Auth_phpBB: forum-gebruikers laten inloggen op wiki

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Auth_phpBB: forum-gebruikers laten inloggen op wiki

Bericht door nirwana »

Zojuist kwam ik Auth_phpBB tegen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het lijkt mij een goede mogelijkheid om aan onze wiki toe te voegen. Daarmee kunnen alle forumgebruikers gewoon met hun forum-account op de wiki inloggen en artikelen bewerken.

Voor MozBrowser 2.0 willen we met hetzelfde account meer mogelijk maken. Op Livre is het nu al zo dat je met je Livre-account ook op het phpBB-forum kunt inloggen (via de port van Tim_online). Als we hieraan toevoegen dat je op MozBrowser je phpBB-account kunt gebruiken om op het forum in te loggen, dan komen we weer een stukje dichter in de buurt van dat ideaal.

Nog mooier zou het zijn om er een Auth_Mambo-plugin voor te schrijven. Die is er nu namelijk nog niet en als je bij phpBB kunt authentiseren, dan zou Mambo toch ook mogelijk moeten zijn (lijkt mij zo). Dan hoef je enkel een account in Mambo aan te maken en vervolgens log je daarmee in op het phpBB-forum en op de Wiki.

Graag jullie reacties of zoiets wenselijk is...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het zou zeer mooi zijn als dat allemaal zou lukken, maar wat gebeurt er dan met de huidige accounts? Ik heb een account op de wiki, website en forum... Mergen lijkt me onmogelijk.

Als zoiets te regelen is, zou het alles wel wat makkelijker maken natuurlijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Het zou zeer mooi zijn als dat allemaal zou lukken, maar wat gebeurt er dan met de huidige accounts? Ik heb een account op de wiki, website en forum... Mergen lijkt me onmogelijk.
Ik ga er van uit dat de meeste personen dezelfde accountnamen hebben op website, forum en wiki. Het gaat er dan vooral om dat de gebruikersnaam, wachtwoord en mailadres goed worden overgezet.

Ik denk dat het aantal gebruikers op het forum het uitgebreidst is. Ik moet nog bekijken hoeveel gebruikers de diverse systemen hebben en in hoeverre deze overeen komen. Maar eerst zal ik een technische oplossing moeten vinden om deze systemen enigszins met elkaar te integreren :(

De Auth_pbpBB-oplossing blijkt helaas nog niet direct te werken (althans, niet bij mij lokaal), dus daar zal ik nog verder in moeten duiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie