Ik gebruik Mozilla omdat...

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 9:06
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Ik gebruik Mozilla omdat...

Bericht door Jan »

Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst met mozilla in aanraking gekomen doordat ik wilde controleren of de door mij in elkaar geknutselde website ook in een andere browser dan IE acceptabel zou zijn. Dat leidde ertoe dat ik Firefox op de computer gezet heb als extra browser. Vanaf dat moment ben ik met de dag enthousiaster geworden. Inmiddels staat Firefox dan ook natuurlijk ingesteld als standaard browser.

De grote voordelen zie ik oa. in het gebruik van extenties waardoor de browser naar eigen wensen aangepast kan worden.
Mijn favoriete extensies zijn momenteel:
Web developper
Google bar
Tabbrowser extensions
Imagezoomer

Het feit dat zoveel mensen zich met zoveel enthousiasme inzetten om het product te verbeteren en promoten doet mij goed.

BEDANKT!
Gebruikersavatar
Yehonathan
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 juni 2004, 11:55
    unknown unknown

Bericht door Yehonathan »

Ik zag af entoe bezoekers op mijn eigen Linux webserver met een andere browser, ik was wel nieuwsgierig hoe mijn site er dan zou uit zien...
Een soorgelijke reden dus :D

Ook had ik het een en ander gelezen in diversen forums over de veiligheid en spyware risico's van MS Internet Explorer vergleken met Mozilla...

Daarom gebruik ik nu Mozilla, ook puur voor de veiligheid op internet...
Firefox 1.0 PR
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10
Windows XP sp2
Server: Debian Linux 3
Wouter1974
    unknown unknown

Bericht door Wouter1974 »

Ik gebruik Mozilla omdat ik ziek werd van IE. Er kwam altijd vanalles op mijn scherm wat ik niet wou. Ook startte bij Explorer elke keer een searchbalk op onderin en die kreeg ik niet meer weg. Was Explorer helemaal beu en wou dus iets anders. En dat anders is Mozilla geworden, naar volle tevredenheid.

Groet

Wouter
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

En ik kwam met de Gecko-browser - destijds Phoenix 0.5 geheten - in aanraking omdat een bepaalde website gestoord gedrag vertoonde in Internet Explorer. IE bleef steeds maar de pagina inladen maar kreeg hem niet op het scherm. CPU 100%. Ik wou graag die site zien en ging dus browsers proberen. Phoenix 0.5 liet hem correct zien.
Daarna ging ik de browser steeds vaker gebruiken. Toen Firebird 0.7 verscheen ben ik permanent overgestapt.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik ben al een volgeling van de Mozilla orde sinds Netscape 4 (die goede oude browser). Daarna ben ik overgestapt op Mozilla Suite, omdat deze meer ontwikkeld werd. Na een tijd begon deze Suite echter zwaar op mijn computersysteem te wegen. Toen hoorde ik van Phoenix. In die tijd nog versie 0.3 (het lijkt al een eeuw geleden). Sindsdien ben ik altijd Phoenix/Firebird/Firefox blijven gebruiken.

En aangezien ik er zo 'kontent' over was, ben ik ook maar met Thunderbird gaan spelen (beginnende met versie 0.2). In het begin zo onstabiel als wat, maar nu één van de betere e-mailclients op de markt.

Ik deed altijd net wat de anderen niet deden. Iedereen surft met IE, dus ik gebruik Firefox. Iedereen gebruikt MSN, ik Jabber.

Ik ben trouwens ook een veiligheidsfreak. Niet dat ik zó om mijn eigen veiligheid geef, maar het internet zou gewoon een betere plaats zijn als iedereen 'veilige' software gebruikte. Denk maar eens aan al die problemen die ontstaan door virussen, wormen, crackers, ...
jasz
    unknown unknown

tab

Bericht door jasz »

Lang geleden toen netcaptor nog gratis was ben ik daarop overgestapt.
De voornaamste reden was toen dat je niet meer 10 verschillende browser windows open had.

Voor netcaptor moest je gaan betalen... dus op zoek naar een alternatief: nog even opera gehad, maar dat deed teveel pijn aan mijn ogen.

Uiteindelijk bij Mozilla uitgekomen, voornamelijk dus om tabbed browsing
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Ik had ook genoeg van al de lekken in IE dus ben ik een paar weken geleden overgestapt. Vind het alleen jammer dat firefox erg veel resources vreet :(
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Shadowrave schreef:Ik had ook genoeg van al de lekken in IE dus ben ik een paar weken geleden overgestapt. Vind het alleen jammer dat firefox erg veel resources vreet :(
Mijn ervaring is dat het wel meevalt (in vergelijking tot IE).
Als je weinig geheugen hebt (128Mb of minder) is het misschien niet te harden, en zou je b.v. Opera kunnen proberen...

