Mozillaprofielen probleem

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Ria
    unknown unknown

Mozillaprofielen probleem

Bericht door Ria »

De hele dag zit ik al te goochelen met pas gedownloade Mozilla's 1.7. Ze draaien namelijk niet goed op het Mozillaprofiel waar ook Firefox in zit. Dan krijg ik alleen View-Bookmarks-Tools te zien en de rest van het menu is weg.
Als ik een nieuw profiel maak dan draait hij helemaal normaal. Maar het is wat onhandig, telkens het profiel hernoemen als je i.p.v. Firefox, even Mozilla wilt starten. Ook kan ik logischerwijs niet bedenken wat er mis zou kunnen gaan, want Mozilla gebruikt toch een iets andere locatie dan Firefox.
Ik heb het probleem op twee computers tegelijk waar twee kopieën van profielen op zitten. Normaal gebruik ik Mozilla niet vaak maar het hindert me toch wel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozilla gebruikt Application Data/Mozilla als profiel-pad.
Firefox 0.9 gebruikt Application Data/Mozilla/Firefox als profiel-pad.
Voor beiden kun je inderdaad beter niet hetzelfde profiel gebruiken.

Als in beide locaties een apart profiel staat, dan zou je inderdaad verwachten dat beide programma's redelijk onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Maar ik begrijp dat jouw ervaringen anders zijn...

Zelf gebruik ik Mozilla Application Suite niet meer en heb ik hier geen recente ervaring mee. Maar waarschijnlijk is er nog wel iemand anders die wel beide programma's gebruikt...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozillaprofielen probleem

Bericht door moZes »

Ria schreef:Normaal gebruik ik Mozilla niet vaak maar het hindert me toch wel.
Ik zal een dezer dagen 1.7 installeren, naast TB en FF en zal hier op letten.
Later meer.
Ria
    unknown unknown

Re: Mozillaprofielen probleem

Bericht door Ria »

moZes schreef:Ik zal een dezer dagen 1.7 installeren, naast TB en FF en zal hier op letten.
Later meer.
Inmiddels weet ik van een kennis dat hijzelf niets gemerkt heeft van dit soort problemen. Ik heb er ook nergens iets over gelezen. Ik lijk tot dusverre de enige te zijn.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Hoe vaak heb je al een nieuw profiel voor firefox en/of mozilla gemaakt en hoe vaak heb je al geupgrade? Het kan natuurlijk zijn als je bijvoorbeeld vanaf versie 1.2 o.i.d. steeds aan het upgraden bent geweest dat je profiel ook niet helemaal lekker meer is......
Beide profielen even verwijderen en "fresh" starten helpt ook niet?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozillaprofielen probleem

Bericht door moZes »

Ria schreef:Inmiddels weet ik van een kennis dat hijzelf niets gemerkt heeft van dit soort problemen.
Hier na installatie ook nog niets gemerkt van discrepanties.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

JaY schreef:Hoe vaak heb je al een nieuw profiel voor firefox en/of mozilla gemaakt en hoe vaak heb je al geupgrade? Het kan natuurlijk zijn als je bijvoorbeeld vanaf versie 1.2 o.i.d. steeds aan het upgraden bent geweest dat je profiel ook niet helemaal lekker meer is......
Beide profielen even verwijderen en "fresh" starten helpt ook niet?
Ik had het Firefoxprofiel enkele dagen tevoren pas aangemaakt en daarna naar o.a. mijn 2e computer doorgekopieerd.
Firefox 0.9 draait hier trouwens niet meer op een ouder profiel en start ook niet meer op. Gisteren ben ik lang bezig geweest om een gek geworden FF uit Taakbeheer te plukken, CPU op 100%. Firefox.exe sprong als een wilde van de ene regel naar de andere en ik kon hem haast niet meer te pakken krijgen.
Hoe vaak heb je al een nieuw profiel voor firefox en/of mozilla gemaakt
Een keer of twee heb ik de submap "Profiles" gewist met precies hetzelfde resultaat. Misschien probeer ik het nog eens met de installer, maar ik denk dat hij dan 1.6 gaat overschrijven wat niet de bedoeling is. Ik zie nog wel.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Ria schreef:Een keer of twee heb ik de submap "Profiles" gewist met precies hetzelfde resultaat. Misschien probeer ik het nog eens met de installer, maar ik denk dat hij dan 1.6 gaat overschrijven wat niet de bedoeling is. Ik zie nog wel.
Bedoel je dat Firefox met de installer Mozilla Suite 1.6 gaat overschrijven of dat MS1.7 1.6 overschrijft? Het is toch juist de bedoeling dat MS1.6 wordt overschreven door MS1.7, dit werkt dan als het ware als een update en je mail, bookmarks etc worden dan wel behouden.
Firefox zal het MS1.6 profiel iig niet overschrijven, want die gebruiken aparte profielen.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

JaY schreef:
Ria schreef:Een keer of twee heb ik de submap "Profiles" gewist met precies hetzelfde resultaat. Misschien probeer ik het nog eens met de installer, maar ik denk dat hij dan 1.6 gaat overschrijven wat niet de bedoeling is. Ik zie nog wel.
Bedoel je dat Firefox met de installer Mozilla Suite 1.6 gaat overschrijven of dat MS1.7 1.6 overschrijft? Het is toch juist de bedoeling dat MS1.6 wordt overschreven door MS1.7, dit werkt dan als het ware als een update en je mail, bookmarks etc worden dan wel behouden.
Firefox zal het MS1.6 profiel iig niet overschrijven, want die gebruiken aparte profielen.
Dat Mozilla 1.7 Mozilla 1.6 gaat overschrijven (het programma), want die wou ik houden omdat hij goed werkt. In Mozilla 1.7 a en b heeft de Composer een tijdlang niet goed gewerkt en ik weet niet of die ook verder wordt doorontwikkeld in het Mozilla-project of alleen maar in Nvu.
Soms kan je tijdens de installatie via de functie "Browse" in nieuwe map installeren (met Firefox 0.9 kon dat niet meer) maar ook dan ik weet niet wat er met de registry-entries gebeurt.

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ook Mozilla 1.6 start trouwens niet goed met het nieuwe gecombineerde Mozilla/Firefox 0.9-profiel, met een kleine varatie: ik zie dan alleen View-Go-Bookmarks. File en Edit zijn weg.
In Aplication Data wordt het steeds complexer. Er staan er nu 5 Mozillaprofielen. Door diverse systeemherstellen zijn er weer een paar bijgekomen :) :)
Systeemherstel zou Application Data met rust moeten laten :(
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik heb het opgelost.
Eerst Mozilla 1.6.zip gedownload, toen alle 5 Mozillaprofielen even weggezet, daarna Mozilla 1.6 gestart (verliep normaal), daarna de profielmap Firefox overgezet in de Mozilla profielmap. Ging buiten verwachting goed.
Tot mijn verbazing bleek daarna 1.7 ook gewoon op te starten zonder verminking in de menubalk.
Alle logica is nu zoek, maar alles werkt nu wél :)

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Preferences-bar

Bericht door Ria »

Het is best mogelijk dat Mozilla Composer 17a en 17b toen niet goed meer werkten doordat ik een Preferences-balk had geïnstalleerd die kennelijk gedeeltelijk in de applicatie en in het profiel waren geïnstalleerd en de boel verstoorde. Dat is namelijk het enige verschil tussen Mozilla toen en nu...
Plaats reactie