Nedstat werkt niet met FireFox..?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
SkyWarrior
    unknown unknown

Nedstat werkt niet met FireFox..?

Bericht door SkyWarrior »

Als ik op een site (deze dus ook) op het nedstaticoontje klik om de telling te bekijken krijg ik het volgende bericht van Nedstat:

Forbidden
The User-Agent header in your request was empty or missing. We can only accept requests from browsers, not scripts / robots / offline programs.

If you are using a browser please make sure your browser sends the appropriate headers. Otherwise, please do not access this server anymore, thank you.


Wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen ?
Ik gebruik FireFox 8.0 met Nederlandse vertaling. :roll:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kan je misschien een link voorzien? Dat is altijd handig.

Over je probleem: een browser zendt zogenaamde headers uit. Dit zijn tekenreeksen waardoor de browser herkend wordt. Misschien heb je op één of andere manier het zenden van die headers uitgeschakeld.

Ik heb wel niet zo direct een idee over hoe je dit kan oplossen... :?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Probeer eens de User agent switcher extension te installeren, en wissel dan weer eens een paar keer van user agent string?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
SkyWarrior
    unknown unknown

Bericht door SkyWarrior »

Kan je misschien een link voorzien? Dat is altijd handig.
Alle Nedstat icoontjes, kijk maar hieronder aan deze pagina, als ik op dat icoontje klik, krijg ik dus dat bericht.
Probeer eens de User agent switcher extension te installeren, en wissel dan weer eens een paar keer van user agent string?
Geprobeerd, helpt helaas niet. Hoe kan dit, ben ik de enige die hier last van heeft ?:? Ik heb Firefox net geinstalleerd en bijna geen instellingen veranderd.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Gebruik je een HTTP proxy server die de headers verprutst?

Probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken in Firefox.
(opstarten met -profile optie)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
SkyWarrior
    unknown unknown

Bericht door SkyWarrior »

Het is opgelost, ik ben iets te snel geweest met deze vraag. 8)
Mijn firewall stond ingesteld op het blokkeren van "browserinfo verzenden". Daarom lukte het niet. Het is dat ik toevallig net Firefox heb geinstalleerd, daarom dacht ik dat het daaraan lag.:lol:
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Is er iets (een proxy of een firewall ?) dat jouw UserAgent-string blokkeert ? Er zijn programma's die dat omwille van privacy (ofzoiets) niet doorgeven. Dus mogelijk heb je daar last van. Zit er nog iets tussen jouw webbrowser en het Internet of wordt er onderweg ergens iets uit gefilterd ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie