Landelijke gebruikersactie [animo?]

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Landelijke gebruikersactie [animo?]

Bericht door KingOfDos »

Ik zit eens te brainstormen: Stel alle Firefox liefhebbers binnen 1 stad verenigen zich, en proberen met de middelen die ze ter beschikking hebben Firefox in hun stad bekender te krijgen.

Ik probeer hier op te roepen tot 1 gezameklijke "landelijke" actie, en wel op op de zelfde dag als de Sp!ts reclame die we via de steunfirefox.nl inzamelingsactie hebben kunnen krijgen.

Ik ga zelf A3 / A2 posters drukken en die de nacht voor de Sp!tsreclame ophangen, zodat de mensen eerst FF reclame zien, de trein in gaan en dan rustig de feiten kunnen bekijken. Oké dit kost me zelf misschien 50 euro inleg, maar daarmee heb ik wel heel 's-Hertogenbosch al gedekt verwacht ik. Ik ga vanmiddag op zoek in het stadskantoor naar een lijst met openbare plakplaatsen, zodat ik die helemaal kan volplakken :)

Ook andersom werkt dit natuurlijk, je ziet het stukje in de krant, en versterkt het effect op het moment dat iemand een station verlaat.

Verder zit ik ook te denken om reclame in BBA bussen te plaatsen. Dat kan bv via viacom-outdoor gedaan worden. Per bus, per week, slechts 12,50 euro.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Landelijke gebruikersactie [animo?]

Bericht door Sipster »

KingOfDos schreef: Verder zit ik ook te denken om reclame in BBA bussen te plaatsen. Dat kan bv via viacom-outdoor gedaan worden. Per bus, per week, slechts 12,50 euro.
leuk ideeen, bij dit laatste moet je je wel realiseren dat je dit voor alle bussen inde streek moet doen.... we wilden dit met de studenten vereniging ook eens doen maar het was uiteindelijk toch wel heel duur... 50 bussen is toch 625 euro...
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Ja klopt, ik noem ook maar een idee met die bus. Ik snap dat iedere bus extra een 12,50 euro duurder word. Dat hoef je me niet te vertellen. Hier in 's-Hertogenbosch lopen iets van 10 lijnen ofzo, met paar bussen per lijn (mja enkel centrum dan al hé, ik ga sowieso niet hele stad doen).

Er zijn veel meer dingen die je kan doen als individu rondom de Firefox promotie op de dag dat het artiekel in de Sp!ts staat. Het is maar een idee hoor ;)

Maargoed het gaat mij dus even niet om het punt "hoe" er op de desbetreffende dag reclame gemaakt gaat worden. Ik hoop enkel dat veel mensen zich bij mij aansluiten en voor zichzelf in hun eigen woonplaats op de ZELFDE dag reclame gaan maken.

Ik heb op het moment al 8 man die wil meehelpen in 's-Hertogenbosch met plakken van posters, enzovoort. En dan beginnen we rondom het station, in de richting van centrum / scholen. De drukkere routes dus in de omgeving van het station.
Laatst gewijzigd door KingOfDos op 19 januari 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik ga zelf A3 / A2 posters drukken en die de nacht voor de Sp!tsreclame ophangen, zodat de mensen eerst FF reclame zien, de trein in gaan en dan rustig de feiten kunnen bekijken.
Is dit ookgeen vorm van spam?

Goed initiatief, ik vind de uitvoering wat minder.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nee ik vind dit absoluut geen spam, dit is gewoon puur reclame... net als reclame in een tijdschrift, weinig opdringend , je hoeft er geen tijd aan te besteden als je dat niet wilt, het vervuilt je inbox niet, je hoeft niet zitten te wachten en te kijken tot je favorite tv programma weer begint....
ik vind het een erg goed initiatief,
als iemand in amsterdam zoiets wil organiseren wil ik best meedoen
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

aasgier schreef:
Ik ga zelf A3 / A2 posters drukken en die de nacht voor de Sp!tsreclame ophangen, zodat de mensen eerst FF reclame zien, de trein in gaan en dan rustig de feiten kunnen bekijken.
Is dit ookgeen vorm van spam?

Goed initiatief, ik vind de uitvoering wat minder.
Ik probeer het op laatsen te doen waar mensen er geen last van hebben, dmv een groot spandoek wat de grote heeft van het complete station, dat hang ik op met hoogwerkers. :lol:

Even serieus: Ik ga alle openbare plakplaatsen onderplakken. En nog wat andere dingen doen. Het is mijn bedoeling dat de reclame goed hangt op een aantal routes. Vooral rondom het station is veel te doen (veel scholieren ivm de scholenboulevaert 500 meter verderop) + Centrum.

