NL versie Firefox 0.9 ?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
kevinos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2004, 13:24
    unknown unknown
Contacteer:

NL versie Firefox 0.9 ?

Bericht door kevinos »

Hallo,

Wanneer komt de Nederlandse versie Mozilla Firefox 0.9 ?
En waar kan ik daar meer informatie over vinden?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Meer informatie over de Nederlandstalige FFx vind je op http://mozillanl.mozdev.org. De vertaling voor 0.9 is nog wel niet af. Je zal dus nog even geduld moeten uitoefenen.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik snap best dat het allemaal vrijwillegerswerk is en ik heb ook alle lof voor jullie. Wat ik echter fijn zou vinden als jullie een tijdspad zouden aangeven. Eerder werd gesuggereerd dat het e.e.a. binnen enkele uren zou af zijn. Liever een realistisch tijdspad dan een te optimistisch beeld.

Verder..., als ik een suggestie mag doen... :?:
Vertaal de installer-versie als eerste (of als enige) en niet als laatste. Daarmee bedien je eigenlijk iedereen, ook diegene die aan de zipversie genoeg hebben of die de engelse versie met vertaalpakket willen werken kunnen dan in principe al aan de gang met de installer.

Groetjes en succes met de laatste loodjes....

Robby
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Robby schreef:Ik snap best dat het allemaal vrijwillegerswerk is en ik heb ook alle lof voor jullie. Wat ik echter fijn zou vinden als jullie een tijdspad zouden aangeven. Eerder werd gesuggereerd dat het e.e.a. binnen enkele uren zou af zijn. Liever een realistisch tijdspad dan een te optimistisch beeld.

Verder..., als ik een suggestie mag doen... :?:
Vertaal de installer-versie als eerste (of als enige) en niet als laatste. Daarmee bedien je eigenlijk iedereen, ook diegene die aan de zipversie genoeg hebben of die de engelse versie met vertaalpakket willen werken kunnen dan in principe al aan de gang met de installer.

Groetjes en succes met de laatste loodjes....

Robby
robby, ik ben een van de vertalers van TB en ik weet uit ervaring dat het erg lastig is om een tijdspad aantgeven omdat de officiele makers steeds slechter meewerken aan de vertalingen.

een zip bestand is momenteel snel gemaakd en om iedereen toch de kans tegeven om snel de Nl versie te installeren wordt die als eerste gepubliceerd. De setup is net geheel vernieuwd en ik ben nu al enkele dagen bezig om het goed te laten werken. een installer vraagd nu eenmaal veel testen omdat je er vanuit moet gaan dat degene die er mee werkt niks van computers weet en het moet dus in een keer goed installeren.

groet

MM
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Een zip-versie heeft een paar grote voordelen boven een setup-bestand:
Wat betreft installatie van Thunderbird is er geen enkel comfortverschil, behalve dat je het eerst moet ontzippen en daarna eventueel een snelkoppeling maken naar het exebestand.
Bovendien kan je dan het programma op een andere partitie zetten, zodat je het na een format niet opnieuw hoeft te installeren. Je maakt een nieuwe snelkoppeling en voilà Thunderbird is er weer, ongewijzigd (als je tenminste een backup van je profiel hebt gemaakt) :)

Groeten,
Ria
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Ik werk veel als projectleider en weet het soms moeilijk is een tijdsinschatting te maken. Maar zo langzamerhand hebben jullie toch best wel wat praktijkervaring! Je kunt ook een marge aangeven...


Ria, dat dacht ik ook. Tot er bij de vorige versie een aantal zaken niet goed liepen en de eerste vraag die ik kreeg was... heb je de installerversie gebruikt. Toen bleek dat de installer toch wat meer doet dan jij nu beweert. Wat precies "meer" dat kon niemand me toen vertellen.

:?

Groeten Robby
Plaats reactie