Categorie voor extensie-conflicten

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Categorie voor extensie-conflicten

Bericht door nirwana »

Voor Adri's extensieconflicten-project heb ik in de wiki een nieuwe rubriek aangemaakt. Onderaan ieder artikel over extensie-conflicten heb ik nu [[Category:Extensie-conflicten]] geplakt. Dat zorgt ervoor dat je daarop kunt klikken en dat je dan naar deze pagina wordt geleid:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... conflicten
Daarop heb ik een kort stukje inleidende tekst geplaatst en daarnaast zorgt de Wiki er zelf voor dat dan alle extensies daar alfabetisch gerangschikt worden. Op hoe die daaronder worden geplaatst heb je zelf verder geen invloed (= functionaliteit van de wiki), maar ik denk dat het over het algemeen gezien handig is dat je niet zelf dergelijke alfabetisch gerangschikte zaken hoeft te maken, maar dat de Wiki dat voor je bijhoudt. Zo zou je http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... conflicten zelfs kunnen vervangen door die Rubriek-pagina van de wiki, want eigenlijk wil je dat bereiken (en dan hoef je het niet meer zelf up-to-date te houden).

Ook is de RSS-feed weer aangepast zodat deze goed overweg kan met categorieen. Die RSS-feed heb ik zelf samengesteld en is een groot stuk voortschrijdend inzicht. Er zit een samenspel tussen namespaces en types in de wiki die ik nog niet helemaal heb doorgrond. Maar zodra een link in de RSS-feed van de wiki niet goed werkt, dan zal het ongetwijfeld een speciale pagina zijn en moet ik weer even kijken waarom het niet werkt. Nu bleek dat ik er Category: voor moest zetten. Al hoop ik wel dat ik op een gegeven moment alle speciale uitzonderingen gehad heb en het geheel gewoon goed blijft werken :?)
De Wiki beschikt zelf ook wel over een RSS-feed, maar die vind ik minder overzichtelijk. Wat ik in het begin eens gemaakt heb doet direct wat er van hem verwacht wordt zonder al teveel poespas. Alleen worden in die andere wel goed de speciale gevallen onderscheiden, dus die kennis moet uiteindelijk ook in mijn Wiki-feed worden ondergebracht.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Categorie voor extensie-conflicten

Bericht door adri »

nirwana schreef:Voor Adri's extensieconflicten-project heb ik in de wiki een nieuwe rubriek aangemaakt. Onderaan ieder artikel over extensie-conflicten heb ik nu [[Category:Extensie-conflicten]] geplakt. Dat zorgt ervoor dat je daarop kunt klikken en dat je dan naar deze pagina wordt geleid:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... conflicten
Daarop heb ik een kort stukje inleidende tekst geplaatst en daarnaast zorgt de Wiki er zelf voor dat dan alle extensies daar alfabetisch gerangschikt worden. Op hoe die daaronder worden geplaatst heb je zelf verder geen invloed (= functionaliteit van de wiki), maar ik denk dat het over het algemeen gezien handig is dat je niet zelf dergelijke alfabetisch gerangschikte zaken hoeft te maken, maar dat de Wiki dat voor je bijhoudt. Zo zou je http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... conflicten zelfs kunnen vervangen door die Rubriek-pagina van de wiki, want eigenlijk wil je dat bereiken (en dan hoef je het niet meer zelf up-to-date te houden).
Blijkbaar heb ik dit destijds niet helemaal goed gelezen, want zoals hierboven beschreven is klopt het niet helemaal.
Bij ieder extensieconflict dat beschreven wordt, zet ik wel dat [[Category:Extensie-conflicten]] eronder en het artikel wordt dan ook keurig in die rubriek opgenomen, maar die link zie je niet staan, dat is eigenlijk wel een beetje vreemd. Terwijl dat (begrijp ik nu eigenlijk pas) wel de bedoeling is.
Toch?

EDIT:
Net even getest, als je er ook nog [[:Category:Extensie-conflicten]] bij zet, staat er wel een link. Of dat ook werkt om het artikel op te nemen in die rubriek weet ik eigenlijk niet, dan zou je dat even moeten testen, maar liever dat iemand dat doet die een pagina ook kan verwijderen. :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik weet niet of ik jouw probleem begrijp. In de preview komen die links helemaal onderaan de pagina te staan (en niet direct onderaan het artikel dat je in de preview bekijkt). Misschien is dat wat verwarrend ofzo. Maar als we NoScript-conflicten als voorbeeld nemen, dan staat daar in de tekst gewoon [[Category:Extensie-conflicten]] en zie ik onder het artikel gewoon een link naar de Rubriek extensie-conflicten.
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... conflicten
Kortom, ik zie niet waar er in dit geval iets fout gaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Aha, nu zie ik het. :oops:
Vergeleken met de weergave in Opera en daar staat ie wel onderaan.
Ik heb een ander thema en daar staat het niet onderaan het artikel (wat ik verwachtte), maar helemaal rechtsbovenaan in de hoek, vandaar dat het me niet opviel...

