Backup Bladwijzers en email

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
carpo
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 november 2005, 23:32
    unknown unknown

Backup Bladwijzers en email

Bericht door carpo »

Hoe maakt men een backup op een CD van bladwijzers en email met Mozilla Backup programma ?
En hoe krijg ik het icoontje van het bureaublad onderaan op de taakbalk ?

Carpo :?:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Backup Bladwijzers en email

Bericht door nirwana »

carpo schreef:Hoe maakt men een backup op een CD van bladwijzers en email met Mozilla Backup programma ?
Bij mijn weten zitten bladwijzers in Firefox en emails in Thunderbird. Dat zouden dan 2 backups worden: een van het Firefox-profiel (want daarin zitten onder andere de bladwijzers) en een van het Thunderbird-profiel (daarin zitten de emails).
Deze backups zijn te maken met MozBackup: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/MozBackup

Dat betekent dan 2maal starten van MozBackup (hoeft niet gelijktijdig ofzo) en iedere keer starten moet uiteindelijk een backup-bestand opleveren. Dit backup-bestand kun je dan later weer in een ander profiel inlezen (importeren / restoren).

Als je enkel de bladwijzers van Firefox wilt backuppen, dan is het voldoende om uit je profielmap het bestand bladwijzers.html te kopieren naar de CD.
carpo schreef:En hoe krijg ik het icoontje van het bureaublad onderaan op de taakbalk ?
Heb je naast de Start-knop van Windows al de werkbalk 'Snel Starten" geplaatst ? Dan is het een kwestie van het icoon met de muis van het bureaublad naar de werkbalk Snel Starten slepen.

Waarschijnlijk wordt het icoon dan verplaatst. Als het de bedoeling is om het icoon te kopieren, probeer dan eens te slepen met de rechtermuisknop ingedrukt. Dan komt er - zodra je het los laat op de werkbalk snel starten - namelijk een menuutje dat vraagt of je wilt verplaatsen of kopieren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie