Installeer extensions... Wat doe ik verkeerd?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MasterB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:45
    unknown unknown

Installeer extensions... Wat doe ik verkeerd?

Bericht door MasterB »

Een verademing, het gebruik van FF t.o.v. IE. Pagina's worden aanzienlijk sneller gerendered!

Nu wil ik graag ook wat extensions gebruiken. Ik heb inmiddels FF 0.9.2, maar ook bij 0.9.1 had ik problemen met het installeren van een extension.

Probleem: ik ga naar de extension's pagina. Dan kies ik bijvoorbeeld voor Single Window 1.0. Ik klik op install, waarna er NIETS gebeurt. Ik heb de (single_window_1.0).xpi gedownload, en met FF geopend => extensie is nog steeds niet beschikbaar. Ik herstart FF, en kijk bij Tools => extension manager, en de enige extensie is nog steeds DOM inspector (die neem ik aan standaard in FF zit...). Dus nog niet de extension die ik wil gebruiken.

Zie ik iets over het hoofd? Wat doe ik verkeerd, om gebruik te kunnen maken van de extensions?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je zal nog een extensie nodig hebben om deze extensie zichtbaar te maken.
Show Old Extensions heet hij: http://www.pikey.me.uk/mozilla/
Ik heb de extensie geprobeerd maar bij mij opent hij tabs in plaats van vensters dus dat schiet niet op, tenzij je dat dus juist makkelijk vindt.
Gebruikersavatar
MasterB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:45
    unknown unknown

Bericht door MasterB »

Het was bedoeld als voorbeeld. Ik heb zeker 10 extensions geprobeerd die niet (goed?) geïnstalleerd worden. Ik heb nu geprobeerd om die Show Old Extensions te installeren, maar dan NOG wordt er bij de Extension Manager slechts 1 extension weergegeven... => Dom Inspector. Ik neem toch aan dat al je een extension installeerd dat hij dan bij de Extension Manager zichtbaar moet worden?
It's SUPER, It's FAST, It's FireFox!
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Mogelijk helpt de reply van Gert-Paul bij deze topic:

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 36dfc89561
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik vraag me af om dat helpt. Mijn antwoord dat ik daar gaf ging om een oplossing als je extensies geïnstalleerd had, maar bij het opstarten een melding krijgt waarna de extensies disabled worden (maar nog wel te zien zijn).

Mag ik vragen hoe je Firefox geïnstalleerd hebt (in een nieuwe map en met een nieuw profiel?) Dat kan namelijk problemen geven.

Probeer dit eens: Maak eerst met bv Mozilla Backup een backup van de profiel van de dingen die jij nodig vindt. Je kunt ook je profiel kopiëren naar een andere locatie en later de juiste bestanden terug kopiëren
Start Firefox daarna op via firefox.exe -p en maak een nieuw profiel aan. Importeer je instellingen weer met Mozilla Backup (of kopieer de juiste bestanden terug naar je nieuwe profiel) en hopelijk kun je dan wel extensies installeren
Gebruikersavatar
MasterB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:45
    unknown unknown

Bericht door MasterB »

Die heb ik al gelezen. Diegene krijgt een foutmelding, en ik krijg helemaal geen melding. Bovendien kan diegene extensions aan en uitzetten, hij heeft dus (neem ik aan) extensions zichtbaar in zijn Extension Manager, wat ik niet heb. Het gaat er op dit moment niet om of ze wel of niet werken, maar hoe ik ze geïnstalleerd krijg, dat FF ze tenminste herkend, dat ik een extension geïnstalleerd heb! Of het nou een oude of nieuwe is...

[edit] Gert-Paul, dat ga ik even proberen!
It's SUPER, It's FAST, It's FireFox!
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

That's it... Ik had al een keer verwijderd en geherinstalleerd, maar blijkbaar had ik het profiel ook even moeten verwijderen. Ik kan weer extensions gebruiken dus!

Thanx Gert-Paul!
Gebruikersavatar
MasterB
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:45
    unknown unknown

Bericht door MasterB »

Dat was ik dus... :lol:
It's SUPER, It's FAST, It's FireFox!
Plaats reactie