Firefox 0.9 ... ik ben niet zo blij

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Michieldumon,

Bedankt voor je advies, maar hij trekt zich er noppes van aan en installeert niets. Gisteren had ik dat al eerder geprobeerd maar toen met losse ikonen en toen deed hij ook niets.
Ik denk dat het aan het build ligt wat ik gebruik (zonder setup) en dat er vanzelf wel een stabielere versie zal komen.

Vriendelijke groet,
Ria
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De andere manieren om een JAR-bestand als thema in Firefox te installeren zijn via dit adres: http://texturizer.net/firefox/themes/#install of met de Theme Installer extensie: http://downloads.mozdev.org/cdn/themer/themer.xpi

Echter, in het geval van 0.9 garandeer ik niet dat deze beide methoden nog werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

"Andere" manieren, dat is bet dezelfde link als ik heb gepost :P . Nu, ik kan garanderen dat dat ook gaat in 0.9, ik heb gisteren die RC gedownload en die eerste link uitgeprobeerd. Met succes! Maar het werkt niet met alle themes, maar wel met Qute, die je op die pagina vindt die hier al vernoemd is.

Groetjes,
Michiel
stefan
    unknown unknown

qute

Bericht door stefan »

Dat nieuwe tema zuigt! Hoe kun je nou concurreren met
ie als het al direckt pijn aan je ogen doet?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: qute

Bericht door Gert-Paul »

stefan schreef:Dat nieuwe tema zuigt! Hoe kun je nou concurreren met
ie als het al direckt pijn aan je ogen doet?
Op dit moment is Qute gewoon nog beter dan Winstripe. Winstripe zou nog maar bij een 0.1 release zijn volgens de makers, maar de devs wilden het er waarschijnlijk zo snel mogelijk in hebben. Ik verwacht dan ook dan als Firefox in september zijn 1.0 release zal hebben (als alles als gepland gaat) het thema al een stuk verbeterd zal zijn..

En gelukkig is Qute nog wel beschikbaar, zoals eerder in dit topic al gemeld werd. Hoewel de meeste mensen die overstappen van IE inderdaad niet weten waar ze dit kunnen vinden (en dat het bestaat).
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Gert-Paul schreef:En gelukkig is Qute nog wel beschikbaar, zoals eerder in dit topic al gemeld werd. Hoewel de meeste mensen die overstappen van IE inderdaad niet weten waar ze dit kunnen vinden (en dat het bestaat).
Ik wist tot voor kort zelfs niet dat het Qute heette...
Daarnet heb ik die nieuwe 0.9 RC toch maar gedownload; er bleek ook een zip van te zijn.
Ik heb een nieuw profiel moeten maken om Qute te kunnen installeren. Om problemen te voorkomen heb ik eerst het vorige Firefoxprofiel hernoemd. Daarna heb ik alle extensies die ik voorheen had opnieuw geinstalleerd, maar er bleken maar een stuk of zes in de Extension Manager te verschijnen. Met "Show Old Extensions" heb ik de rest ook in beeld gekregen. Ook oude extensies installeren dus in die nieuwe 0.9.
Wel scrollt de extensiemanager nu met schokken en dat deed hij voorheen niet. Het ikoon van het RSS-panel is verdwenen maar dat is niet zo erg. Hij staat wel op de toolbar maar het plaatje is verdwenen en hij werkt dus wel.
Er zijn dus maar twee kleine problemen, de slecht scrollende Extension Manager en het onzichtbare RSS-ikoontje.

Groeten,
Ria
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Nogmaals: de RC van Firefox 0.9 is een testversie, niet meer en niet minder! Je mag versie 0.9 pas echt beoordelen op het moment dat die officieel is, en als je nog 1 (misschien 2) dagen geduld hebt, is die versie beschikbaar.
Ria
    unknown unknown

Haperend scrollen ligt aan mijn computer

Bericht door Ria »

Frits schreef:Nogmaals: de RC van Firefox 0.9 is een testversie, niet meer en niet minder! Je mag versie 0.9 pas echt beoordelen op het moment dat die officieel is, en als je nog 1 (misschien 2) dagen geduld hebt, is die versie beschikbaar.
Yes-yes :)
Ik ben inmiddels alweer overgestapt op een branch build van MOOX 10 juni AXP. Het nieuw geinstalleerde thema "Qute" toont zich ook daar. Het Qute-thema is kennelijk dus toch in het profiel geinstalleerd. Gelukkig maar!
De "trunk"-builds van BlueFyre kan ik met dit nieuwe profiel niet meer draaien want die willen een Firefoxprofiel. Het probleem van het haperende scrollen van de Extension Manager blijkt aan mijn computer te liggen helaas. Op een andere computer werkt hij correct.

Groeten,
Ria
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Ik vind Firefox 0.9 erg goed.
De nieuwe Theme en Extention managers werken goed. Het installeren van extentions gaat nu zo snel dat ik af en toe zit te wachten tot het klaar is maar dan staat ie er al. Het flitst zo snel dat ik het niet eens zie :)
Adblock en TBE werken al perfect met de laatste branch. Wel heb ik Qute er weer op gegooid omdat ik hem gewoon mooier vind. Je kan nu elke theme switchen terwijl Firefox draait maar soms worden sommige dingen dan nog niet geupdate.

[off topic]
In de nieuwe Firefox 0.9 zit ook een help. Weet iemand hoever de mensen van nederlandse Firefox hiermee zijn? Ik had iemand die een aantal dingen niet begreep in opties en een nederlandse help zou daar heel veel goeds doen. Verder wilde hij weten wat de default was bij de opties zodat hij het weer terug kon zetten als iets niet meer werkte.
Verder had ik nog 2 ideeen daarvoor
- aangeven wat de default is in vet of ergens een knop zetten die alles weer naar default zet
- bij elke optie een help knop die direct verwijst naar het help onderdeel
De meeste mensen zullen niet in de help gaan kijken als ze iets niet snappen maar een knopje indrukken lukt nog wel :)
Plaats reactie