Probleem met hyperlink

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
j.krugers
    unknown unknown

Probleem met hyperlink

Bericht door j.krugers »

Ik gebruik nog (!!!) Outlook Express (OE) als e-mail prog.
Hyperlinks die daarin vermeld staan, klik ik aan maar dan wordt Firefox (FF) niet geopend. Dit werkte vroeger wel toen ik nog IE gebruikte.
Weet iemand of dit uberhaupt kan: werken met OE en Firefox waarbij hyperlinks vanuit OE in FF worden geopend?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Probleem met hyperlink

Bericht door Erik »

j.krugers schreef:Ik gebruik nog (!!!) Outlook Express (OE) als e-mail prog.
Hyperlinks die daarin vermeld staan, klik ik aan maar dan wordt Firefox (FF) niet geopend. Dit werkte vroeger wel toen ik nog IE gebruikte.
Weet iemand of dit uberhaupt kan: werken met OE en Firefox waarbij hyperlinks vanuit OE in FF worden geopend?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Dan moet je er even voor zorgen dat je FF als standaard-browser instelt. Dit kun je doen onder Tools -> Options -> klik op de knop 'Check now' bij Default browser. Vervolgens maak je FF je standaard browser. Nu zou het wel moeten werken.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gast
    unknown unknown

Re: Probleem met hyperlink

Bericht door Gast »

Erik schreef: Dan moet je er even voor zorgen dat je FF als standaard-browser instelt. Dit kun je doen onder Tools -> Options -> klik op de knop 'Check now' bij Default browser. Vervolgens maak je FF je standaard browser. Nu zou het wel moeten werken.
Ik heb FF al als default browser maar het werkt nog steeds niet.
Ik zie overigens geen knop "check now" staan maar alleen "set default browser" en dat heb ik dus gedaan.
Maar werken...ho maar. Helaas.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik krijg dus ook mijn account niet geactiveerd omdat klikken op de hyperlink in de e-mail die ik ontvang niet werkt. Vandaar dat ik nu weer gast ben i.p.v. j.krugers.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Copy-paste je de URL toch even? Beetje creatief meedenken kan geen kwaad hoor.

Tevens is Outlook waarschijnlijk halsstarrig en moet je ook in het Windows-specifieke control panel de browser van IE af halen.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Irmen schreef:Copy-paste je de URL toch even? Beetje creatief meedenken kan geen kwaad hoor.

Tevens is Outlook waarschijnlijk halsstarrig en moet je ook in het Windows-specifieke control panel de browser van IE af halen.
Uhhh, een hyperlink is toch juist bedoeld om NIET te hoeven sleuren/pleuren!
Je 2e opmerking volg ik niet. Wat bedoel je met: de browser van IE afhalen? En waar doe ik dat in het control panel?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Uhhh, een hyperlink is toch juist bedoeld om NIET te hoeven sleuren/pleuren!
:) Eh, in principe wel ja. Maar als je nou ff niet er op kunt klikken omdat de software het niet als hyperlink toont of als hij je verkeerde programma opstart, dan doe je het toch even "met de hand"? Zodat je tenminste hier op het forum kunt inloggen...
Je 2e opmerking volg ik niet. Wat bedoel je met: de browser van IE afhalen? En waar doe ik dat in het control panel?

Ja, eh.. welke windows versie heb je? Onder XP is het start->windows program settings->set program access and defaults, dan "custom" aanklikken, en dan zorgen dat "internet explorer" niet aangevinkt staat, maar dat hij op "use my current browser" staat.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
j.krugers
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2004, 21:25
    unknown unknown

Bericht door j.krugers »

Okay, heb ik beide natuurlijk gedaan. Dank voor je tip.
Maar helaas werken de hyperlinks nog steeds niet, noch in OE noch in Pegasus. Lijkt me een WinXP instelling die niet goed staat voor wat ik wil. De vraag is: waar kan ik die instelling wijzigen?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik weet niks van mailclients maar heb je al gekeken in Mapopties > Bestandstypen? Een HTML-bestand moet dus gekoppeld zijn aan MozillaFirefox en de extensie (GEEN), Bestandstype URL-Hypertext-Overdrachtsprotocol ook aan MozillaFirefox. Dat kan je zien in Geavanceerd > Hypertext-Ovedrachtsprotocol > Bewerken > Bewerken en dan kan je zien wie dat uitvoert.
j.krugers
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2004, 21:25
    unknown unknown

Bericht door j.krugers »

Ria schreef:Ik weet niks van mailclients maar heb je al gekeken in Mapopties > Bestandstypen? Een HTML-bestand moet dus gekoppeld zijn aan MozillaFirefox en de extensie (GEEN), Bestandstype URL-Hypertext-Overdrachtsprotocol ook aan MozillaFirefox. Dat kan je zien in Geavanceerd > Hypertext-Ovedrachtsprotocol > Bewerken > Bewerken en dan kan je zien wie dat uitvoert.
Ja, heb ik allemaal al op Firefox ingesteld of ze stonden al op Firefox.
Heb ook al in de KB van Microsoft gezocht, iets gevonden, maar het heeft niets geholpen.
Ria
    unknown unknown

-nohome

Bericht door Ria »

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd en hoewel Firefox niet mijn standaardbrowser is (hoewel ik hem wel als zodanig gebruik) opent hij links vanuit Outlook Express in Firefox, mits je bij Hypertekst Overdrachtsprotocol invult:
"C:\Documents and Settings\Ria\Bureaublad\Moz\BlueFyre juni\Firefox\firefox.exe" -nohome
maar dan vertaald naar jouw situatie.

Vriendelijke groet,
Ria
j.krugers
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2004, 21:25
    unknown unknown

Bericht door j.krugers »

Ria, je bent geweldig. De toevoeging -nohome
is de manier om die hyperlinks aan de gang te krijgen.
Je wilt niet weten hoe lang dit al met al geduurd heeft, en dan blijkt het iets simpels te zijn, maar waar je nergens iets over leest.
Nogmaals, hartelijk dank. :lol:
Plaats reactie