Het is niet mijn bedoeling om als spam over te komen, enkel als reclame voor Firefox. Anders ben ik van mening dat jij reclame in de krant ook als spam moet zien, maar dan laat je de krant toch liggen? Het is je eigen keuze of je iets met het beeldmateriaal doet wat je te zien krijgt.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

KingOfDos schreef:
aasgier schreef:
Ik ga zelf A3 / A2 posters drukken en die de nacht voor de Sp!tsreclame ophangen, zodat de mensen eerst FF reclame zien, de trein in gaan en dan rustig de feiten kunnen bekijken.
Is dit ookgeen vorm van spam?

Goed initiatief, ik vind de uitvoering wat minder.
Ik probeer het op laatsen te doen waar mensen er geen last van hebben, dmv een groot spandoek wat de grote heeft van het complete station, dat hang ik op met hoogwerkers. :lol:

Even serieus: Ik ga alle openbare plakplaatsen onderplakken. En nog wat andere dingen doen. Het is mijn bedoeling dat de reclame goed hangt op een aantal routes. Vooral rondom het station is veel te doen (veel scholieren ivm de scholenboulevaert 500 meter verderop) + Centrum.

Het is niet mijn bedoeling om als spam over te komen, enkel als reclame voor Firefox. Anders ben ik van mening dat jij reclame in de krant ook als spam moet zien, maar dan laat je de krant toch liggen? Het is je eigen keuze of je iets met het beeldmateriaal doet wat je te zien krijgt.
Je hebt me overtuigd. Weet je al wat je gaat plakken?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

We kunnen proberen het e.e.a. via de site Steunfirefox.nl proberen te regelen.

Ik zal er eens over nadenken! :wink:
Administrateur Steun Firefox
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Ik heb nou even met Google Earth wat dingen uitgetekend, zodat ik exact weet waar en hoeveel ik moet gaan drukken.

We hebben in 's-Hertogenbosch 12 officiele plakplaatsen, dus die gebruik ik zeker. Ook heb ik de beschikking over wat andere plaatsen. Ik heb nou 25 placemarks geplaatst, om zodoende te bekijken hoeveel posters ik nodig zou hebben.

Het maken van de posters is trouwens niet een groot probleem, ik heb grafische opleiding gedaan en doe ondertussen pas 8 jaar webontwikkeling (ofzoiets).

[edit]
Oké ik heb nou een 20 tal repro's en drukkers gebeld en gevraagd voor offerte's van fullcolor en/of zwartwit, enkelzijdig op A3, A2 en A1. As Maandag krijg ik een groot aantal emails binnen. Ook ga ik Maandag met onze bedrijfsdesigner praten om te kijken of hij nog goedkopere drukkers kent. Ik heb het idee dat dit geen goedkoop grapje gaat worden, maargoed dat merk ik vanzelf :roll: ;)

A3 komt vaak uit op 90 eurocent, echt niet normaal. Dan zou ik dat beter op mijn werk kunnen doen, voor 20 eurocent. Echter ik wil geen A3, maar A2 of als het kan A1 ;)

Ik kan trouwens ook gaan flyeren op de desbetreffende dag, maar dat moet ik nog even bekijken of ik dat doe.
Ronald-Jan schreef:We kunnen proberen het e.e.a. via de site Steunfirefox.nl proberen te regelen.

Ik zal er eens over nadenken! :wink:
:)
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

150 stuks A3 enkelzijdig full-color printen €135,00 excl.btw == 0,9 euro pstuk
250 stuks A4 enkelzijdig full-color drukken €350,00 excl.btw == 1,4 euro pstuk
Bij deze kan ik dus beter A3 laten drukken dan A4, dat scheelt al in prijs. :lol:
Al is een print altijd minder watervast dan een offsetdruk, maargoed, dat ligt er net aan hoelang je het wil laten hangen.
Te leveren : 150 exemplaren
Papierkwaliteit : 170 grs geatineerd Mc
Bedrukking : 4/0 full colour

Formaat A3 : € 209,40 (digitaal gedrukt) == 1,39 euro pstuk
Formaat A2 : € 342,00 (Offset) == 2,28 euro pstuk
Formaat A1 : € 885,00 (Offset) == 5,9 euro pstuk

