Landelijke gebruikersactie [animo?]

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Zaffo schreef:Ik heb wel intresse in wat posters, maar dan moet ik eerst eens kijken waar die opgeplakt/gehangen kunnen worden.

Misschien een id om posters ter bestelling aan te bieden om boven je bed te hangen, en met het geld dat daarmee opgehaald wordt de actie te versterken. (dingetjes verkopen voor net iets meer dan het kost om het te maken/sturen/regelen)

Een online winkel beginnen op steunfirefox.nl? Mooie open source winkel te vinden bij osCommerce ( os -dus-> gratis ) :wink:
Sorry, nofi righting steunfirefox.nl. Maar hoeveel mensen komen daar? Ik denk "persoonlijk" meer mensen op ia.net zitten (iets van 40000 geregistreerde gebruikers).

Zet zoiets dan op ia.net, en vanuit steunfirefox.nl een link daarnaartoe. Het is een beetje overdreven om 1) een eigen systeem daarvoor in te richten en 2) dan zit je met veel meer mensen die van de actie afweten omdat je vanuit ia.net ook terug kan linken naar steunfirefox.nl.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Het is niet de bedoeling om een winkel te beginnen, anders komen we in Mozilla's vaarwater. Bovendien willen we een bestemming voor het geld dat over is zoeken en niet meer geld verdienen.
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

KingOfDos schreef:Zet zoiets dan op ia.net, en vanuit steunfirefox.nl een link daarnaartoe.
Het kostte mij even moeite om uit te vinden dat met ia.net de site www.inkoopacties.net werd bedoeld. Maar gelukkig kwam ik er zelf nog achter, want anders had ik hier een stomme vraag moeten stellen :)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Ronald-Jan schreef:Het is niet de bedoeling om een winkel te beginnen, anders komen we in Mozilla's vaarwater. Bovendien willen we een bestemming voor het geld dat over is zoeken en niet meer geld verdienen.
Met een inkoopactie doel ik nog niet op een winkel. Je zou de site kunnen gebruiken als medium om de actie bekender te maken, en om wat posters uit te delen aan de mensen die er graag een paar willen hebben voor het vergroten van de actie in Nederland.
Dan zou je er bijvoorbeeld nogsteeds voor kunnen kiezen om zodra het geld op is, nieuwe posters te laten drukken. Dat slechts tegen drukkosten, en dus niet om winst te maken. Kost het per poster 1 euro (excl verzend) dan kost een poster gewoon 1 euro. Hierdoor maak je al geen winst meer, ook gezien dit vrijwillig opgezet is (iig dat was mijn bedoeling).

Sowieso, het was mijn idee om posters te drukken en versprijden, zodat "veel" mensen die posters kunnen krijgen. Op tnet zal er ook wel een paar man een poster willen. Dus ik denk als dit bekend word dat er dan wel meer dan 800 posters moeten komen (1000 euro / 0,8 pstuk = 800).
Vandaar dat ik die IA wel een idee vind, gezien je dan gewoon de eerste zoveel posters gewoon weg kan geven, en daarna verhoog je de prijs zodat de volgende mensen ze wel kunnen krijgen, echter tegen kosten.

Meer dan een idee qua opzet is het natuurlijk niet, maargoed ;)
nirwana schreef:
KingOfDos schreef:Zet zoiets dan op ia.net, en vanuit steunfirefox.nl een link daarnaartoe.
Het kostte mij even moeite om uit te vinden dat met ia.net de site www.inkoopacties.net werd bedoeld. Maar gelukkig kwam ik er zelf nog achter, want anders had ik hier een stomme vraag moeten stellen :)
:roll:
Ah, nee niet echt slim van me. Ik had gedacht dat die site wel bekend zou zijn hier, op Tweakers.net in ieder geval wel ;)
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

KingOfDos schreef:1000 euro / 0,8 pstuk = 800
Beter nieuws: 1000 / 0,8 = 1250 stuks :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Off-topic

Bericht door nirwana »

Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Dat Microsoft je nog niet heeft aangeklaagd vanwege het schaamteloos kopieren van hun layout op http://www.microsoft.com.kingofdos.com/ ... 0601a.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

