hoe te instaleren?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
contacts sidebar ?
    unknown unknown

hoe te instaleren?

Bericht door contacts sidebar ? »

In Firebird kan het adress boek geplaats worden op dezelfde wijze zoals dat zichtbaar is in Outlook-Express. En dat is wel heel prettig :)
Het ongelukkige is dat ik die gisteravond gedownload hebt en er uren en uren en vandaag weer uren mee bezig geweest om dat ding zichtbaar te krijgen en het lukt me voor geen meter. Graag hulp of heldere uitleg.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Je bedoelt waarschijnlijk niet Firebird, maar Thunderbird en je wilt het adresboek aan de linkeronderkant van je scherm hebben?

In dat geval is de extensie Contacts Sidebar (versie 0.20) van Jeroen Peters geschikt voor je. Als ik je goed begrijp is dat wat je zoekt. Na het installeren, en een herstart, klik je op de rij met buttons en kiest daar met je rechtermuisknop voor Customize. De button Contacts Sidebar of Adressen Zijbalk sleep je naar de overige buttons en daarmee heb je al je contacten continu in beeld. Inclusief een handige zoekmogelijkheid.

http://jpeters.no-ip.com/extensions/?page=2
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik bedoelde inderdaad Thunderbird 8)
en bedankt voor je heldere uitleg, werkt toch een stuk gemakkelijker dan het tecnische engles :oops:
Ik ga ermee aan de slag!
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

En vergeet in al mijn enthousiasme te vragen waar ik dat xpi bestand moet plaatsen? Kom ik ook maar niet goed achter.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het maakt niet uit waar je het bestand opslaat, als je het maar makkelijk weer terug kunt vinden.

In Thunderbird moet je namelijk via Tools > Extensions > Install de locatie opzoeken van je extensie om hem te installeren. Daarna moet je Thunderbird dus opnieuw opstarten en dan doen wat Frits geschreven heeft.

:oops: installeren = opstarten.. :oops:
Laatst gewijzigd door Gert-Paul op 1 juli 2004, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Hoera ! Het is me gelukt :) Ik had dat ding al tig keer geinstalleerd maar kreeg het maar niet duidelijk: met jullie instructies was het een eitje, bedankt ! :)

Nu staat hier Thunderbird en Mozilla gewoon in de map 'Program Files', maar ik heb die mappen ook in mijn 'localsettings/applicatiedata' staat, kan ik die ongestraft verwijderen ?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Frederik schreef:Nu staat hier Thunderbird en Mozilla gewoon in de map 'Program Files', maar ik heb die mappen ook in mijn 'localsettings/applicatiedata' staat, kan ik die ongestraft verwijderen ?
Als je die map in Application Data verwijdert dan zijn al je gegevens weg, die worden namelijk opgeslagen in je profiel in Application Data.
In Program Files staat het programma zelf.

Allebei de mappen dus laten staan als je het werkend wilt houden!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat vermoede ik al maar wist het niet zeker :roll: Blijven daar dus mooi staan. Rest me op dit moment nog te zeggen dat ik het een prachtig programma vind. :!: Complimenten.
Jeroen p
    unknown unknown

Re: hoe te instaleren?

Bericht door Jeroen p »

contacts sidebar ? schreef:Het ongelukkige is dat ik die gisteravond gedownload hebt en er uren en uren en vandaag weer uren mee bezig geweest om dat ding zichtbaar te krijgen en het lukt me voor geen meter. Graag hulp of heldere uitleg.
Zoals Frits al heeft uitgelegd kun je de Contacts Sidebar d.m.v. een button zichtbaar maken. Wat echter zeker zo makkelijk werkt is de functietoets F4. Een keer F4 en de zijbalk gaat weg, nog een keer drukken en hij is weer terug.

Jeroen Peters
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Werkt ook als een trein, maar zal F4 zelden gebruiken, wil gewoon altijd mijn adresboek zien :lol:
Wilfried
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 juli 2004, 18:53
Locatie: België
    unknown unknown

Bericht door Wilfried »

Ik heb het sinds enkele dagen ook geïnstallleerd, eventueel is dit nog een goeie link voor nieuwe gebruikers.

http://www.nidelven-it.no/articles/intr ... bird_dutch
Plaats reactie