Manco in vertaling TB of Minimize to Tray

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Manco in vertaling TB of Minimize to Tray

Bericht door Lieske »

Ik heb de Nederlandse versie van Minimize to Tray geinstalleerd in TB. Als ik TB minimaliseer naar het systeemvak (in Windows XP) en daarna met de rechter muisknop op het icoon klik, krijg ik een Engelstalig menu. Ik weet niet of het aan de extensie of aan TB ligt. Ik denk aan het laatste. In FF heb ik nl. dezelfde extensie geinstalleerd en daar krijg ik bij dezelfde handelingen een Nederlands menu.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tja, ik durf het je niet te zeggen. Ik ben eens in de code van MinimizeToTray gedoken en daaruit blijkt wel dat er voor de diverse programma's aparte bestanden worden gebruikt. Maar hoe dat allemaal samenwerkt en of er mogelijk een foutje in zit waardoor nog de Engelse taal wordt gebruikt is mij vooralsnog onduidelijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Niet dat het je helpt, maar bij mij doet ie het wel in het nederlands...
TB 1.0.2.
W98SE.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Als TB 1.0.6 uitkomt in het Nederlands, ga ik een nieuw profiel aanmaken. Eens kijken wat er dan gebeurt.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Ondertussen heb ik TB 1.0.6 en een nieuw profiel, maar de extensie blijft in het Engels, terwijl 'ie in Firefox wel in het Nederlands werkt. Kan het iets te maken hebben met wat in deze discussie besproken wordt?
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

bump...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Probeer eens de LocaleSwitch extensie te installeren. Dan moet je tussen de geïnstalleerde talen kunnen switchen...
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

<a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... witcher</a> is alleen bruikbaar voor TB-versies t/m 0.9. Ik heb 'm wel geprobeerd te installeren, maar dat kan dus niet.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Lieske schreef:<a href="http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... witcher</a> is alleen bruikbaar voor TB-versies t/m 0.9. Ik heb 'm wel geprobeerd te installeren, maar dat kan dus niet.
Normaalgezien zou hij ook moeten werken onder Firefox. Probleem is enkel dat die extensie al even niet meer bijgewerkt is, waardoor die nog niet "weet" dat er iets is als Firefox 1.0.6. Daar zit het probleem dus...
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Is er nou echt helemaal niemand die mij kan helpen? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Even kijken. De vroegere manier om een taal te veranderen, kan je misschien wel helpen. Kies Start > Uitvoeren en blader naar de installatiemap van Thunderbird. Knip/plak dan deze tekst:

Code: Selecteer alles

thunderbird.exe -UILocale nl-NL -contentLocale NL
Dan zou de vertaling goed moeten gaan...
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

Bedankt ByteWarrior. Als ik TB op deze manier opstart, krijg ik inderdaad de Nederlandse versie van Minimize to Tray. Als ik daarna TB weer opstart via de snelkoppeling, krijg ik weer de Engelse versie. Zal ik <a href="http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... d">deze</a> methode dan maar eens proberen?.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je kan ook de "-contentLocale"-methode opnemen in de snelkoppeling. Dan is je probleem ook opgelost...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je kunt denk ik ook ervoor proberen te zorgen dat je in je profiel aan het bestand prefs.js de volgende code toevoegt:

Code: Selecteer alles

user_pref("general.useragent.locale", "nl-NL");
Ik verwacht dat dat hetzelfde moet werken als het alternatief dat Bytewarrior opgeeft. Ik denk alleen dat dit makkelijker is, want snelkoppelingen kunnen wel eens overschreven worden bij een nieuwe installatie van Thunderbird. De opties om knoppen niet toe te voegen werkt niet altijd.
Gebruikersavatar
Lieske
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 december 2004, 14:04
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lieske »

ByteWarrior en Gert-Paul, hartstikke bedankt. Ik heb de code aan prefs.js toegevoegd, en nu werkt de extensie ook in het Nederlands als ik TB m.b.v. een snelkoppeling opstart.
Plaats reactie