Ik ben ondertussen maar eens langs het stadskantoor geweest en heb een lijst gekregen met een 15-tal openbare plakplaatsen. De locaties die op de lijst staan zijn op zich niet eens zo'n slechte plaatsen, dus ik denk dat een posteractie in Eindhoven ook wel moet lukken.
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Off-topic

Bericht door KingOfDos »

nirwana schreef:
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Dat Microsoft je nog niet heeft aangeklaagd vanwege het schaamteloos kopieren van hun layout op http://www.microsoft.com.kingofdos.com/ ... 0601a.html
Dat zal wel niet zo storm lopen denk ik. Verder is d'r niets tegen te doen, en ik laat ook alle copyrights bestaan. Dus wat dat betreft doe ik het redelijk netjes. Ik heb op de zelfde maier een tijd lang een FBI pagina gehad, nooit problemen mee gehad.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

<a href="http://www.firefoxflicks.com/backstage/">Hier</a> vind je al wat voorbeelden van posters heeft geloof ik te maken met een <a href="http://www.firefoxflicks.com/adcontest/">Prijsvraag</a>
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Een collega die fotograaf is voor de zelfkrant (daklozenkrant zodat ze nog "iets" kunnen verdienen, en zo eten kunnen verdienen dmv beetje werk) is ook bezig geweest met posters plakken op openbare plakplaatsen. Hij merkt het dat zijn posters verwijderd worden van de plakplaatsen, of er direct overheen geplakt word (binnen 4 uur).

Dit verminderd voor mij wel de zin om "dure" kleurenposters op te plakken op die plaatsen. Echter denk ik dat het wel te doen is met een man of 20, en dan een planning maken, zodat er iedere dag 2 a 3x iemand langs gaat om bij te plakken. Dit dan in zwart/wit, zodat de kosten niet te hoog worden. Echter voor overige plaatsen waar de posters niet verwijderd worden zijn kleurenposters een stuk haalbaarder. Opzich wel vervelend, maar d'r is dus wel iets aan te doen.

Maargoed, wat gaan we doen, wat is de planning?

Ideén kwa extra acties, dit bovenop de posteractie ofzo?:
- Flyeractie voor Google bij stations/scholen/etc.
- Politieke plakplaatsen vol plakken, die staan er immers ook op het moment.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

- Flyeractie voor Google bij stations/scholen/etc.
Google???????????????????? je bedoelt Firefox toch....................
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Je kan je nu inschrijven voor de landelijke actie :)
Ga naar www.steunfirefox.nl en kijk hoe je je kan opgeven!
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Weet je ook al op welke datum die Sp!ts-advertentie zal verschijnen?
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Ik ben nog een paar dingen aan het uitwerken, ik ga alle computerwinkels in de stad opzoeken en vragen of ik daar posters mag ophangen. Denk aan de Dynabyte, MyCom, Dixons, Vobis, de wat kleinere (lokale) computerwinkels, etc.

En ik ben gisteren begonnen met een zwart/wit versie voor een flyer, zodat ik die op mijn werk kan drukken met een kosten van 3x niets.
adri schreef:Weet je ook al op welke datum die Sp!ts-advertentie zal verschijnen?
Da's een goeie, ik meen ergens gelezen te hebben op 20 feb 2006, maar in hoeverre dat klopt, dat weet ik niet.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Gebruikersavatar
Electronical
Berichten: 87
Lid geworden op: 4 oktober 2004, 19:37
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Electronical »

KingOfDos schreef:Ik ben nog een paar dingen aan het uitwerken, ik ga alle computerwinkels in de stad opzoeken en vragen of ik daar posters mag ophangen. Denk aan de Dynabyte, MyCom, Dixons, Vobis, de wat kleinere (lokale) computerwinkels, etc.
Dat is idd ook niet eens zo'n stom idee. Hier in Eindhoven zitten ook een aantal (vrij drukke) zaken (Paradigit, etc.). In dat soort zaken werkt het misschien wel beter om awareness te scheppen.
Plaats reactie