Vreemd verschijnsel

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Vreemd verschijnsel

Bericht door Manuel »

Ik heb in bericht http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 1706#31706 een link gemaakt naar een 'anchor' op pagina http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=4460.

De link verwijst naar http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... s#30987sub

Wanneer ik ingelogd ben kom ik netjes uit bij die anchor, wanneer ik niet ingelogd ben kom ik op de top van de pagina uit: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=4460

Iemand die niet ingelogd is snapt dus niet wat de bedoeling van deze link is, lijkt dan nergens op te slaan...

Andere links naar 'anchors' in een pagina werken gewoon wel waneer niet ingelogd.

Bovendien krijg ik, alleen wanneer niet ingelogd, op de plaats van de anchor in de browser (dus zonder de broncode te bekijken) dit te zien:

Code: Selecteer alles

<A NAME="30987sub">Voordat je</A> dat echter doet maak je
Wanner wel ingelogd, dan is de 'anchor' gewoon verborgen zoals het hoort, en werkt ie, en zie ik dit:

Code: Selecteer alles

Voordat je dat echter doet maak je
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb het ook eventjes geprobeerd en het probleem is dat personen die als gast op het forum zijn geen HTML in de forumberichten kunnen lezen. Voor hen wordt het afgebeeld binnen het bericht ipv uitgevoerd door de browser.

Gasten hebben hier op MozBrowser.nl minder rechten, zoals geen profielen kunnen bekijken, en misschien dat deze rechten iets te strak afgesteld staan. Gasten moeten berichten idd hetzelfde kunnen zien als leden van het forum.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dank je voor het testen, Gert-Paul.
Gert-Paul schreef:en misschien dat deze rechten iets te strak afgesteld staan. Gasten moeten berichten idd hetzelfde kunnen zien als leden van het forum.
Dat vind ik ook, daarom verbaasde ik me er ook zo over. ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt, want ik zie het nut van deze beperking niet zo.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waarom hier een verschil tussen wordt gemaakt, ontgaat mij even. Maar ik zal eens in de code van het forum duiken om te zien of ik een verschil tussen wel of niet ingelogd kan vinden...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Nirwana, alvast bedankt voor de moeite :)
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Ik heb me al vaker afgevraagd waarom sommige links rechtstreeks naar een antwoord gaan en sommig naar de topic. Tenminste, ik vroeg me af hoe ik dat meost doen en waar ik dat kan zoeken (welke extensie heb ik bijvoorbeeld nodig).
Dus graag eens uitleg
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Er zal zeker een extensie voor zijn, maar ik doe dat gewoon met een 'bookmarklet'

Maak van dit script een bookmark(let), en klik er wanneer je in een pagina de 'anchors' wilt tonen als links:

Code: Selecteer alles

javascript:(function(){var atags,i,name,a; anchs = document.anchors; for(i=0; i<anchs.length; ++i) { a = anchs[i]; name = a.name; a.appendChild(document.createTextNode(%22#%22 + name)); a.style.border = %221px solid%22; a.href = %22#%22 + name; } })();
P.S. Het script is één lange regel.

Afbeelding
Plaats reactie