Appelaars?

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).

iBook of Powerbook?

Peiling eindigde op 19 november 2005, 14:17

iBook
1
17%
Powerbook
2
33%
Iets anders
3
50%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Appelaars?

Bericht door ByteWarrior »

Ik vroeg me af of er veel Applegebruikers (Maccers)of dit forum vertoeven.

Ik ben van plan me om me in de nabije toekomst ook een Mac aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen een iBook en een Powerbook. Beide zien ze er zeer goed uit, maar er is een prijsverschil van 800 EUR.

Waarom koos jij voor de iBook (of voor de Powerbook)? Als je een andere Mac hebt (iMac, eMac, Powermac, ...): welke van de twee (iBook of Powerbook) zou jij verkiezen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Geen fruitliefhebbers op dit forum? Dat valt me toch wel wat tegen eigenlijk. Ik had op meer reacties gehoopt. Ik zal het dan maar eens in een Apple-forum proberen...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik heb hier een powerbook liggen die ik ooit een keertje heb gekregen.
Ik gebruik het ding om af en toe eens wat te testen, meer niet eigenlijk.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik de Powerbook veel mooier vind dan de iBook.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:Geen fruitliefhebbers op dit forum? Dat valt me toch wel wat tegen eigenlijk. Ik had op meer reacties gehoopt. Ik zal het dan maar eens in een Apple-forum proberen...
Van beginnelingen op dit forul verwacht ik dat ze na een tijdje ongeduldidg worden, maar van jouw ByteWarrior, dat valt me tegen :wink:
Je moet ook niet vergeten dat dit geen uitgesproken Appleforum is, ik weet niet wat de statistieken zijn maar ik gok erop dat 90%+ windows is 8% Linux (ik zie toch vaak linuxgebuikers op het forum) en 2% Mac (Dit is natuurlijk maar een ongefundeerde gok)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

FFuser schreef:Je moet ook niet vergeten dat dit geen uitgesproken Appleforum is, ik weet niet wat de statistieken zijn maar ik gok erop dat 90%+ windows is 8% Linux (ik zie toch vaak linuxgebuikers op het forum) en 2% Mac (Dit is natuurlijk maar een ongefundeerde gok)
Dit zijn de actuele Netstat-statistieken:
1. Windows XP 78.9 %
2. Linux 6.6 %
3. Windows 98 5.3 %
4. OS/2 3.9 %
5. Windows ME 2.6 %
6. Windows 2003 1.3 %
7. Mac OS 1.3 %

Percentage Windows en Linux gebruikers ligt volgens die stats dus wat hoger dan jij dacht en Linux en Mac wat lager.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Van beginnelingen op dit forul verwacht ik dat ze na een tijdje ongeduldidg worden, maar van jouw ByteWarrior, dat valt me tegen :wink:
Ja, ik weet het, ik mag zo ongeduldig niet zijn... :-)

Maar zelfs al ben je geen Applegebruiker, dan kan je toch nog zeggen welke van de twee je het meest aanspreekt.

BTW: sc00zy: een Powerbook hebben en hem bijna niet gebruiken? Spreekt het je niet aan of was het gewoon een miskoop?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:Actuele statisktieken
Percentage Windows en Linux gebruikers ligt volgens die stats dus wat hoger dan jij dacht en Linux en Mac wat lager.
Actueel?? op dit moment (11 aug 22:15) is linux 13.3 een verdubbeling?? Windows XP op 75 (-3%) Windows 98 op 8.3 (+3%) en Mac OS op 1.2 (-0.1)
OS/2 staat niet in de statistieken,... ME en 2000 beide op 1.2

Ik weet niet waar jij jouw gegevens vandaan haalt?????
??Linux ligt hoger én lager?? moet kunnen :wink:
Het was toch een goede gok hé? (ik had niet aan de nedstat gedacht, geloof me)
ByteWarriot schreef:Maar zelfs al ben je geen Applegebruiker, dan kan je toch nog zeggen welke van de twee je het meest aanspreekt.
Dat is waar, zonder naar de prijs te kijken: Powerbook (met de nVidia kaart, spijtig genoeg wel maar een 12 inc scherm)


