Gevraagd: nieuwsberichtenplaatser(s) voor MozBrowser

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Gevraagd: nieuwsberichtenplaatser(s) voor MozBrowser

Bericht door nirwana »

Bij deze een oproep voor mensen die het leuk vinden om nieuwsberichten op MozBrowser te plaatsen. Nu doe ik dat grotendeels in mijn eentje en door soms drukke andere werkzaamheden komt dat nog wel eens in het gedrang. Dan kan het zijn dat er enkele dagen geen berichten online worden geplaatst en als ik weer wat tijd heb dan komen er weer wat meer tegelijk. Het zou natuurlijk handig zijn als we dagelijks een nieuw bericht hebben zodat het voor mensen interessant is om ook daarvoor eens terug te komen.

Wat voor nieuws ?
Degenen die de nieuwsberichten op de website met enige regelmaat lezen weten wat voor soort berichten we ongeveer plaatsen. Dat kan een breed scala zijn, zolang het maar iets te maken heeft met Mozilla, andere opensource software, open standaarden of ontwikkelingen in de wereld van de gesloten software die interessant zijn voor ons liefhebbers van alles wat open is.
Over dergelijke onderwerpen proberen we zodanig te schrijven dat het voor de doorsnee bezoeker toegankelijk is. Dat betekent het omschirjven van termen die mogelijk lastig zijn en zo min mogelijk Engelse termen. Des te minder taal die vooraf bepaalde kennis vereist, des te geschikter is het voor een brede doelgroep.

Mogelijke verbeteringen
Nu komt het nog iets te vaak voor dat iemand voor MozBrowser een nieuwsbericht heeft ingestuurd en dat dat mij pas later opvalt. Dat is natuurlijk erg jammer. Als er meer nieuwsplaatsers komen, dan zal er ook wat meer onderlinge informatie-uitwisseling moeten komen. Bijvoorbeeld wat interessante berichten zijn en wie waarover een berichtje schrijft. In welke vorm dat het beste kan zullen we dan in goed overleg moeten bepalen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zou daar best aan mee willen werken, maar heb het de komende tijd nog erg druk. Na nieuwjaar wordt het hopelijk wat rustiger.
Als daar meerdere mensen aan mee willlen doen zou je wellicht een besloten forumpje aan kunnen maken om e.e.a. te overleggen en kort te sluiten. Idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Als daar meerdere mensen aan mee willlen doen zou je wellicht een besloten forumpje aan kunnen maken om e.e.a. te overleggen en kort te sluiten. Idee?
Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie