Een wonderlijk staaltje...

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Een wonderlijk staaltje...

Bericht door Robby »

Dat is knap van jullie
- De installer is 6,9 Mb
- De zipversie is 8,4 Mb

Als leek zou ik het omgekeerde verwachten.
Wederom bedankt voor jullie inspanningen!

Robby
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

De installer zal wel self-extracting zijn. Ze zijn dus allebei gecomprimeerd.
Dat uitpakken doet hij terwijl je ziet: Preparing for install...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ria schreef:De installer zal wel self-extracting zijn. Ze zijn dus allebei gecomprimeerd.
Dat uitpakken doet hij terwijl je ziet: Preparing for install...
Ja en het het verschil in grootte heeft te maken dat de installer nu gebruikt maakt van 7zip compressie. Hiermee worden files veel kleiner dan met zip compressie. Zip worden echter door Windows ondersteund en daarom is die er dus nog en nog ong even groot.
Gast
    unknown unknown

Re: Een wonderlijk staaltje...

Bericht door Gast »

Robby schreef:Dat is knap van jullie
- De installer is 6,9 Mb
- De zipversie is 8,4 Mb

Als leek zou ik het omgekeerde verwachten.
Wederom bedankt voor jullie inspanningen!

Robby
Oww ja nou begrijp ik de clou
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Gert-Paul schreef:
Ria schreef:De installer zal wel self-extracting zijn. Ze zijn dus allebei gecomprimeerd.
Dat uitpakken doet hij terwijl je ziet: Preparing for install...
Ja en het het verschil in grootte heeft te maken dat de installer nu gebruikt maakt van 7zip compressie. Hiermee worden files veel kleiner dan met zip compressie. Zip worden echter door Windows ondersteund en daarom is die er dus nog en nog ong even groot.
Dat zou dan toch betekenen dat Windows uit zichzelf weet hoe hij met 7zip-bestanden moet omgaan. Er zitten overigens ook wat xpi-bestanden in maar na uitpakken blijven die even groot.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ria schreef: Dat zou dan toch betekenen dat Windows uit zichzelf weet hoe hij met 7zip-bestanden moet omgaan.
nee in the setup/installer zit een zelf uitpakkend bestand zoals we die ook leverde bij versie 0.6. je kan dit bestand dus altijd uitpakken ook al heb je geen 7-zip.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

In ThunderbirdSetup.exe zit dus een programma verpakt die uitpakt volgens zijn eigen instructies.
O, ik zie het al. In het pakket zit ook een setup.exe die aan het werk gezet wordt door ThunderbirdSetup.exe.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ria, ik zie dat je de setup aan het ontleden bent maar heb je toevallig al de setup NL gebruikt? bij sommige gaat het mis en ik ben aan het zoeken wat het is.

groet

MM
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ria schreef:O, ik zie het al. In het pakket zit ook een setup.exe die aan het werk gezet wordt door ThunderbirdSetup.exe.
En die zorgt voor de distributie neem ik aan. Is dat ook het programma dat de interactie verzorgt over welke onderdelen je wil installeren, waar, en of je ikonen wilt op je desktop?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Mad Maks schreef:Ria, ik zie dat je de setup aan het ontleden bent maar heb je toevallig al de setup NL gebruikt? bij sommige gaat het mis en ik ben aan het zoeken wat het is.

groet

MM
Nee, ik zal het even proberen.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Helaas, hij start niet helemaal op.
De firewall vraagt wel direct na het opstarten toestemming om naar localhost te mogen maar met de toestemming op zak houdt hij daarna op. Hij staat ook niet in Taakbeheer.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Er staan maar drie bestandjes in de profile: compreg.dat, xpti.dat en prefs.js en dat lijkt me niet veel
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Er zouden er 13 moeten staan + nog 4 mappen.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Maar ook met een correct Nederlandstalig profiel start hij niet verder op.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

ria heb jij msn of icq?
Plaats reactie