Newsforge: replace and disable Internet Explorer

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Newsforge: replace and disable Internet Explorer

Bericht door ByteWarrior »

Een goed artikel op Newsforge over hoe je systeem veiliger te maken:
Replace and disable Internet Explorer. Er wordt besproken hoe je IE zo goed en zo kwaad als mogelijk kan uitschakelen (of in Win95 zelfs te verwijderen).
Paul Siemons
Berichten: 43
Lid geworden op: 1 april 2004, 20:59
Locatie: Wommelgem Belgie
    unknown unknown

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Misschien is dit ook iets:

http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=6556


Mvg,

Paul
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:hoe je systeem veiliger te maken
Kan ActiveX op IE ook werken zonder dat Active scripting aanstaat?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Kan ActiveX op IE ook werken zonder dat Active scripting aanstaat?
Dat kan ik zo direct niet zeggen, maar ik denk dat ActiveX en Active Scripting twee aparte dingen zijn. Waarschijnlijk zal ActiveX dus nog werken als je Active Scripting uitschakeld.

Waarom vraag je dit eigenlijk? Je gaat toch niet terug naar IE?? :wink:
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Waarom vraag je dit eigenlijk? Je gaat toch niet terug naar IE??
Interesse. Als ik dit soort kwesties tegenkom kan ik ze moeilijk onopgelost laten.
Of dan zegt iemand iets waarvan ik aangenomen had dat het anders was.
Maar goed, dan zal ik ook ActiveX maar op "vragen" zetten.
Ik vind het handig om IE beschikbaar te houden omdat ik vrees dat het eldorado dat alle websites correct gecodeerd zijn nog wel een poosje op zich zal laten wachten.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:eldorado dat alle websites correct gecodeerd zijn nog wel een poosje op zich zal laten wachten.
Ik denk het eigenlijk niet.
Er wordt meer en meer rekening gehouden met de webstandaarden. Vooral de overheden spelen hier een grote voortrekkersrol in. Veel bedrijven vragen aan de webbouwers om een website af te leveren die op elke browser goed te bekijken is (en aan de W3C standaarden voldoet).

Het gebruik van alternatieve browsers zoals Opera en Firefox neemt explosief toe, zeker door de laatste meldingen van lekken in IE (en de aanbevelingen van CERT).

Het is misschien wel wishful thinking, maar ik denk dat we over enkele jaren (3 tot 5) niet meer tot een minderheid behoren. Na een tijd zullen ook banken volgen en hun software aanpassen. En éénmaal dat die grens verlegd is, houdt niet je nog tegen om IE volledig aan de kant te schuiven!
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik help het je hopen :)

IE gaat steeds verder achteruit en Firefox steeds meer vooruit. Er zullen wel steeds meer (veilige) trucjes gevonden worden om IE-only-snufjes ook mogelijk te maken in Firefox (als men dat wil).

En inderdaad is het zo dat Firefox steeds meer gebruikt wordt. Ik ken een forum waarbij standaard iedere bezoeker Firefox wordt aangeraden en zelfs wat afwijzend wordt behandeld als-ie teveel aarzelt... En inderdaad stappen daar velen over op Firefox.

En dan hoef ik ook Internet Explorer niet meer op te starten (doe ik toch al maar zelden) :)
Plaats reactie