Updaten mozbrowser.nl

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Updaten mozbrowser.nl

Bericht door Blizzard »

Wellicht is het goed om de site beter up-to-date te houden:

alles-in-een suite:
* Mozilla 1.7.11
* Mozilla 1.7.11 NL

zijn allen al een tijdje vervangen door .12.
De .12 is al heel lang up and running.

* Seamonkey (alpha test)

En hier bestaat al weer een klein maandje een beta versie van.
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Wat Mozilla Suite betreft heb je gelijk, maar ik denk niet dat bètaversies online geplaatst zullen worden. Mensen die bèta's willen uittesten, zijn meestal slim genoeg om zelf de link te vinden. ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Bedankt voor het vermelden van deze wijzigingen. Doordat er doorgaans meer aandacht is voor de afzonderlijke programma's (Firefox, Thunderbird en consorten) willen de suite en Seamonkey er wel eens bij in schieten. Dat heb ik zojuist rechtgezet op jouw aangeven.

We hebben inderdaad ook een verwijzing geplaatst naar de Seamonkey-alpha's en bij die verwijzing heb ik inmiddels aangegeven dat het om een 'beta test' gaat. Normaal zet ik er dan enkel beta neer, maar voor wie nog niet weet wat beta inhoudt zet ik er ook nog test bij. Zodat enkel zij die wel in zijn voor een avontuurtje deze downloaden. Deze versie staat volgens mij ook helemaal onderaan, dus is enkel voor de liefhebbers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dankzij deze opmerking heb ik de beta van Seamonkey eens bekeken en ik moet zeggen dat deze met de nodige andere instellingen behoorlijk bruikbaar is. Ik heb dan enkel de browser bekeken.

Zo wist ik niet dat er ook voor Seamonkey mooie thema's beschikbaar waren, maar ik stuitte op Mostly Crystal voor Seamonkey. Dat vind ik er wat moderner uitzien dan het Modern-thema dat ooit voor Mozilla werd ontwikkeld. Dat was toen wel een stuk moderner, maar tijden veranderen nu eenmaal en het oog wil ook wat.

Dan is het nog de gebruikelijke gang naar het Opties/Voorkeuren-scherm om daar nog de nodige instellingen te wijzigen (zucht). Als ik met het scrollwheel van de muis op een link klik dan moet er namelijk een nieuw tabblad worden geopend (en geen compleet nieuw venster). Vervolgens vind ik dat dat tabblad op de achtergrond geopend zou moeten worden. Seamonkey biedt gelukkig inmiddels al die instelmogelijkheden, dus daar is best iets leuks van te maken.

De standaard-zoekmachine stond op AskJeeves (omdat die met een A begint ?), dus die heb ik maar snel op Google ingesteld.
Dan zou ik nog graag direct zoeken vanuit de adresbalk (aangezien er geen zoekveld in zit zoals in Firefox). De optie "Enable Internet Keywords" komt daar wel aardig bij in de buurt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik hiervoor geen nieuw profiel heb aangemaakt. Het is dus denkbaar dat bepaalde instellingen nog het gevolg zijn van vorige Mozilla/Seamonkey-versies.

Ook kwam ik in de instellingen iets voor "roaming users" tegen, zodat je dus ook met 'zwervende gebruikersprofielen' iets kunt doen. Dat kan zeker van belang zijn in bedrijven. Die mogelijkheid wordt nu nog als experimenteel beschouwd en kan ervoor zorgen dat je profiel wordt overschreven, maar als dit goed gaat werken zou dat een aanwinst zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

@ByteWarrior
als er al alpha-versies worden gelinkt, vind ik ook dat betas gelinkt moeten worden, en dat heeft Nirwana nu ook netjes aangepast.

@nirwana, hartelijk dank voor het aanpassen.

Ik gebruik niet anders dan de Mozilla Suite, ik vind het nog steeds zeer aangenaam werken, met zowel browser, als nieuws en mail geintegreerd in een programma.
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Blizzard schreef:@ByteWarrior
als er al alpha-versies worden gelinkt, vind ik ook dat betas gelinkt moeten worden, en dat heeft Nirwana nu ook netjes aangepast.
Ik vermoed dat ByteWarrior dacht dat we op de voorpagina geen verwijzing naar de alpha-versie van Seamonkey hadden staan. Toch had ik die al wel eens geplaatst (aangezien dat het vervolg is) en inderdaad dan moet die nu naar de beta verwijzen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

SeaMonkey 1.0 Final

Bericht door Blizzard »

En inmiddels is de final release daar:
http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Dan zou ik nog graag direct zoeken vanuit de adresbalk (aangezien er geen zoekveld in zit zoals in Firefox). De optie "Enable Internet Keywords" komt daar wel aardig bij in de buurt.
Dat extra zoekveld is ook niet nodig, want als je de te zoeken tekst in de adresbalk typt, kun je daarna op de zoeken knop drukken (rechts van de adresbalk, mits aangevinkt in het opties menu: Edit:arrow: Properties:arrow: Navigator) . Of je drukt op de pijltjetoest omlaag en enter, omdat tijdens het typen onder de adresbalk een regel wordt toegevoegd met "Search with Google for ...".
Vind ik persoonlijk handiger dan de zoekbalk in Firefox, maar dat is een kwestie van gewenning.
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Jammergenoeg wordt de homepage nog steeds niet snel geupdate:
SeaMonkey 1.0 final is uit en FireFox heeft inmiddels versie 1.5.0.1
using: SeaMonkey 2.13
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Blizzard schreef:Jammergenoeg wordt de homepage nog steeds niet snel geupdate:
SeaMonkey 1.0 final is uit en FireFox heeft inmiddels versie 1.5.0.1
Alles is inmiddels weer geupdate.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Erik schreef:
Blizzard schreef:Jammergenoeg wordt de homepage nog steeds niet snel geupdate:
SeaMonkey 1.0 final is uit en FireFox heeft inmiddels versie 1.5.0.1
Alles is inmiddels weer geupdate.
Hartelijk dank :)
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Helaas moet ik wederom constateren dat de site niet goed wordt bijgehouden. Ingestuurd nieuws wordt niet (dan wel laat pas geplaatst), als ook de links naar de laatste programma-versies loopt achter, en bij de web-links zie ik nog geen enkele SeaMonkey links (en van andere Mozilla gerelateerde producten ontbreken eveneens de nodige links). Ik hoop dan ook dat het verbeterd/aangepast gaat worden.
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Blizzard schreef:Ik hoop dan ook dat het verbeterd/aangepast gaat worden.
Mag ik dan daaruit opmaken dat je je als vrijwilliger wilt aanmelden ? Dan kun je van mij wat extra rechten krijgen en kun je meehelpen om het goed up-to-date te houden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb hem erop gezet.
Sorry, deze week erg druk gehad...

Vrijwilliger?
Mooi!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

@Nirwana en @Adri. Ja, hoor waar mogelijk wil ik best bijspringen :)
using: SeaMonkey 2.13
Plaats reactie