Probleem opgelost dus. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Probleem opgelost dus. :)
Er was geen probleem dus :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Is dit de definitieve versie/opzet?

Ik zie bijvoorbeeld bij: ImageZoom Maar deze afzonderlijke extensies komen niet terug in het overzicht

Dus het werkt maar 1 kant uit en geen 2 kanten.
Misschien ben ik te vroeg................... :roll:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zou zeggen: "Feel free!" :)
Je bent wat vroeg, die extensies die jij opnoemt zijn -nog- niet opgenomen in die categorie.
De eersten die 'klaar' waren, waren degenen waarvan het vermoeden bestond dat ze nog wel eens wat problemen willen geven. Op dit moment ben ik het lijstje van populairste extensies aan het afwerken. Of alle extensies ooit aan de beurt zullen komen waag ik te betwijfelen (het zijn er vele honderden), maar als we de grootste brokkenmakers en -laten we zeggen- de 50 populairste extensies beschreven hebben, dan heb je al een flinke database te pakken. Ik ben er nu een week of twee mee bezig en heb er nog maar negen af (het is ongelofelijk veel zoekwerk), toch heb ik de afgelopen twee weken al een keer of vier een probleem op MozBrowser kunnen herleiden naar die beschreven extensie-conflicten. Dat is nogal wat (vind ik).
En des te meer reden om er mee door te gaan.
Maar wat hulp zou erg welkom zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

adri schreef:Ik zou zeggen: "Feel free!" :)
Ik ben niet zo'n tester wat dat betreft :oops:
adri schreef:Je bent wat vroeg, die extensies die jij opnoemt zijn -nog- niet opgenomen in die categorie.
Sorry :oops:
adri schreef: De eersten die 'klaar' waren, waren degenen waarvan het vermoeden bestond dat ze nog wel eens wat problemen willen geven. Op dit moment ben ik het lijstje van populairste extensies aan het afwerken.
Kan er op dat gebied niet samengewerkt worden met extenisonsmirror.nl. Die posten geen extensies voordat ze getest zijn.
adri schreef: Of alle extensies ooit aan de beurt zullen komen waag ik te betwijfelen (het zijn er vele honderden), maar als we de grootste brokkenmakers en -laten we zeggen- de 50 populairste extensies beschreven hebben, dan heb je al een flinke database te pakken . Ik ben er nu een week of twee mee bezig en heb er nog maar negen af (het is ongelofelijk veel zoekwerk), toch heb ik de afgelopen twee weken al een keer of vier een probleem op MozBrowser kunnen herleiden naar die beschreven extensie-conflicten. Dat is nogal wat (vind ik).
En des te meer reden om er mee door te gaan.
Maar wat hulp zou erg welkom zijn. :wink:
Wellicht een idee om toch even contact op te nemen met Sboulema
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik had al eens gedacht om contact met Samir op te nemen, e.e.a. is op de MozBorrel al besproken. Hoewel zij een wat andere methodiek en insteek hebben dan ik.
Het probleem is dat al die conlficten en problemen niet op één plaats samengebracht zijn. Je vind wat op ExtensionsMirror, wat op BugZilla, wat op Mozdev.org, wat bij Extension Room, wat bij de reacties van gebruikers op de startpagina's van de makers en verder zo her en der op het web nog wat...
Heel erg versplinterd dus.
Niet dat ik de pretentie heb om volledig te zijn (dat ben je nooit), maar het is vooral dingen bij elkaar zoeken. Het is dus niet moeilijk, maar wel veeeeeel.

Uiteraard moet je wel een beetje begrijpen waar het over gaat, dus de extensie in kwestie moet wel geïnstalleerd worden en bekeken hoe het werkt.
Heb inmiddels drie testprofielen, met ieder zo'n 15 verschillende extensies en drie verschillende thema's. :lol:

Maar ik zal wel eens contact opnemen, je wordt er nooit dommer van.

Uw Crashtest Dummy. 8)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

adri schreef:Heb inmiddels drie testprofielen, met ieder zo'n 15 verschillende extensies en drie verschillende thema's. :lol:
Straks wordt je nog genomineerd voor de Purperen Mozilla, een medaille voor moed en zelfopoffering. ;-)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Nou ja, da's in ieder geval beter dan de Eikel van de Week award. 8)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Nou ja, da's in ieder geval beter dan de Eikel van de Week award. 8)
Laten we het er maar op houden dat het komkommertijd is en dat weblogs daar last van hebben. Gelukkig gaan de Mozilla-ontwikkelingen vrolijk verder... en hoeven wij geen cucumber-berichten te plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie