Recente ervaringen postbank.nl?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Esfa
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 juni 2004, 22:14
    unknown unknown

Recente ervaringen postbank.nl?

Bericht door Esfa »

Sinds kort gebruik ik Firefox 0.8 in Windows XP en ben er heel tevreden over. Jammer dat ik terug moet vallen op IE om in te kunnen loggen bij postbank.nl Heb begrepen in oudere forumberichten dat Mozillagebruikers en de postbank elkaar niet goed verstaan. Zijn er firefox gebruikers die wel kunnen postbankieren? Zo ja kun je me iets wijzer maken over de instellingen van de browser?

Esfa
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Met mijnpostbank tot zover nog geen problemen gehad in Firefox. Voor de zekerheid heb ik me aangemeld in IE, omdat ik geen problemen wilde. Iemand anders had wel problemen met aanmelden in Firefox en het is toen gelukt door Opera te gebruiken (op Linux).

Alles gaat goed in mijn FF 0.9 met standaard plugins geïnstalleerd (Flash, Java, Shockwave, ed)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

geen enkel probleem met FF en de postbank (windows en linux machine) wel moet je zorgen dat java goed geinstalleerd staat.

groet

MM
Esfa
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 juni 2004, 22:14
    unknown unknown

Bericht door Esfa »

Tja, ik ben een "gebruiker " en geen computerfreak. Hoe dat met java zit snap ik niet zo goed. Installeer je dat opnieuw?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je java geïnstalleerd hebt en ook andere java-applets kunt zien moet het geen probleem zijn. Ik heb iig niets veranderd aan mijn Java instellingen.

Heb je nog geen Java, kijk dan eens daar de volgende pagina:
http://plugindoc.mozdev.org/faqs/java.html. En speciaal die eerste link onder Windows. Op die manier kun je Java installeren binnen Mozilla.

Ik heb het volgensmij met een installer gedaan, waardoor ook mijn IE de JAVA virtual machine gebruikt. Maar probeer eerst maar die xpi-install.
Esfa
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 juni 2004, 22:14
    unknown unknown

Bericht door Esfa »

Volgens mij heb ik nu alles goed geinstallerd en toch lukt het niet om in te loggen. Ik krijg dit bericht:Inloggen Mijn Postbank.nl


U kunt niet inloggen op Mijn Postbank.nl
Volg de onderstaande stappen om dit te verhelpen:
1. Klik op de link "Ik kan niet inloggen"
2. De inlogpagina van Mijn Postbank.nl wordt getoond.
3. Log opnieuw in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. De inlogproblemen moeten nu verholpen zijn.

Ik kan niet inloggen

De volgende keer dat u via deze computer inlogt op Mijn Postbank.nl kunt u zonder problemen inloggen.

Heeft u na het volgen van deze stappen nog problemen met inloggen? Neem dan contact op met Klantenservice Mijn Postbank.nl: 0900 - 1958.

Helaas ook deze aanwijzingen helpen niet Postbank maar bellen dan?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Esfa schreef:Volgens mij heb ik nu alles goed geinstallerd en toch lukt het niet om in te loggen. Ik krijg dit bericht:Inloggen Mijn Postbank.nl


U kunt niet inloggen op Mijn Postbank.nl
Volg de onderstaande stappen om dit te verhelpen:
1. Klik op de link "Ik kan niet inloggen"
2. De inlogpagina van Mijn Postbank.nl wordt getoond.
3. Log opnieuw in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. De inlogproblemen moeten nu verholpen zijn.

Ik kan niet inloggen

De volgende keer dat u via deze computer inlogt op Mijn Postbank.nl kunt u zonder problemen inloggen.

Heeft u na het volgen van deze stappen nog problemen met inloggen? Neem dan contact op met Klantenservice Mijn Postbank.nl: 0900 - 1958.

