Ik zoek de Extension Manager in Mozilla

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Ria
    unknown unknown

Ik zoek de Extension Manager in Mozilla

Bericht door Ria »

Misschien zit ik wel met m'n neus te kijken, maar waar kan ik de extension manager vinden in Mozilla?
Ik bedoel: het moet mogelijk zijn om handmatig extensies te installeren lijkt me toch?

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Volgens mij moet je dan de XPI gewoon openen in Mozilla.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Ik zoek de Extension Manager in Mozilla

Bericht door moZes »

Ria schreef:Misschien zit ik wel met m'n neus te kijken, maar waar kan ik de extension manager vinden in Mozilla?
Die is er niet in Mozilla.
Als je een extension tegen komt, bijvoorbeeld het Nederlandse taalpakket , dan wordt dat op een website aangeboden als een .xpi bestand. Als de server goed is ingesteld, dan zal de extension automatisch geïnstalleerd worden. Wil je de extension niet direct installleren, dan kun je het bestand downloaden en later via Bestand->Bestand openen alsnog installeren.
Daarna is het afhankelijk van de extensie waar en hoe je hem aan of uit kunt schakelen; het NL-taalpakket dus via Bewerken->Voorkeuren->Vormgeving->Talen/Inhoud.
Het nadeel van sommige extensies voor de suite is soms dat er geen uninstaller voor is. Dan moet je gaan zitten rommelen in de bestanden.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Bedankt, 't is helemaal gelukt :). Het ging om een onofficiële extensie die ik alleen maar kon downloaden om de een of andere reden.

Groeten,
Ria
Plaats reactie