opnieuw

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
wouter1974
    unknown unknown

opnieuw

Bericht door wouter1974 »

Ik heb effe het volgende gedaan. Uninstall versie 1.7 via configuratiescherm. Dan opnieuw geinstalleerd. Ik heb nu een engelstalige mozilla suite 1.7 zonder nederlands taalpakket. Helemaal nagelnieuw zeg maar. Hoe krijg ik die in het nederlands (stap voor stap aub als het kan)
Install van het nederlands taalpakket van de website lukt dus niet bij mij.

Ik weet dat het voor jullie allemaal simpel is en dat jullie niet snappen waarom ik het niet voor elkaar krijg, maar ik apprecieer jullie hulp. Als jullie het beu zijn om me steeds maar weer uitleg te geven, zeg het dan gerust. Misschien is Mozilla gewoon te hoog gegrepen voor mij :?

groetjes,

Wouter
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: opnieuw

Bericht door ByteWarrior »

wouter1974 schreef:Misschien is Mozilla gewoon te hoog gegrepen voor mij.
Helemaal niet. Mozilla zelf krijg je gemakkelijk geïnstalleerd. Het grootste probleem zijn nog altijd de taalpakketten. Deze zijn immers nog altijd veel te moeilijk om te installeren.
Als jullie het beu zijn om me steeds maar weer uitleg te geven, zeg het dan gerust.
Beu zijn we het nog niet denk ik. We hebben al zwaardere problemen opgelost. En we stoppen pas als jij een werkende Nederlandstalige Mozilla 1.7 hebt! :-)
Hoe krijg ik die in het nederlands (stap voor stap aub als het kan)
Om het stap voor stap te kunnen uitleggen ga ik zelf ook eens Mozilla 1.7 installeren. Over een kwartiertje weet ik je dan uit te leggen hoe je te werk moet gaan.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het is me gelukt om Mozilla NL te installeren. Hieronder vind je de stappen. Ik ga er van uit dat je Mozilla 1.7 reeds geïnstalleerd hebt.
  • Start Mozilla en ga naar http://mozillanl.mozdev.org/
  • Klik op Mozilla-NL 1.7: Installeren. Je krijgt nu een melding dat het taalpakket geïnstalleerd wordt.
  • Dan vraagt hij of er een globale moet komen of een lokale. Als je voor globaal kiest, zijn alle profielen in het Nederlands. Als je lokaal kiest, wordt het enkel in het huidige profiel geïnstalleerd en is enkel dat profiel in het Nederlands. Ik kies hier voor globaal, zodat al mijn profiel in het Nederlands staan.
  • Dan komt er een melding over wat je moet aanpassen om het Nederlands in te schakelen. (Nu nog niet doen!)
  • Sluit Mozilla en start Mozilla opnieuw. (Je hoeft de pc niet uit te schakelen).
  • Ga nu naar Edit > Preferences > Appearance > Languages/Content
  • Klik nu op "Nederlands (NL)" bij "Installed language packs". Klik ook op "NL regio" bij "Installed content packs". Nederlands moet dus beide keren geselecteerd zijn. Klik dan op OK.
  • Sluit Mozilla nogmaals en start Mozilla opnieuw.
Je zou nu een Nederlandstalige Mozilla moeten hebben.
Plaats reactie