TB versie 1.5

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

TB versie 1.5

Bericht door Liesje »

Ik heb sinds kort versie 1.5 van TB geïnstalleerd.

Twee zaken zijn me opgevallen: :(

Er is helaas weer Engelse tekst in opgenomen, en wel bij Adresboek, Zoeken naar: Contains, Begins with, Ends with, Is.

Voorts lukt het me maar niet om het startscherm Lokale Mappen te laten verdwijnen. Mijn instellingen staan ongewijzigd, dus goed; géén vinkje bij Thunderbird Startpagina (Extra, Opties, Algemeen). Van alles geprobeerd, het scherm blijft terugkomen! Is dit bij jullie ook? Of weten jullie wat er aan kan doen? Ik wil gewoon starten in Postvak IN.
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dat is vreemd: beide dingen die jij beschrijft zie ik niet. Je gebruikt net als ik de Thunderbird 1.5 in het Nederlands (Versie 1.5 (20051201)) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Klopt!
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Ik denk dat je het voor de Engelse tekst in de Contacts Sidebar-extensie moet zoeken, en voor de opstartmap in de Folderpane Tools.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Tonnes,

Je bent geweldig! Ik heb helemaal niet aan extensies gedacht!
Folderpane was na de installatie uitgeschakeld, en ik zag dat het nu bijgewerkt kon worden; daarna was het opstartscherm verdwenen!
En inderdaad, de Sidebar was de oorzaak van de Engelse teksten!
Als ie nog door niemand vertaald is, ga ik wel een poging doen.

Bedankt voor het meedenken!
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Bij nader inzien ligt het waarschijnlijk niet aan de extensie ContactSidebar, dat ie Engelse tekst weergeeft. Hij moet sowieso nog geupdate worden, want ik kan de oude niet meer installeren. Maar er stond NL in de bestandsnaam!

Maar het Nederlandse talenpakket is sinds de installatie van TB 1.5 ook gedeactiveerd, dus ik denk dat het daar aan ligt!

Kunnen we hier binnenkort een update van verwachten?
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Liesje schreef:Bij nader inzien ligt het waarschijnlijk niet aan de extensie ContactSidebar, dat ie Engelse tekst weergeeft. Hij moet sowieso nog geupdate worden, want ik kan de oude niet meer installeren. Maar er stond NL in de bestandsnaam!
De CS-extensie is ook in het NL verkrijgbaar en onlangs bijgewerkt, zowel in vertaling als in werking en versienummer. Je kunt versie 0.6 NL hier vinden. Heb je die al geprobeerd?
Maar het Nederlandse talenpakket is sinds de installatie van TB 1.5 ook gedeactiveerd, dus ik denk dat het daar aan ligt!
Dat die is gedeactiveerd klopt wel; er is nog geen nieuwe beschikbaar (persoonlijk zou ik overigens taalpakketten helemaal deïnstalleren alvorens TB te upgraden). Het zou goed kunnen dat het uitschakelen ervan er ook voor zorgt dat extensies ook Engels worden, maar dat geldt dan natuurlijk voor alle extensies, mits die ook een Engelse inhoud bevatten. Ik heb die situatie niet getest.
Kunnen we hier binnenkort een update van verwachten?
Ik weet niet wanneer er een bijgewerkt taalpakket voor TB 1.5 beschikbaar zal zijn, maar wellicht dat Tim Maks of Gert-Paul dat wel weet. Lang zal het waarschijnlijk niet duren. Je kunt in de tussentijd overwegen om de Engelse TB te gebruiken (dit doe je toch al?) met de bestanden uit nl.xpi en de opstartcommandoregel aanpassen naar NL. Dat zou geen probleem moeten geven bij zowel TB als extensies, ook CS.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Nee, ik gebruik juist de Nederlandse versie! Het is ook gewoon Nederlands (behalve dan die bewuste oude CS), ondanks dat het talenpakket is uitgeschakeld! Ik vond het al zo vreemd, dat TB toch nog Nederlands was...
Iemand een verklaring hiervoor?

Ik heb CS.xpi en nl.xpi geïnstalleerd, tot nu toe alles in correct Nederlands.

Weer bedankt voor je hulp, Tonnes.


:wink:
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Plaats reactie