbeeld duidelijk maken. Ik ga er even van uit dat je MS Word op je pc hebt (je kan dit ook met OpenOffice.org).

Maak een nieuw bestand aan en typ enkele regels. Kies nu Invoegen > Object. Je krijgt nu de keuze om een nieuw 'object' aan te maken of om een bestaand bestand te gebruiken (zie tabs). In de "nieuw object" tab krijg je een lange lijst van objecten die je kan invoegen. Ga nu eens naar de "Bestand gebruiken" tab en open een bestand (bijvoorbeeld een Excelbestand). Vink "Aan bestand koppelen" aan.

Dit is wat er gebeurd: je voegt een Excelbestand in in je Worddocument. Elke wijziging die je maakt aan het Excelbestand (in Excel), zie je ook in dat Worddocument (omdat het bestand gelinkt/gekoppeld is)...
Nog nooit eerder vertoond...
Plaats reactie