Persvernis : € 69,00 (advies indien buiten-gebruik, alleen nodig bij A3)
Bah, wat een afzetters :P

Gelukkig heb ik op mijn werk wat goedkopere bedrijfjes gevonden, die ga ik vanmiddag mailen/bellen voor prijzen. Offsetdrukken mag maximaal 30 euro instelkosten per plaat zijn (die moeten ze belichten, enzovoort), 4 plaaten (CMYK) + papier + verf. Verder vind ik voor een A2 een prijs van 1,50 a 1,75 wel redelijk (max 2 euro), veel duurder wil ik dus NIET gaan. Gelukkig heb ik voor A3 al een prijsje gevonden voor 0,30 euro pstuk.

Is er behoefte van meer mensen om posters ed te krijgen zodat ze kunnen plakken? Dan kan het een stuk interesanter worden, ipv dat ik het gehele bedrag dan zelf moet betalen, kan ik het een beetje verdelen. Ik kan "bijvoorbeeld" een inkoopactie openen, en adhv die inkoopactie gewoon een berg posters bestellen.

semi-offtopic:
Jammer dat ik nou niet zo veel connecties in de drukwereld meer heb, anders had ik wat goedkopere dingen kunnen doen (bv op mijn oude school, a 35 eurocent per A2 (offset fullcolor)).
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Is er behoefte van meer mensen om posters ed te krijgen zodat ze kunnen plakken?
We hebben nu ruim € 1000,- teveel opgehaald. We zitten inderdaad te denken om het geld aan posters te besteden. Dan kunnen mensen posters bij ons aanvragen en die vervolgens ophangen op de dag dat de advertentie uit komt.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

Ik vind het zeker een goed initiatief om zo de advertentie te versterken. Als er iemand is die dit ook in Eindhoven wil lanceren, dan hoor ik het graag.
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Ik heb weer een nieuw bedrijf met prijzen. Ik ga zo de bedrijfjes emailen die ik van onze bedrijfsdesigner heb gehad. Deze prijzen (zie onder) had ik afgelopen vrijdag aangevraagd:
150 A3 posters full colour 150 grams mc â*¬ 600,- == 4 euro pstuk
150 A2 posters full colour 150 grams mc â*¬ 700,- == 4,6 euro pstuk
150 A1 posters full colour 150 grams mc â*¬ 900,- == 6 euro pstuk

150 A3 posters 2 kleuren 150 grams mc â*¬ 500,- == 3,33 euro pstuk
150 A2 posters 2 kleuren 150 grams mc â*¬ 600,- == 4 euro pstuk
150 A1 posters 2 kleuren 150 grams mc â*¬ 800,- == 5,33 euro pstuk
@ Ronald-Jan: Neem anders contact met me op, kunnen we wat doorspreken. Via email ( firefox _[at_ kingofdos (-dot] com ). Ik wil daar wel wat tijd in steken (woensdagmiddag+vrijdagmiddag heb ik iedere week tijd voor FireFox projecten).
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik heb wel intresse in wat posters, maar dan moet ik eerst eens kijken waar die opgeplakt/gehangen kunnen worden.

Misschien een id om posters ter bestelling aan te bieden om boven je bed te hangen, en met het geld dat daarmee opgehaald wordt de actie te versterken. (dingetjes verkopen voor net iets meer dan het kost om het te maken/sturen/regelen)

Een online winkel beginnen op steunfirefox.nl? Mooie open source winkel te vinden bij osCommerce ( os -dus-> gratis ) :wink:
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

Zaffo schreef:Misschien een id om posters ter bestelling aan te bieden om boven je bed te hangen, en met het geld dat daarmee opgehaald wordt de actie te versterken. (dingetjes verkopen voor net iets meer dan het kost om het te maken/sturen/regelen)
Dat is idd ook een goede, waar ik in eerste instantie niet eens aan had gedacht. Ik denk dat er hier vast wel wat gekken, zoals ikzelf, rondhangen die graag een Firefox poster in huis zien hangen. Daardoor moeten er meer posters gedrukt worden, waardoor de stuksprijs weer zal zakken enz. enz.
Maarja, hoe pak je zoiets op. Er moet iemand bereid zijn om de bestellingen af te handelen etc.

Ik ga morgen maar eens bij het stadskantoor langs om de openbare plakplekken te vinden.
Plaats reactie