Mozilla 1.6, firefox 0.9, thunderbird 0.6

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Wouter1974
    unknown unknown

Mozilla 1.6, firefox 0.9, thunderbird 0.6

Bericht door Wouter1974 »

Hoi allen,

ik ben nog maar pas nieuwe gebruiker van Mozilla 1.6. Ik heb deze versie omdat bij downloads alles in 1: Mozilla 1.6 NL is te downloaden. Hoe langer hoe meer ik me verdiep in Mozilla, hoe meer ik allerlei termen tegenkom die ik niet goed begrijp. Ik lees Mozilla Suite, Mozilla 1.7 RC 1...3, firefox, thunderbird. In hoeverre ik kan volgen zijn firefox en thunderbird tesamen mozilla suite wat dan weer gelijk is aan mozilla 1.6. En ik vermoed dan dat 1.7 rc 1, 2, of 3 een nieuwe versie van Mozilla suite of Mozilla 1.6 is. Maar ik lees dan weer dat mozilla 1.7 niet 'af' is. Kan ik dan alleen de browser (firefox denk ik) installeren in mijn Mozilla 1.6, want die is wel klaar. En thunderbird zou dan het nieuwe mail programma zijn, kan ik die dan in mozilla installeren? Of moet ik een 1.7 installeren om van deze beiden de nieuwste versie te hebben?
En zo ja, moet ik dan de 1.6 weggooien en de 1.7 opnieuw er in zetten? Ik lees ook over bestanden die 1.6 wegzet die je dan in 1.7 weer terug kan gebruiken voor je instellingen. Waarom gebruiken ze eigenlijk zoveel verschillende namen. In het geval van internet explorer heb je internet explorer en outlook express. En daar houdt het mee op. Ik heb graag het gemak van Mozilla, maar zou hem dus wel willen updaten met firefox en thunderbird? graag hulp

groetjes

Wouter
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozilla kent op dit moment 3 belangrijke namen:
- Mozilla is de oervorm (met Mozilla 1.6 en Mozilla 1.7)

Uit het oude Mozilla (dat inmiddels Mozilla Application Suite heet) zijn ontstaan:
- Mozilla Firefox (voor websurfen; browsen)
- Mozilla Thunderbird (voor e-mail en nieuwsgroepen)
- Mozilla Sunbird (kalender/agenda)
- Mozilla Composer (webpagina's maken)

Deze kun je allemaal los van elkaar installeren en gebruiken. Ze zullen elkaar niet in de weg zitten. Pas wanneer je verschillende versies van deze programma's (bijvoorbeeld Mozilla 1.6 en Mozilla 1.7 naast elkaar gaat gebruiken dan kun je beter meerdere profiel-versies gaan gebruiken. Maar eigenlijk is er weinig reden om meerdere versies tegelijk te gaan gebruiken. Een nieuwere versie vervangt doorgaans de oude. Als je besluit om een nieuwe versie te installeren, dan kun je het beste via het Configuratiescherm > Software de oude versie eerst verwijderen.

Firefox en Thunderbird zijn de nieuwe Mozilla-generatie. Hiermee is Mozilla Application Suite eigenlijk in stukje opgedeeld.
Zie ook de MozBrowser Wiki voor veel meer informatie: www.mozbrowser.nl/wiki
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla 1.6, firefox 0.9, thunderbird 0.6

Bericht door ByteWarrior »

Wouter1974 schreef:En ik vermoed dan dat 1.7 rc 1, 2, of 3 een nieuwe versie van Mozilla suite of Mozilla 1.6 is. Maar ik lees dan weer dat mozilla 1.7 niet 'af' is.
RC staat voor Release Candidate. Dat is eigenlijk een vergevorderde testversie. Zo'n RC gaat meestal net vooraf aan de publieke release. Als je niet vertrouwd bent met termen als RC en zo, dan blijf je er beter af en wacht je tot de officiële publieke release uitkomt. Achter zo'n release staat géén afkorting (bijvoorbeeld Mozilla 1.6).
Plaats reactie