extension Installation

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Hindrik
    unknown unknown

extension Installation

Bericht door Hindrik »

By het opstarten van Firefox 9 krijg ik slechts een schermpje met de melding "Firefox is finishing installing extensions. This could take a minute ..."
Die minuut houdt echter nooit weer op en de browser start daarna bij aanklikken wel op, maar laadt homepage/bookmarks niet. Ik heb alle oude profiles al weggegooid en het programma opnieuw geïnstalleerd. Ook opnieuw opstarten computer helpt niet. Weet iemand wat er aan de hand is?
(Noodgedwongen dit item dus met IE gemaakt :x )
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Dan heb je een kapotte extention geinstalleerd.

Ik hoop dat je nog weet welke,
De enige oplossing is je profiel weggooien en overnieuw beginnen.

Heb het nog niet voor elkaar gekregen om die ene weg te gooien.

Je kunt proberen om in Safe mode op te starten. Maar weet niet zeker of dat werkt.

Success
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Hindrik
    unknown unknown

extension Installation

Bericht door Hindrik »

Volgens mij was het easy gestures 2.8, geïnstalleerd vanaf mozdev. (Met nieuwe extensionmanager installeer je 2.7.1 en die werkt niet helemaal goed in firefox 9).
Missschien stomme vraag, maar wat moet ik precies weggooien (naam + map) om mijn profiel weg te gooien?
Ik had namelijk alles (t.w. uninstall firefox9 en hele directory Mozilla Firefox) weggegooid en firefox opnieuw geïnstalleerd. In de safe mode (werkt pas als ik in een inkompleet browserscherm een nieuw scherm open - de rest werkt niet) is mijn oude profiel weer geladen, incl. bookmarks. De extensionmanager werkt echter niet.
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

in %SystemRoot%/Document and Settings/<user name>/Application data/ de directory Mozilla weggooien. Daarna overnieuw starten en dan doet hij het weer.

Succes ermee.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kleine opmerking: vergeet wel je bookmarks.html en je prefs.js even naar een andere plaats te kopiëren voor je de hele handel verwijderd. Anders moet je straks alles terug instellen en zo...
Hindrik
    unknown unknown

extension Installation

Bericht door Hindrik »

Bas schreeft:
in %SystemRoot%/Document and Settings/<user name>/Application data/ de directory Mozilla weggooien. Daarna overnieuw starten en dan doet hij het weer.

Op de pc waar ik op werk bestaat deze map niet (die van thuis wel, maar daar heb ik geen problemen). Waarschijnlijk staan ze in c:\program Files\Mozilla Firefox? En wat moet er dan precies weg?

In de Javascript console staat deze melding:

Error: [Exception... "Component returned failure code: 0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND) [nsIZipReader.open]" nsresult: "0x80520012 (NS_ERROR_FILE_NOT_FOUND)" location: "JS frame :: file:///C:/Program%20Files/Mozilla%20Firefox/components/nsExtensionManager.js :: anonymous :: line 725" data: no]
Source File: file:///C:/Program%20Files/Mozilla%20Firefox/components/nsExtensionManager.js
Line: 725

is dat misschien een aanwijzing van wat er mis is gegaan. Is het een optie om dit bestand weg te gooien?
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Welk OS heb je dan??

Als win98 staat het in Windows/Application data/ denk ik

Maar dat weet ik niet zeker.

Anders moet je even zoeken op default of mozilla of firefox
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgens mij isvoor dit soort problemen het verwijderen van de map extensions uit je profiel voldoende. Typ dus maar eens het volgende in, nadat je Start > Uitvoeren gedaan hebt: %APPDATA%/Mozilla/Firefox. Dan kom je gelijk in je profiel van Firefox 0.9.
Ga vervolgens naar profiles > account dat je gebruikt. Dan zie je dus de map extensions en die moet je dan verwijderen. Je bent dan dus alleen je extensies kwijt, de rest van de settings niet.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Dat had ik eerder moeten weten :( ben 3 keer overnieuw begonnen met mijn profiel.

Ik begon bijna serieus te denken om maar weer IE te gebruiken :twisted: Maar toch maar niet gedaan. Ik opende een pagina en had alweer spijt.


Maar ik ga het zeker even doornemen, en misschien even een vertaling in deze post erbij zetten.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Wat te doen als firefox opstart na het installeren van een extentie met dit scherm:
Afbeelding

Dit komt waarschijnlijk omdat je een extentie hebt geinstalleerd die nog niet geschikt is om geinstalleerd te worden in Firefox 0.9
Om dit weer ongedaan te maken kun je je profiel helemaal weggooien of de stappen hieronder volgen.
- Firefox sluiten
- Firefox starten, De error zal verschijnen, deze laat je open!!!
- Start nog een keer Firefox, Deze zal gewoon openen. je moet ze nog niet sluiten
- Tools->Extensions, rechter-muis op de extentie die waarschijnlijk het probleem veroorzaakt, Meestal weet je dat wel, en kies Disable
- Sluit alle firefox schermen
- Start Firefox opnieuw, en deze zal als het goed is zonder problemen openen, Maar je bent nog niet klaar
- Tools->Extensions, selecteer de uitgeschakelde extentie en kies unintall
- Herstart Firefox
- Installeer een nieuwe versie van de extentie. En dan ben je klaar


Voor extenties die al geupdate zijn kun je hier kijken.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Ria
    unknown unknown

Mozilla-vertaling

Bericht door Ria »

Bas schreef: en misschien even een vertaling in deze post erbij zetten.
Ben jij niet diegene die ooit eens Mozilla heeft vertaald? Het was een goede vertaling.
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla-vertaling

Bericht door SpeedyB »

Ria schreef:
Bas schreef: en misschien even een vertaling in deze post erbij zetten.
Ben jij niet diegene die ooit eens Mozilla heeft vertaald? Het was een goede vertaling.


Nee dat was ik niet. Heb de vertaling ook nooit gekeken of het iets was. Ik heb wel een nederlandse installer gemaakt ooit, maar dat was te veel werk om steeds te doen....
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Plaats reactie