Helaas ook deze aanwijzingen helpen niet Postbank maar bellen dan?
de postbank bellen heeft niet zo veel zin:
postbank: goede dag waar kan ik u mee helpen
klant: ik kan niet onloggen op postbank.nl
p: dat is vervelend, wilt u IE even openen en naar opties, extra gaan?
k: ik heb geen IE maar netscape/mozilla
p: oh.... dat ondersteunen wij niet. Voor postbank Nl moet u echt even IE openen.

ETC.

Als je in de adresbalk het volgende typed about:plugin komt er dan iets over Java te staan?

zo ja wat?

groet

MM
Esfa
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 juni 2004, 22:14
    unknown unknown

Bericht door Esfa »

MM
Ik snap niet wat je bedoelt met wat ik in welke adres balk moet typen. De postbank geeft de volgende storing:
Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan.

Esfa
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je doet wat Mad Marks zegt kun je controleren of de java plugin geïnstaleerd is. Typ in de adresbalk (waar je normaal de locatie van een website intikt) about:plugins. Dan krijg je een pagina te zien met welke plugins etc. te zien zijn. Zoek daarin naar Java Plug-in. Bij mij is dat in totaal 7x.

Eventueel kun je ook op deze pagina kijken of je de bewegende letters onderin ziet. Dan is java ook geïnstalleerd.

Zie je niets bij beide dingen, dan moet je alsnog Java downloaden. Doe dat via de link die ik eerst gegeven had (http://plugindoc.mozdev.org/faqs/java.html)
Esfa
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 juni 2004, 22:14
    unknown unknown

Bericht door Esfa »

Gert Paul

Bij mij zijn ook in dat overzicht 7 x java en de test met de bewegende letters is positief. YES!...IF YOU CAN READ THIS, YOU ARE JavaScript ENABLED!

Tja dat lijkt dus in orde.

Maar nog steeds log ik niet in

Esfa
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Esfa schreef:Gert Paul

Bij mij zijn ook in dat overzicht 7 x java en de test met de bewegende letters is positief. YES!...IF YOU CAN READ THIS, YOU ARE JavaScript ENABLED!

Tja dat lijkt dus in orde.

Maar nog steeds log ik niet in

Esfa
heb je voor de postbank allow popups geactiveerd?

Als dat niet de oplossing is dan ben ik bang dat je eerst een keer moet onloggen met een andere browsert ( je had je account toch nog niet geactiveerd?) daarna zal het wel moeten werken, althans het werkt bij mij.

succes

MM
Splitsecond
    unknown unknown

Mijn Postbank in Firefox

Bericht door Splitsecond »

1) In Firefox popups toestaan.
2) Nadat een poging tot inloggen faalt verschijnt er een popup.
3) Doorklikken op de link en het stukje script accepteren (is gelijk aan de acceptatie in IE).
4) Alles werkt.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Inloggen op postbank.nl gaat bij mij -als nieuwe firefox gebruiker- probleemloos. PopUp-filter uitgezet, ingelogd, de browser vraagt mij of postbank als 'trusted' gezien kan worden, ik zeg ja en hoppa kan mijn rekening zonder probleem benaderen. (heb de java-instellingen van de browser nog niet eens bekeken).
xtal@xs4all.nl
    unknown unknown

Bericht door xtal@xs4all.nl »

ik krijg java niet goed geinstalleerd. :(
als ik firefox opstart, dat java control centre, firefox afsluiten, mozilla aanvinken, firefox weer opstarten, dan werkt het. maar de volgende keer is het vinkje weer weg en moet ik dat alles opnieuw doen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

xtal@xs4all.nl schreef:ik krijg java niet goed geinstalleerd. :(
als ik firefox opstart, dat java control centre, firefox afsluiten, mozilla aanvinken, firefox weer opstarten, dan werkt het. maar de volgende keer is het vinkje weer weg en moet ik dat alles opnieuw doen.
Heb je de XPI gebruikt op http://plugindoc.mozdev.org/windows.html#Java? Klik daar op de link naast Install. De plugin zou dan automatisch geïnstalleerd moeten worden.
Plaats reactie