Adresboek in e-mail programma heeft geen defaultwaarde

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Gesloten
Erik Jan
    unknown unknown

Adresboek in e-mail programma heeft geen defaultwaarde

Bericht door Erik Jan »

Sinds kort gebruik ik Mozilla's e-mailp[rogramma voor mijn e-mail afhandeling. Heel mooi allemaal. Alleen moet ik telkens als ik een adres wil kiezen van "persoonlijk adresboek" naar "Outlook Express Adressenboek". Ik kan het programma maar niet vertellen waar mijn adressen staan. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Erik.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik kan me zo geen instelling herrinneren die instelt in welke map hij moet starten als je het adresboek opent, want dat bedoel je toch?
Het makkelijkste lijkt dan me om de adressen naar de root map (Personal Adress Book) te verplaatsen.

Kan zijn dat ik je probleem niet helemaal goed snap. Dus als bovenstaande niet is wat je wilt zou ik willen vragen of je het iets duidelijk uit wilt leggen.
Erik Jan
    unknown unknown

Bericht door Erik Jan »

Je snapt uitstekend wat ik bedoel, Gert-Jan. Natuurlijk kan ik proberen de adressen over te zetten. Maar dit voel ik als een "workaround". Ik wil graag de baas zijn in de programma's die ik gebruik. Ik begrijp dus dat de setting onmogelijk is.

Bedankt voor de reactie,

Erik.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Erik Jan schreef:Ik begrijp dus dat de setting onmogelijk is.
Als Mail uit de Mozilla Suite een beetje lijkt op Thunderbird, is IMO niet helemaal onmogelijk.

In Thunderbird is er een optie om de standaard adresboek aan te geven (dat meen ik mij toch te herinneren uit een ver verleden). Je kan daar dan je geïmporteerde Outlookadresboek als standaard opgeven.
Gesloten