paginaweergave en geluiden in firefox 0.9

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
marjan
    unknown unknown

paginaweergave en geluiden in firefox 0.9

Bericht door marjan »

Hoi hoi

Ik ben nieuw met het gebruik van firefox, gebruik het een paar dagen nu.
Op zich een fijne browser zo lijkt het, echter bepaalde pagina's worden net correct weergegeven en mis ik achtergronden, afbeeldingen en geluiden.

Kan iemand mij vertllen wat ik fout doe?, of verkeerd heb ingesteld?

Alvast bedankt

Marjan
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Je hebt niets fout gedaan. De makers van die pagina's hebben iets fout gedaan :wink:

Firefox is een browser die de w3c web-standaards erg nauwkeurig volgt. Als iemand een pagina maakt en zich niet houdt aan die afspraken, is het voor firefox niet mogelijk om deze pagina correct weer te geven.
Er kunnen veel maniere zijn waarop makers van websites de fout in kunnen gaan, maar een belangrijke reden is dat -helaas- veel websites alleen gemaakt worden voor Internet Explorer. IE is een browser die het met de web-standaards en de afspraken van het w3c niet zo nauw neemt.

Wil je meer informatie hierover dan raad ik je aan om eens rond te neuzen op onze website http://www.promozilla.nl

Bovenstaande is het bestaansrecht van de beructe black list waarvan je de discussies hier op het forum ook kunt volgen :)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Marjan
    unknown unknown

Bericht door Marjan »

Bedankt voor je antwoord.

Verstandig is dus om IE er naast te houden om zodoende toch een juiste weergave te krijgen?

Er is geen mogelijkheid om in firefox die aan te passen?

Groetjes Marjan
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Marjan schreef:Verstandig is dus om IE er naast te houden om zodoende toch een juiste weergave te krijgen?
Dat hoeft helemaal niet. Je zal wel merken dat je IE na een tijd niet meer nodig hebt.
Heb je trouwens een link naar de website in kwestie?
Er is geen mogelijkheid om in firefox die aan te passen?
Zoals nirwana al zei is het een tekortkoming van de website, niet van Firefox. Het enige dat je kan doen is een vriendelijk mailtje sturen naar de maker van de website om hem (of haar) ervan te overtuigen zich aan de webstandaarden te houden.
Marjan
    unknown unknown

Bericht door Marjan »

de linken

http://lifeje.apsinfo.nl hier werken de geluiden niet
www.apsinfo.nl hier mis ik achtergronden en plaatjes

groetjes
marjan
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Marjan schreef: www.apsinfo.nl hier mis ik achtergronden en plaatjes
Uit source v/d website schreef: <meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
Dit verklaart iig waarom die pagina niet aan de standaarden voldoet ;)

Bij http://www.apsinfo.nl/ krijg ik in Firefox 0.9 ook geen achtergrond te zien, in Opera daarentegen wel, maar ook alleen als ik eerst op 1 van de linken klik.

Op http://lifeje.apsinfo.nl/ hoor ik in de intro een giraffe snorken/snuiven in Opera, wederom werkt dit niet in Firefox 0.9

Het is iig duidelijk dat die sites behoorlijk brak zijn :p
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Marjan schreef:http://lifeje.apsinfo.nl hier werken de geluiden niet
Geluid werkt hier wel in Firefox 0.9. Met wat speel je geluid af?
Ik gebruik QuickTime hiervoor. Typ eens 'about:plugins' in de adresbalk en zoek eens uit wel programma 'WAVE Audio file' afspeelt. Als dit niet in de lijst staat, zit je probleem daar.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef: Geluid werkt hier wel in Firefox 0.9. Met wat speel je geluid af?
Alle wave progs staan op deze machine, in IE werkt het wel.

Vermoedelijk heb ik dus in firefox iets niet goed staan als het bij jou wel werkt.

Groet
Marjan
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

http://lifeje.apsinfo.nl/ heeft iets met "layers" te maken
Marjan
    unknown unknown

Bericht door Marjan »

Als ik het allemaal goed begrijp is firefox een browser voor kenners en mensen die voldoende verstand van de "pc" hebben

Denk dus dat IE voor mij de beste oplossing is want na veel gelezen te hebben en geprobeerd blijft het niet werken.