Edit
----
Nu ik nog eens kijk ligt XP ineesn op 64% en en 98 op 17.5 en Linux op 14.5
Hier is iets heel raars aan de hand, het lijkt op een realtime blijk en niet op een statiestiekvergaring van de afgelopen 2 jaar
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Dat is waar, zonder naar de prijs te kijken: Powerbook (met de nVidia kaart, spijtig genoeg wel maar een 12 inc scherm)
Powerbook is verkrijgbaar als 12", 15" en 17". Het laatste model is nog amper draagbaar. Ik ken enkele mensen die een 17" PB hebben, maar die laten hem meestal thuis staan. Het is een volledig scherm dat je zit mee te zeulen. De prijzen zijn natuurlijk wel niet van de poes voor zo'n schermen... :-?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
FFuser schreef:Dat is waar, zonder naar de prijs te kijken: Powerbook (met de nVidia kaart, spijtig genoeg wel maar een 12 inc scherm)
Powerbook is verkrijgbaar als 12", 15" en 17".
Weet ik, maar niet met nVidia (ik heb iets tegen ATI, weet niet echt waarom zal zijn omdate zijn geen echte goede Linux-drivers hebben, maar het is voor een Mac dus dat maakt niets uit)
Ik heb trouwens de indruk dat Apple meer ATI verkoopt dan NVidia, en dan vooral in de betere modellen in de serie
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

FFuser schreef:
Gert-Paul schreef:Actuele statisktieken
Percentage Windows en Linux gebruikers ligt volgens die stats dus wat hoger dan jij dacht en Linux en Mac wat lager.
Actueel?? op dit moment (11 aug 22:15) is linux 13.3 een verdubbeling?? Windows XP op 75 (-3%) Windows 98 op 8.3 (+3%) en Mac OS op 1.2 (-0.1)
OS/2 staat niet in de statistieken,... ME en 2000 beide op 1.2

Ik weet niet waar jij jouw gegevens vandaan haalt?????
??Linux ligt hoger én lager?? moet kunnen :wink:
Het was toch een goede gok hé? (ik had niet aan de nedstat gedacht, geloof me)


Edit
----
Nu ik nog eens kijk ligt XP ineesn op 64% en en 98 op 17.5 en Linux op 14.5
Hier is iets heel raars aan de hand, het lijkt op een realtime blijk en niet op een statiestiekvergaring van de afgelopen 2 jaar
Inderdaad realtime, de gegevens veranderen dan ook gedurende de dag, voor langere termijnstatistieken omtrent het OS-gebruik moet je niet bij Nedstat zijn...
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

adri schreef:Inderdaad realtime, de gegevens veranderen dan ook gedurende de dag, voor langere termijnstatistieken omtrent het OS-gebruik moet je niet bij Nedstat zijn...
En de rest (Landen, browser, resolutie, plugins,....)??? is dat allemaal realtime?
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Al die Nedstatgegevens zijn de metingen van die dag, om 0.00 uur begint ie weer opnieuw te tellen.
Alleen het aantal pageviews (wat niet alles zegt over het aantal daadwerkelijke bezoekers) zijn van de afgelopen weken te zien.

Maar om terug te keren naar het onderwerp: ik gebruik geen Apple en heb er ook geen mening over. :wink:
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Ik gebruik ook geen Apple en heb geen mening
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

ByteWarrior schreef:BTW: sc00zy: een Powerbook hebben en hem bijna niet gebruiken? Spreekt het je niet aan of was het gewoon een miskoop?
Spreekt me op zicht wel aan... maar het is maar een G4 400MHz ;)
En kopen? Ik heb hem gelukkig gekregen! :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:En kopen? Ik heb hem gelukkig gekregen! :)
Sjansard!
(vertaling: gelukzak!)
Plaats reactie