Manco in vertaling TB of Minimize to Tray

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Thekk
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2005, 19:03
    unknown unknown

Bericht door Thekk »

Ongeveer in hetzelfde straatje, maar net even anders: Tijdens een nieuwe installatie van Thunderbird wordt in de "all-thunderbird.js", waaruit Thunderbird standaard haar instellingen haalt neergezet:

Code: Selecteer alles

user_pref("general.useragent.locale", "en-US");
Is het mogelijk dit voor de Nederlandse vertaling te veranderen in

Code: Selecteer alles

user_pref("general.useragent.locale", "nl-NL");
Dit staat ook bij de Nederlandse vertaling van FireFox zo.
Laatst gewijzigd door Thekk op 20 augustus 2005, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Dit probleem is in de aankomende versie opgelost. Probeer de versie die hier staat maar eens.
Thekk
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2005, 19:03
    unknown unknown

Bericht door Thekk »

Ik heb 'm geprobeerd, maar heb nogsteeds een klein probleempje:
Ik zie dat in de file all-l10n.js staat:

Code: Selecteer alles

pref("general.useragent.locale", "nl");
maar Thunderbird geeft met die instelling nogsteeds de addon in het Engels weer. Volgens mij moet er

Code: Selecteer alles

pref("general.useragent.locale", "nl-NL");
staan. De landencode moet dus nog toegevoegd worden.

Bedankt voor de snelle reactie!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als het goed is, moet dit geen probleem zijn; nl is een simpele vorm van nl-NL die gebruikt wordt in FF en TB 1.5. In Firefox werken extensies die nl-NL gebruiken goed als general.useragent.locale op nl staat. Ik heb hier nog een keer een bug voor geopend, omdat het in het begin niet goed werkte.

In Thunderbird heb ik het nooit getest, maar het zou eigenlijk hetzelfde moeten gaan. Je moet wel zorgen dat je dit test in de andere versie en dus niet de instelling nl naar je Thunderbird 1.0.6 kopieert.
Thekk
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 augustus 2005, 19:03
    unknown unknown

Bericht door Thekk »

Gert-Paul schreef:Als het goed is, moet dit geen probleem zijn; nl is een simpele vorm van nl-NL die gebruikt wordt in FF en TB 1.5. In Firefox werken extensies die nl-NL gebruiken goed als general.useragent.locale op nl staat. Ik heb hier nog een keer een bug voor geopend, omdat het in het begin niet goed werkte.

In Thunderbird heb ik het nooit getest, maar het zou eigenlijk hetzelfde moeten gaan. Je moet wel zorgen dat je dit test in de andere versie en dus niet de instelling nl naar je Thunderbird 1.0.6 kopieert.
Ah, alles werkt inderdaad zoals het hoort.
Jaap-D
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2005, 15:36
    unknown unknown

Bericht door Jaap-D »

[quote="Gert-Paul"]Je kunt denk ik ook ervoor proberen te zorgen dat je in je profiel aan het bestand prefs.js de volgende code toevoegt:

Code: Selecteer alles

user_pref("general.useragent.locale", "nl-NL");
Fantastisch! Ik heb thunderbird al talloze malen gedownload in de hoop dat ik nu wel de nederlandse versie had. Blijkt het gewoon een goed verstopte instelling te zijn. Bedankt!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het zou moeten dat die instelling standaard wordt overgenomen door Thunderbird, omdat deze ook ergens in het taalpakket gespecificeerd is. Het gaat alleen op een of andere manier fout.

Voor Thunderbird worden Nederlandstalige versies in de toekomst hetzelfde gebouwd als de Engelstalige en is de kans op fouten dus ook weer kleiner. Alles gaat dan automatisch.
Plaats reactie