Wel jammer het zag er goed uit

Groetjes
Marjan
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Marjan schreef:Als ik het allemaal goed begrijp is firefox een browser voor kenners en mensen die voldoende verstand van de "pc" hebben
Waar maak je dat uit op??? Dat is niet waar namelijk :!:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Niks in het leven is 100% goed :)
Was het maar waar want dan waren keuzes gemakkelijk.
Firefox heeft heel veel voordelen (voor mij). Ik gebruik altijd Firefox maar als het nodig is schakel ik even over naar IE. Meestal bleek het niet de moeite waard te zijn.
Heb je deze extensie: http://extensionroom.mozdev.org/more-info/ieview ?
Daarmee kan je snel dezelfde pagina bekijken in IE.

Succes,
Ria
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Marjan schreef:Als ik het allemaal goed begrijp is firefox een browser voor kenners en mensen die voldoende verstand van de "pc" hebben
Dat is niet waar hoor. Er zijn genoeg computeranalfabeten die Firefox gebruiken. Het is helemaal niet zo moeilijk al je denkt. Je mag natuurlijk wel niet te snel opgeven. Blijven proberen is de boodschap!
Denk dus dat IE voor mij de beste oplossing is want na veel gelezen te hebben en geprobeerd blijft het niet werken.
Onthoud één ding: IE is nooit de beste oplossing. Met alle respect voor de programmeurs van MS, maar IE is niets waard. Het zit vol met fouten en veiligheidsproblemen en daarenboven werkt het ook niet met de huidige webstandaarden.
Beeld je eens in: IE 6 is al verschrikkelijk oud. De ontwikkeling van het web staat niet stil en toch wordt IE niet bijgewerkt...

Geef Firefox niet op, het is een zeer goede browser. En als je toch terug iets anders wilt, neem dan alstublieft niet IE. Kies dan eerder voor Opera of zo.
Marjan
    unknown unknown

Bericht door Marjan »

Ik snap jullie redenering wel, het werkt zoals jullie willen.

Hier dus niet en ik kan geen informatie vinden het wel goed werkend te krijgen.

Ik ben hier nu ruim een week mee bezig en kom geen stap verder, dit
forum was mijn laatste hoop, enkel de antwoorden zijn meer gericht op de zooi die anderen ervan maken dan dat ik er iets bruikbaars uit kan halen.

En op een gegeven moment moet je stoppen als je muurvast komt te ziten.

Misschien als het nederlandse pakket er is dat ik nog een schot waag, al heb ik nu zo mijn buik ervan vol dat ik dat betwijfel.

Misschien Opera, daar werkt veel meer dan in firefox 0.9, dat ik daar nog wat uren aan besteed.

Ondertussen gewoon met IE verder, het mag dat een zeef zijn maar alles werkt wel.

Groetjes
Marjan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Marjan schreef:Ondertussen gewoon met IE verder, het mag dat een zeef zijn maar alles werkt wel.
Dat is inderdaad het probleem waarom zoveel mensen nog IE gebruiken. Het boeit ze totaal niet dat ze met een gatenkaas rondsurfen, zolang al die brakke sites het maar doen.
Alleen komt dan onvermijdelijk eens het moment dat een stukje spyware of een virus zich via IE op de computer nestelt. En dan komt het berouw: had ik nu maar... (dit is overigens niet persoonlijk naar Marjan bedoelt, hoor; het geldt in het algemeen voor veel mensen die nog IE gebruiken en hebben leren leven met de ongemakken in ruil voor dat daarin de meeste sites worden getest en daardoor beter werken).

Als je met Firefox niet overweg denkt te kunnen, dan is Opera een goede 2e keuze. In Firefox staat standaard de popupblocker aan en in Opera moet je die nog ergens in de opties zien te vinden. Maar uiteindelijk kom je ook met Opera een heel eind, hoor. En Opera heeft een betere reputatie op het gebied van beveiliging dan IE.

Een goed artikel om te lezen is wat er afgelopen week in Lockergnome is verschenen: http://channels.lockergnome.com/news/ar ... orer.phtml
Waarschijnlijk ook leuk om te weten dat MozBrowser dat binnenkort in het Nederlands gaat vertalen (uiteraard eerst netjes toestemming gevraagd aan de auteur). Dit in de hoop dat meer mensen hierdoor op Firefox (of in elk geval iets anders dan IE) overstappen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie