Kan ik mijn Palm Zire 71 synchroniseren met Mozilla (mail)

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Raylan32
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 juni 2004, 18:53
Locatie: Lanaken
    unknown unknown

Kan ik mijn Palm Zire 71 synchroniseren met Mozilla (mail)

Bericht door Raylan32 »

Afgelopen maanden flink geexpirimenteerd met allerlei browsers en e-mail clients (te veel om op te noemen) Nu sinds een paar dagen zeer intensief gewerkt met Mozilla Suite en tot op heden bevalt me dit uitstekend, echter mijn Palm Zire 71 kon prima overweg met synchronisatie uit Outlook maar hoe zit dat nu met Mozilla. Uiteraard heb ik zelf al vanalles gezocht en naar alle waarsccijnlijkheid moet dit lukken. De vraag alleen is - hoe. Is er iemand die me raad kan geven hoe dit in de praktijk gaat of waar ik publicaties of "handleidingen" kan vinden betreffende de synchronisatie. Alvast hartelijk dank.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het hangt er van af wat je wilt synchroniseren met je Palm. Bij Mozilla.org wordt hard gewerk rond PDA synchronisatie, maar ver zitten ze nog niet. Een adresboek synchroniseren is geen probleem (vanaf Mozilla Suite 1.7 geloof ik).

Er is nog een ander programma, Sunbird. Dit is een standalone kalenderprogramma, gebaseerd op Mozillacode. (Er zit geloof ik al wel een kalender in Moz 1.7). Ook daar zie je op de roadmap dat er nog werk aan de winkel is.

Er is (nog) vrij weinig documentatie hierover beschikbaar (wel bijvoorbeeld over hoe je adresboek te updaten. Het merendeel van de informatie is echter al verouderd.

Het beste is dat je zelf gaat experimenteren. Neem een backup van je Palmgegevens en ga zelf aan de slag. Het ergste dat kan gebeuren is dat je de backup moet terugzetten (en zelfs dat is niet zoveel werk). ;-)
Plaats reactie