(Vergeet trouwens niet dat IE deel uitmaakt van je OS en daardoor al gedeeltelijk ingeladen is als je Windows hebt gestart. Dat is een voordeel qua geheugengebruik -- maar ook weer een nadeel qua virussen/spyware/stabiliteit)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Ik heb er nu 384 in zitten en dat gaat goed maar het viel me alleen op dat hij nogal wat geheugen gebruikt maar dat maakt me niks uit maar hij belast de processor soms zo erg dat als ik een pagina laad mijn muziek speler er even voor een seconde meestopt ( 1400 mhz AMD Thunderbird)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Shadowrave schreef:Ik heb er nu 384 in zitten en dat gaat goed maar het viel me alleen op dat hij nogal wat geheugen gebruikt maar dat maakt me niks uit maar hij belast de processor soms zo erg dat als ik een pagina laad mijn muziek speler er even voor een seconde meestopt ( 1400 mhz AMD Thunderbird)
Je kan de cache van je muziekspeler misschien wat groter maken. Met zoveel geheugen kan dat zeker. Dan wordt de muziek op voorhand ingelezen. Als er dan eens veel geheugen verbruikt wordt, dan heeft je muziek er tenminste geen last van... ;-)

Overigens, bij mij is het nog werkbaar (PIII 550 met 64MB ram). Een muziekspeler (Foobar2k) en FFx kan hij net houden. :-)
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

:lol: Beste allemaal
Ben dan toch ook maar over gestapt naar een andere
browser, ik heb zo als velen van ons de balen van explorer
met namen de velen lekken en de troep die je zo lekker
grate's mee krijgt op je harde schijf en er weer zo makelijk
van afgaat ! ,maar goed het werkt allemaal perfekt en ook
de instelling is goed het is een echte aanrader toppie Mozolla Browser !


:roll:
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

ik was zelf de laatste tijd meer actief geworden of het gebied van allerlei open source programma's. eerder gebruikte ik al naar grote tevredenheid filezilla (ftp prog) omdat het zo simpel en licht is.
later toen er meer (grote) IE bugs kwamen ook maar eens gaan kijken naar andere browsers. daarvoor gebruikte ik al avant browser, een omhulsel voor IE, waardoor ik al de gemakken van tabbed browsing had.

eerst opera omdat die (in tegenstelling tot FF) geen beta meer was. echter deze vond ik vrij zwaar, en niet op alle punten even fijn. toen op aanraden van een vriend FF geprobeerd (ik was zoals gezegd nogal skeptisch over de beta status, vandaar de overweging pas na aanraden).
nu met FF en verscheidene fijne extensies geloof ik helemaal in FF. beta valt erg mee, t gaat goed, geen **** spyware meer makkelijk binnen krijgen, en met de extensies kan er van alles gemaakt worden, dat vind ik ook wel een leuk iets eraan.

ik heb dus even opera gebruikt, en nu vanaf 0.91 ff
Rox
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 augustus 2004, 10:10
    unknown unknown

Bericht door Rox »

Na alle commotie rond de vele lekken in IE overgestapt naar een andere browser.

Dat werd Opera, vind ik nog steeds een erg goede browser, maar hij krijgt wat kleine eigenwijsheden ;). Mijn favoriete site werkte van 7.5 ineens niet meer goed. En gmail werkt ook niet. Had al wel van Firefox gehoord en had em zelfs al geinstalleerd staan, maar omdat ik nog tevreden met opera niet echt intensief geprobeerd.

Maar nu ik em intensiever gebruik begin ik het goed te vinden :). Alleen ik moet nog even wennen aan de verschillen tussen fx en opera (opera toch bijna een jaar gebruikt)
Jinxx
    unknown unknown

Bericht door Jinxx »

Heb vandaag Firefox 0.9 geïnstalleerd, en ik moet zeggen, wát een verbetering ten opzichte van IE! En sneller ook. Wég met IE... jammer dat je 'm niet helemaal kan deleten ivm de updates.... én jammer, dat ie nog niet in de ned. vertaling is... Fijn ook, dat je in dit forum bijna álles over Firefox te weten kunt komen. Had ik dit allemaal maar eerder geweten.... zucht.. :(
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Jinxx schreef:Fijn ook, dat je in dit forum bijna álles over Firefox te weten kunt komen. Had ik dit allemaal maar eerder geweten.... zucht.. :(
Je moet maar zo denken... "Beter laat dan nooit" :D
Welkom bij de club 8)
Plaats reactie