Waarschuwen nieuwe mail ontvangen...

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
David
    unknown unknown

Waarschuwen nieuwe mail ontvangen...

Bericht door David »

Hey, ben net overgeschakeld naar Thunderbird en is zeer aangenaam werken. In tegenstelling tot velen hier precies vind ik het juist heel handig dat de mails van mijn verschillende accounts ook effectief in verschillende mappen worden opgeslaan.
Maar heb een vraagje en hoop dat het misschien op één of andere manier mogelijk is. Ik zou graag zien wanneer ik een email ontvang zonder dat thunderbird geopend is, bedoel hiermee dus zonder dat het window is geopen d of zonder dat hij als geminimaliseerd in mijn taakbalk staat. Pc werkt met windows Xp. Dus indien iemand me kan zeggen of en hoe dit mogelijk is.

Alvast bedankt en mvg
David
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Misschien is Thunderbird-tray iets voor je..

Download die zip-file en pak hem uit in de locatie waar Thunderbird staat (standaard C:\Program Files\Mozilla Thunderbird). Als je dan eerst dat programma opstart en dan Thunderbird krijg je als je thunderbird minimaliseert een icoon naast je windows klok. Als er dan nieuwe mail is, geeft Thunderbird gewoon zijn normale noticifatie, terwijl je geen thunderbird in je taakbalk ziet.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Bedankt. Dit was inderdaad wat ik zocht. Is het mogelijk deze telkens automatisch te laten mee opstarten met Thunderbird of werkt het enkel door eerst altijd afzonderlijk de tray op te starten? Zoals je kan zien ben ik echte leek, maar dan wel een leek die de vele voordelen van Mozilla Thunderbird en Firefox ontdekt heeft :) .

mvg
David
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je moet Thunderbird-Tray altijd eerst opstarten, anders werkt het niet. Wat je wel kunt doen is Thunderbird opstarten via thundertray, alleen dan achter de snelkoppeling ls typen (zodat het "..TBTray.exe" ls wordt.

Op die manier start Thunderbird ook op als je Thundertray laadt. In het bestand TBTray.txt kun je trouwens meer van zulk soort parameters vinden.
David
    unknown unknown

Bericht door David »

Bedankt voor de tip. Zal eens dringend wat meer de "read me" bestandjes moeten beginnen lezen, staat zo te zien heel handige informatie bij.

mvg
David
Plaats reactie