Noob vraagje: Voordelen TB tov OE

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

Noob vraagje: Voordelen TB tov OE

Bericht door razoon »

Ik draai Firefox sinds kort en moet zeggen dat ik er van onderste boven ben...erg mooi. Nu vraag ik me af hoe TB is en of het ook iets toevoegd aan het gemak en veiligheid etc. Dus ik wil graag overtuigend commentaar voor het gebruik van TB.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Kwa gemak werkt het ongeveer hetzelfde als outlook express. Heb TB al meerdere malen bij outlook express gebruikers geinstalleerd en die hadden geen aanpassings problemen t.o.v. OE.
I.v.m. veiligheid is het ook een vooruitgang, in OE worden regelmatig lekken en exploits ontdekt, bij TB veel minder. Als dit wel het geval is wordt hier door de open source community snel op gereageerd en staat binnen een dag een patch klaar (kan MS nog wat van leren ;)).
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Noob vraagje: Voordelen TB tov OE

Bericht door Erik »

razoon schreef:Ik draai Firefox sinds kort en moet zeggen dat ik er van onderste boven ben...erg mooi. Nu vraag ik me af hoe TB is en of het ook iets toevoegd aan het gemak en veiligheid etc. Dus ik wil graag overtuigend commentaar voor het gebruik van TB.
- TB is veiliger : Doordat TB de gecko engine gebruikt, dezelfde die Mozilla en Firefox gebruiken, is hij een stuk veiliger dan OE. Vooral als de HTML weergave ingeschakeld is

- TB heeft een goede spamfilter : TB heeft een bayesian spamfilter ingebouwd. Deze werkt erg effectief tegen spam

- TB is opensource : problemen en bugs worden sneller opgelost en iedereen kan bijdragen aan het project. Bijvoorbeeld de vertaalprojecten als Thunderbird-NL

- TB is 1 van de beste IMAP-clients

- TB is onlangs uitgeroepen tot beste gratis email client door het computerblad PCM.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Vergeet niet dat TB de standaarden ook ondersteund. Een vrij simpele standaard zoals PGP/MIME wordt door bijna elke e-mailcliënt ondersteund. Behalve ... je raadt het al ... Outlook Express.

Je kan op TB ook enkele thema's toepassen zodat het geheel er wat aantrekkelijker uitziet (kijk maar eens naar Charamel).

TB heeft ook goede filters. Ik heb het hier niet over de spamfilters, maar over filters om je mail te verdelen over verschillende mappen (om het geheel overzichtelijk te houden).

Ik ben trouwens ook onder de indruk van het IMAP-ondersteuning (daar kan geen enkele andere mailcliënt aan tippen). Het werkt zeer vlot. Ook nieuwsgroepen komen goed binnen.

Ik zou zeggen: het is gratis, probeer het eens uit. Je gaat niet meer terug willen. :-)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ok ... overtuigd...ik ga het nu installeren :)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Vraagje: Ik heb 3 accounts...Hoe kan ik op 1 druk op een knop alle 3 de accounts checken?
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Anonymous schreef:Vraagje: Ik heb 3 accounts...Hoe kan ik op 1 druk op een knop alle 3 de accounts checken?
GetAllMessages of Easy Get Mail voldoet waarschijnlijk aan jouw wens.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In Thunderbird 0.8 komt de mogelijkheid om deze 3 accounts in 1 inbox terecht te laten komen. Dat is zoals je het van Outlook Express gewend bent. Die mogelijkheid zou eigenlijk al in de onlangs uitgebrachte versie 0.7 van TB komen, maar dat heeft men op het laatste moment doorgeschoven naar 0.8 (te gevaarlijk om een dergelijke ingrijpende wijziging nog voor de release erin te stoppen).

Zoals je gisteren op MozBrowser hebt kunnen lezen, zit bovenstaande mogelijkheid nu wel al in de nightly builds van Thunderbird. Maar zoals je in datzelfde bericht ook kunt lezen is nog niet alles daarvan even goed doorgevoerd. Daarom zou ik zeggen: wacht lekker op TB 0.8 voordat je dat gaat gebruiken. Tot die tijd kun je mooi TB lekker leren kennen (en als je overtuigd bent van het gebruiksgemak en de betere veiligheid het ook aan anderen aanraden).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ah ok...bedankt ...en ik ben inmiddels gebruiker.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik heb toch een nadeel gevonden tov OE...

Thunderbird ondersteund geen http server, dus kan ik niet mijn hotmail via thunderbird openen... Of weet iemand een plugin hiervoor?

Voorderest is het perfect!
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Anonymous schreef:Ik heb toch een nadeel gevonden tov OE...

Thunderbird ondersteund geen http server, dus kan ik niet mijn hotmail via thunderbird openen... Of weet iemand een plugin hiervoor?

Voorderest is het perfect!
er bestond daar een extensie voor (hotmailpopper) maar ik weet niet of hij nog bestaat

even zoeken dus

MM
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

ik heb even gezocht en ontdekt dat het geen extensie is maar een losstaand programmatje. je kan hem hier vinden: http://www.boolean.ca/hotpop/

succes ermee
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Mad Maks schreef:ik heb even gezocht en ontdekt dat het geen extensie is maar een losstaand programmatje. je kan hem hier vinden: http://www.boolean.ca/hotpop/

succes ermee
KLopt, dat werkt als een kleine mailserver zodat je httpmail als popmail kunt benaderen.

Het enige nadeel van HotmailPopper is dat het shareware is.Mister Postman is daarentegen wel gratis, maar dit is wel een java-application.

Je keus is dus aan jou..
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Mja, niet dat ik het nodig heb hoor, het viel me alleen op. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Mister Postman is daarentegen wel gratis, maar dit is wel een java-application.
Op zich maakt dat niet zoveel uit. Java kan best, zolang het maar geen Swing-GUI is. En dit is een service die toevallig in Java is geschreven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie